Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8, B3, PM] - nie odpalił rano

ODPOWIEDZ
laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

[1.8, B3, PM] - nie odpalił rano

Post autor: laki87 » 13 kwie 2008, 16:30

Panowie dość dziwny problem. Dzisiaj rano wchodze do samochodu wkładam kluczyk w stacyjke, przekrecam i nic głucho. Próbowałem klika razy nic. Dodam ze akumulator naładowany bo kontrolki sie paliły radio właczyłem i grało normalnie. Dzwonie po kumpla zeby mnie wypchnał z parkingu to to targne na popych. Wypchnął mnie spróbowałem jeszcze raz i odpalił z kluczyka co moze byc ?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 kwie 2008, 16:39

a eozrusznik pykał jak przekrecałes? moze orbitrol nie zaskakiwal

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 13 kwie 2008, 16:56

niee własnie głucho ......wogole nawet nie go słuchac nie było. Dodam ze 1 raz mi sie takei cos zdarzyło i co dziwne ze jak mnie wypchnał z parkingu to nagle zaskoczył.

[ Dodano: 2008-04-14, 16:29 ]
Panowie dzis rano znow ten sam problem. Meczyłem sie chyba z 5 minut zeby zapalił samochód. Zero reakcji ze strony rozrusznika po przejsciu z 2 pozycji na 3 pozycje w stacyjce. Az w koncu zatrybił i zapalił. Zgasiłem go ..... i przekreciłem i zapalił. O co chodzi ? Dzisiaj wychodze z roboty po 9h mowie hmmm ciekawe czy sie bede meczył. Wkładam kluczyk i pali z pierwszego. Panowie pomozcie mi bo nie mam pojecia co to moze byc ze rano jest zero reakcji ze strony rozrusznika. Az w koncu tam za któryms razem zatrybi i zaskoczy i kreci.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 14 kwie 2008, 16:55

Po przekręceniu przygasają światła, kontrolki i inne rzeczy biorące prąd w aucie czy nie ?

1. Stacyjka, kostka, styki nie łączą
2. Rozrusznik, a najprędzej automat w nim się klinuje. Rozebrać, przesmarować mosiężną tuleję, styk w automacie, lub sam automat. ( jest zupełnie głucho po przekręceniu ? )
3. Nie łączy któryś przewód od rozrusznika, dokręcić, przeczyścić.

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 14 kwie 2008, 19:32

Doc pisze:Po przekręceniu przygasają światła, kontrolki i inne rzeczy biorące prąd w aucie czy nie ?
własnie nie...właczyłem radio, swiatła, kontrolki wszystko ok z akumulatorem.
Doc pisze:1. Stacyjka, kostka, styki nie łączą
teraz wróciłem przed chwila do domu bo dobierałem sie do kostki od stacyjki i kable nie zasniedziały, końcówki rówznież.
Doc pisze:( jest zupełnie głucho po przekręceniu ? )
tak ale tylko w momencie gdy chce zapalic go pierwszy raz. jak juz zapali po 5 minutach bo zaskoczy rozrusznik to zgasze i pozniej pali odrazu

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 kwie 2008, 19:58

laki87 pisze:własnie nie...właczyłem radio, swiatła, kontrolki wszystko ok z akumulatorem.
Docowi penie chodzilo czy nie przygasaja, wtedy oznacza to ze jest duzy pobur pradu. Sprawdz kable masowe od aku. wyczysc wszyskie kable przy rozruszniku.

A slyszysz po przekreceniu pykniecie?

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 14 kwie 2008, 21:29

Kolego z tego co napisałeś to jest wina rozrusznika a dokładnie tego elektromagnesu on sie po prostu przywiesza.

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 15 kwie 2008, 19:49

jest pykniecie rozrusznika....ale to powiedzcie mi dlaczego po meczarniach jak juz odpali to dlaczego jak wychodze po 8 h z roboty pali pieknie z pierwszego i tak mam cały dzien. Dzisiaj wymieniłem szczotki bo były juz zużyte i zobacze jutro rano

Wisznia63

Post autor: Wisznia63 » 15 kwie 2008, 19:53

Właśnie przed chwilą to samo przerabiałem,a że jestem laik-musze polegać na mechanikach.I tu jest ból.

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 15 kwie 2008, 21:46

przerabiałem ? i co u ciebie było nie tak ?

Wisznia63

Post autor: Wisznia63 » 16 kwie 2008, 11:11

zaplacilem mechanikowi,i dalej sie mecze

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 kwie 2008, 21:38

Radze kolego wyjac caly rozrusznik rozbiez, wyczysc, poogladaj czy luzow nie ma gdzies, jak zobaczysz ze tuleje zuzyte to kup cala reperaturke i poskladaj to jak powinno byc. Z tego wynika ze ten elektromagnes dziala, lecz cos go blokuje i nie styka napiecia, najprawdopodobniej brudu sie napchalo.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 kwie 2008, 21:47

Albo nie dochodzi do niego napięcie ze stacyjki , bo się w niej styki nieco wypaliły ( elektromagnes rozrusznika bieże ponad 20A :shock: ) . Najlepiej byłoby rano jak masz problem z uruchomieniem pomierzyć czy dochodzi napięcie do elektromagnesu . Druga sprawa , czy jest to uzwojenie dobrze umasione . A dopiero później brać się za rozbieranie rozrusznika .

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 17 kwie 2008, 17:14

Panowie problem rozwiązany.

Odziwo co mnie naprawde zszokowało to zużyte szczotki powodowały te poranne problemy, a byłem przekonany ze z nimi wszystko OK(problem pojawiał sie tylko za pierwszym odpalenie kazdego dnia). DO tego....doszło wyczyszczenie z syfu przy okazji i problem mam za soba.

Dzieki panowie za sugestie i zainteresowanie tematem.

kmicic25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lip 2007, 14:20

Post autor: kmicic25 » 23 kwie 2008, 09:01

Witam
dodam jeszcze tak od siebie, że nie wolno niczym smarować mosiężnej tulei przy elektromagnesie. Wyczyścić, wymyć benzyną żłożyć .
To ma chodzić na sucho, bez smaru!!!!!
Co do szczotek to dobrze jest na końcóweczki linek miedzianych założyć malutkie miedziane tuleje i to dopiero elektrycznie zgrzać. Inaczej palą sie druciki w lince.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl