Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 1,9TDI] Napinacz alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

[B4 1Z 1,9TDI] Napinacz alternatora

Post autor: henio196 » 23 kwie 2008, 19:47

W moim audi B4 80 TDI piszczy pasek alternatora przy zimnym silniku, czasami przy ciepłym. Wymieniłem nowy pasek i nic się nie zminiło.:( Może to wina napinacza? Czy ktoś wie co jest przyczyną? :-D
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2008, 20:55 przez henio196, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 kwie 2008, 19:55

a jaki przychodzi tam pasek ? klinowy czy wielorowkowy? na wielorowkowym piszczy gdy koła pasowe nie są współbieżne i czasem na początku jak jest nowy a potem ustaje jak się przytrze, klinowy piszczy raczej tylko jak jest za luźny, nie bez znaczenia jest jakość paska, jesli kupiłeś Dayco to możesz go zmienić spowrotem na inny.

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 23 kwie 2008, 20:06

pasek wielorofkowy firmy BOSCH

[ Dodano: 2008-04-23, 20:35 ]
Pytałem mechaników i nikt nie dał konkretnej odpowiedzi, jeden mówił spryskać odrdzewiaczem lub jakimś płynem lub zmienić pasek. :-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 23 kwie 2008, 23:02

no i tu nasuwa się pytanie czy aby to tylko pasek, ja stawiam na koło pasowe wału

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 28 kwie 2008, 18:15

W moim audi B4 80 TDI piszczy pasek alternatora przy zimnym silniku, czasami przy ciepłym. Wymieniłem nowy pasek i nic się nie zminiło.:( Może to wina napinacza? Czy ktoś wie co jest przyczyną? Jest t pasek wielorowkowy.

Seba33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2008, 14:00
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Seba33 » 30 kwie 2008, 08:26

Kolego morze to byc sprzegiełko kółka alternatora

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 30 kwie 2008, 19:47

:lol: dzieki za podpowiedż nie słyszałem o sprzęgiełku że może być przyczyną pisku paska
rozmawiałem z gościem to mówił że w passacie u niego było to wina była napinacza bo potem się rozleciał ale każda podpowiedż się przyda przyglądałem się na napinacz nic nie zauważyłem zresztą sam zmieniałem pasek napinacz kręcił się lekko może jakby lekko nie w lini kół może to przyczyna jest w każdym razie nie paska założony był 6p 890 a ja założyłem 880 trochę ciężko było myślałem ż stary za dlugi ale bez zmian warsztaty to najlepiej zmieniliby wszystkie kola pasowe bo nikt nie wie co moze być

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 30 kwie 2008, 20:52

henio196, rolkę od napinacza i tak powinieneś zmienić koszt nie wielki i oby to pomogło co do sprzęgła elastycznego w kole pasowym alternatora w 1Z to pierwsze słyszę żeby tam było. poczytaj trochę o piszczeniu <ok>

viewtopic.php?t=12137&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=14882&highlight=pasowe
viewtopic.php?t=5385&highlight=pasowe

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 02 maja 2008, 21:25

MARCIN 80B4. dzięki :-D masz racje, to będzie wina napinacza. Przyłożyłem listewke do kół pasowych i napinacz nie dotykał całością do listewki. Jest nieco pod skosem:/ Nie wiem czy wymienić sam napinacz czy ze sprężyną i dźwignią. Chyba raczej wszystko

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 02 maja 2008, 22:19

henio196, zacznij od rolki tylko kup dobrą ruvile, febi, ina w karzdym pudełku to samo, napinacz pewnie i tak mocno napina a ramienia napinacza raczej nie skrzywisz. I oby to pomogło
Obrazek

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 02 maja 2008, 23:56

Skoro nie dociska róno to nie jest to wina rolki tylko zużyte są tulejki, w których chodzi metalowy pręt do którego przykręcona jest rolka. Są one w tym aluminiowym korpusie.

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 03 maja 2008, 14:27

chips, Jak wymieniałem pasek to wypadło kawałek blaszki wyglądało to jakby przeciąć wzdłuż rurkę metalową to była połowa, drugiej nie było Więc załozyłem pasek i połówkę tej blaszki Ale jak było przed wymianą paska tak i po, pisk paska utrzymuje się nadal na zimnym silniku. Chciałem odkręcić cały napinacz ale obawiałem się że wystrzeli sprężyna:( Wtedy nie złoże do kupy , może wiesz jak to zrobić??:) Z góry serdeczne dzieki:)

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 03 maja 2008, 14:31

U mnie też piszczał, ale wymieniłem sprężynę napinacza i jest już ok. Niestety nie wiem dokładnie jak to się rozbiera, bo poszedłem na łatwiznę i zaprowadziłem autko do mechanika.

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 06 maja 2008, 18:45

Witam wszystkich klubowiczów .Rozebrałem cały napinacz, sprężyna ok, tulejek brak, oś wyrobiona i oto cała przyczyna pisku paska, dlatego kółko napinacza nie stało równo w jednej lini jak się przyłoży równą listewke wtedy doskonale widać .RADZE nie kupujcie paska firmy DAYCO jest on do bani długo nie pochodzi

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 06 maja 2008, 21:22

henio196 pisze:Witam wszystkich klubowiczów .Rozebrałem cały napinacz, sprężyna ok, tulejek brak, oś wyrobiona i oto cała przyczyna pisku paska, dlatego kółko napinacza nie stało równo w jednej lini jak się przyłoży równą listewke wtedy doskonale widać .RADZE nie kupujcie paska firmy DAYCO jest on do bani długo nie pochodzi

Podobno są do tego zestawy naprawcze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl