[B4 1Z 1,9TDI] Napinacz alternatora
[B4 1Z 1,9TDI] Napinacz alternatora
W moim audi B4 80 TDI piszczy pasek alternatora przy zimnym silniku, czasami przy ciepłym. Wymieniłem nowy pasek i nic się nie zminiło. Może to wina napinacza? Czy ktoś wie co jest przyczyną?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2008, 20:55 przez henio196, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
a jaki przychodzi tam pasek ? klinowy czy wielorowkowy? na wielorowkowym piszczy gdy koła pasowe nie są współbieżne i czasem na początku jak jest nowy a potem ustaje jak się przytrze, klinowy piszczy raczej tylko jak jest za luźny, nie bez znaczenia jest jakość paska, jesli kupiłeś Dayco to możesz go zmienić spowrotem na inny.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
:lol: dzieki za podpowiedż nie słyszałem o sprzęgiełku że może być przyczyną pisku paska
rozmawiałem z gościem to mówił że w passacie u niego było to wina była napinacza bo potem się rozleciał ale każda podpowiedż się przyda przyglądałem się na napinacz nic nie zauważyłem zresztą sam zmieniałem pasek napinacz kręcił się lekko może jakby lekko nie w lini kół może to przyczyna jest w każdym razie nie paska założony był 6p 890 a ja założyłem 880 trochę ciężko było myślałem ż stary za dlugi ale bez zmian warsztaty to najlepiej zmieniliby wszystkie kola pasowe bo nikt nie wie co moze być
rozmawiałem z gościem to mówił że w passacie u niego było to wina była napinacza bo potem się rozleciał ale każda podpowiedż się przyda przyglądałem się na napinacz nic nie zauważyłem zresztą sam zmieniałem pasek napinacz kręcił się lekko może jakby lekko nie w lini kół może to przyczyna jest w każdym razie nie paska założony był 6p 890 a ja założyłem 880 trochę ciężko było myślałem ż stary za dlugi ale bez zmian warsztaty to najlepiej zmieniliby wszystkie kola pasowe bo nikt nie wie co moze być
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
henio196, rolkę od napinacza i tak powinieneś zmienić koszt nie wielki i oby to pomogło co do sprzęgła elastycznego w kole pasowym alternatora w 1Z to pierwsze słyszę żeby tam było. poczytaj trochę o piszczeniu <ok>
viewtopic.php?t=12137&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=14882&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=5385&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=12137&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=14882&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=5385&highlight=pasowe
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
chips, Jak wymieniałem pasek to wypadło kawałek blaszki wyglądało to jakby przeciąć wzdłuż rurkę metalową to była połowa, drugiej nie było Więc załozyłem pasek i połówkę tej blaszki Ale jak było przed wymianą paska tak i po, pisk paska utrzymuje się nadal na zimnym silniku. Chciałem odkręcić cały napinacz ale obawiałem się że wystrzeli sprężyna:( Wtedy nie złoże do kupy , może wiesz jak to zrobić??:) Z góry serdeczne dzieki:)
Witam wszystkich klubowiczów .Rozebrałem cały napinacz, sprężyna ok, tulejek brak, oś wyrobiona i oto cała przyczyna pisku paska, dlatego kółko napinacza nie stało równo w jednej lini jak się przyłoży równą listewke wtedy doskonale widać .RADZE nie kupujcie paska firmy DAYCO jest on do bani długo nie pochodzi
henio196 pisze:Witam wszystkich klubowiczów .Rozebrałem cały napinacz, sprężyna ok, tulejek brak, oś wyrobiona i oto cała przyczyna pisku paska, dlatego kółko napinacza nie stało równo w jednej lini jak się przyłoży równą listewke wtedy doskonale widać .RADZE nie kupujcie paska firmy DAYCO jest on do bani długo nie pochodzi
Podobno są do tego zestawy naprawcze