Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1Z] Elektryczne szyby - problem nie rozwiazany

ODPOWIEDZ
meow

Post autor: meow » 23 kwie 2008, 21:40

Ok - z pytaniem o sprawdzenie poboru pradu to sie wyglupilem - nie bylo pytania:)

Sprawdze jaki jest pobor pradu po odlaczeniu pompki i jak pompka jest podlaczona.

A z tym automatycznym podnoszeniem szyby kierowcy musze sprobowac -troche ciezko tam sie polapac w tym gaszczu kabli - bede szukal bialej kostki ...

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 23 kwie 2008, 21:45

meow pisze:No to powoli mi sie zaczyna wyjasniac...

Rzeczywiscie - lampki gasna po 20 sekundach po zamknieciu samochodu - slychac "pykniecie" przekaznika. Wyglada na to ze przekaznik dziala tak jak powinien (dziwne, tylko ze przed awaria szyb szyba kierowcy opuszczala sie tak samo jak pozostale, ale nic to ...).

Musze zatem przedefiniowac problem - nawet po wywaleniu przekaznika (szyby kompletnie nie dzialaja) i zamknieciu samochodu - bierze prad z akumulatora - nie mam czym sprawdzic jaki to prad - zdejmuje tylko kleme od akumulatora (+) i dotykam nia do styku - iskrzy lekko. Czyli chyba tak nie powinno byc. Moge normalnym miernikiem sprawdzic jaki to prad? (koles w serwisie akumulatorow mial miernik z obejma w ktora musial tylko wsadzic kabel zeby sprawdzic jaki prad bierze, ja mam tylko mierniki uniwersalne).

Kolesiowi wyszlo ze pobor jest ok 1 Ampera - co moze brac taki prad?? Jak to dziadostwo namierzyc?

[ Dodano: 2008-04-23, 21:25 ]
Dodam moze garsc informacji - padal mi jakis czas temu akumulator (juz po awarii szyb) - wymienilem akumulator (padniety calkiem byl). Ale problem nie znikal. Pierwsza mysl alternator - dalem do elektryka - wymienil szczotki komutator itd. - podobno wszystko ok. Ladowanie alternator daje takie jak trzeba.

Z tego co wyczylalem w innych postach - moze byc jeszcze - lampka od bagaznika - (jesli to ta przy dachu to jest zgaszona) i pompka centralnego - (pompka przy zamykaniu drzwi kierowcy wydaje dziwne dzwieki - ale dziala).

Jak moge sprawdzic gdzie lezy przyczyna?

(Sorry za amatorskie pytania, zdaje sobie sprawe, ze nie jeden moze sie czuc urazony)
Najprostrzym sposobem jest odłączanie odbiorników po kolei i wtedy masz jasną sytuację, co do iskrzenia to w niewielkim stopniu ale będzie występowało zawsze choćby z tego względu że posiadasz komputer.

meow

Post autor: meow » 23 kwie 2008, 21:55

Ok - pomierzylem.

0,13 Ampera - pobor. Wylaczenie pompki nic nie wnosi.

Alarm wylaczony oczywiscie.

Czy taki pobor rozladuje mi w pare dni akumulator?

Co do wylaczania urzadzen - czy zrobic to poprzez wyciaganie kolejnych bezpiecznikow? Czy moze jakas inna bardziej sensowna metoda?

[ Dodano: 2008-04-24, 18:50 ]
Sprawdzilem - pobor spada do 0,02 po odlaczeniu bezpiecznika nr4 (oswietlenie kabiny, schowka, komputer, el.lusterka...) - jak wloze bezpiecznik to wraca do 1,3A.
(Oswietlenie kabiny i schowka na 100% pogaszone).


Gdzie dalej szukac?

[ Dodano: 2008-04-24, 22:59 ]
znaczy sie jak wloze bezpiecznik to mam 0,13A a nie 1,3A.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 25 kwie 2008, 08:02

0,13A to nie jakas dziwota, lekki pobor odlacz radio jak na moj gust to ono podtrzymuje sobie pamiec ustawien.
wczoraj z ciekawosci sam sprawdzilem u siebie :) moje radio na stanby wpierdziela kolo 0,80 A :mrgreen:

meow

Post autor: meow » 26 kwie 2008, 19:52

Sprawdzilem - menda radio rzeczywiscie tyle żre. Chcialbym podpiac je przez stacyjke, (czyli podtrzymanie pamieci do akumulatora, a zasilanie przez stacyjke) ale w wiazce kabli do radia nie ma zadnego reagujacego na przekrecenie kluczyka.

Mozna sie gdzies podpiac, zeby taki prad uzyskac?

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 kwie 2008, 23:55

w kostce ISO rozetnij czerwono-niebieski i czesc idaca ze skrzynki zaizoluj czesc od kostki iso wstaw bezpiecznik 5A i podepnij pod zolta kostke ktora jest na zawieszeniu dodatkowych przekaznikow pod kierownica.

meow

Post autor: meow » 27 kwie 2008, 12:50

zolta kostka? jest cos takiego po prawej stronie (zolto czarna) ale ktory to przewod (jesli to ta kostka wogole)

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 27 kwie 2008, 15:08

kostka jest wielkosci przekaznika, jest zolta przychodzi do nij gruby zolto czarny kabel i moze cos jeszcze zaleznie od wyposazenia auta, tam pojawia sie 12v po przekreceniu kluczyka

meow

Post autor: meow » 27 kwie 2008, 20:38

Nie moge tej kostki zlokalizowac, ot co widze po sciagnieciu oslony...

Obrazek

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 27 kwie 2008, 21:15

widze b4 :/ i innaczej tez wyglada szkrzynka elektryczna :/ podpytaj chlopakow co amja b4 skad pociagnac 12v po stacyjce

[ Dodano: 2008-04-30, 23:42 ]
Dzis mialem przyjemnosc robic B4 szukaj czarno zoltego kabla albo wez pociagnij od tego co jest w kostce stacyjki, albo ze skrzynki bezpiecznikow jest wpiety w pin M75S

byner
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 gru 2006, 20:39
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: byner » 02 maja 2008, 13:40

mam tez problem z szybami elektrycznymi. raz sie otwieraja i wszystko dziala a czasem kompletnie nie maja prądu i nic nie dziala i niestety zostaly w pozycji otwartej. ile kosztuje taki nowy przekaznik?

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 03 maja 2008, 01:01

ok.60-80 zł

byner
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 gru 2006, 20:39
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: byner » 03 maja 2008, 12:48

mozna jakos awaryjne zamknąc te szyby? gdzie wogole jest bezpiecznik od szyb i czy wogole jest? nie moge sie go nigdzie doszukac

[ Dodano: 2008-05-04, 00:08 ]
udało sie zamknać szyby z waszą pomocą! rozebrałem ten przekaźnik i przelutowałem 2 miejsca ( 1 bylo wypalone a drugie pęknięte) póki co narazie działa. ponizej zapodaje fotki przekaźnika i uszkodzeń.

Obrazek Obrazek Obrazek

dzieki za pomoc

xavier

Post autor: xavier » 04 maja 2008, 23:40

Ja w tym sezonie rowniez mam problem z elektrycznym sterowniem szyb - mianowicie jak u kolegow, losowo system zamiera i nic nie mozna zrobic. Najchetniej wymienilbym przekaznik na nowy. Czy w moim aucie (B4 Avant z 95r, ADA, beznzyna 1.6) to tez jest przekaznik 343? Ew. gdzie go mozna zamowic przez internet?

byner
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 gru 2006, 20:39
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: byner » 04 maja 2008, 23:57

u mnie to 363

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl