[80 b4 1Z] Elektryczne szyby - problem nie rozwiazany
Ok - z pytaniem o sprawdzenie poboru pradu to sie wyglupilem - nie bylo pytania:)
Sprawdze jaki jest pobor pradu po odlaczeniu pompki i jak pompka jest podlaczona.
A z tym automatycznym podnoszeniem szyby kierowcy musze sprobowac -troche ciezko tam sie polapac w tym gaszczu kabli - bede szukal bialej kostki ...
Sprawdze jaki jest pobor pradu po odlaczeniu pompki i jak pompka jest podlaczona.
A z tym automatycznym podnoszeniem szyby kierowcy musze sprobowac -troche ciezko tam sie polapac w tym gaszczu kabli - bede szukal bialej kostki ...
Najprostrzym sposobem jest odłączanie odbiorników po kolei i wtedy masz jasną sytuację, co do iskrzenia to w niewielkim stopniu ale będzie występowało zawsze choćby z tego względu że posiadasz komputer.meow pisze:No to powoli mi sie zaczyna wyjasniac...
Rzeczywiscie - lampki gasna po 20 sekundach po zamknieciu samochodu - slychac "pykniecie" przekaznika. Wyglada na to ze przekaznik dziala tak jak powinien (dziwne, tylko ze przed awaria szyb szyba kierowcy opuszczala sie tak samo jak pozostale, ale nic to ...).
Musze zatem przedefiniowac problem - nawet po wywaleniu przekaznika (szyby kompletnie nie dzialaja) i zamknieciu samochodu - bierze prad z akumulatora - nie mam czym sprawdzic jaki to prad - zdejmuje tylko kleme od akumulatora (+) i dotykam nia do styku - iskrzy lekko. Czyli chyba tak nie powinno byc. Moge normalnym miernikiem sprawdzic jaki to prad? (koles w serwisie akumulatorow mial miernik z obejma w ktora musial tylko wsadzic kabel zeby sprawdzic jaki prad bierze, ja mam tylko mierniki uniwersalne).
Kolesiowi wyszlo ze pobor jest ok 1 Ampera - co moze brac taki prad?? Jak to dziadostwo namierzyc?
[ Dodano: 2008-04-23, 21:25 ]
Dodam moze garsc informacji - padal mi jakis czas temu akumulator (juz po awarii szyb) - wymienilem akumulator (padniety calkiem byl). Ale problem nie znikal. Pierwsza mysl alternator - dalem do elektryka - wymienil szczotki komutator itd. - podobno wszystko ok. Ladowanie alternator daje takie jak trzeba.
Z tego co wyczylalem w innych postach - moze byc jeszcze - lampka od bagaznika - (jesli to ta przy dachu to jest zgaszona) i pompka centralnego - (pompka przy zamykaniu drzwi kierowcy wydaje dziwne dzwieki - ale dziala).
Jak moge sprawdzic gdzie lezy przyczyna?
(Sorry za amatorskie pytania, zdaje sobie sprawe, ze nie jeden moze sie czuc urazony)
Ok - pomierzylem.
0,13 Ampera - pobor. Wylaczenie pompki nic nie wnosi.
Alarm wylaczony oczywiscie.
Czy taki pobor rozladuje mi w pare dni akumulator?
Co do wylaczania urzadzen - czy zrobic to poprzez wyciaganie kolejnych bezpiecznikow? Czy moze jakas inna bardziej sensowna metoda?
[ Dodano: 2008-04-24, 18:50 ]
Sprawdzilem - pobor spada do 0,02 po odlaczeniu bezpiecznika nr4 (oswietlenie kabiny, schowka, komputer, el.lusterka...) - jak wloze bezpiecznik to wraca do 1,3A.
(Oswietlenie kabiny i schowka na 100% pogaszone).
Gdzie dalej szukac?
[ Dodano: 2008-04-24, 22:59 ]
znaczy sie jak wloze bezpiecznik to mam 0,13A a nie 1,3A.
0,13 Ampera - pobor. Wylaczenie pompki nic nie wnosi.
Alarm wylaczony oczywiscie.
Czy taki pobor rozladuje mi w pare dni akumulator?
Co do wylaczania urzadzen - czy zrobic to poprzez wyciaganie kolejnych bezpiecznikow? Czy moze jakas inna bardziej sensowna metoda?
[ Dodano: 2008-04-24, 18:50 ]
Sprawdzilem - pobor spada do 0,02 po odlaczeniu bezpiecznika nr4 (oswietlenie kabiny, schowka, komputer, el.lusterka...) - jak wloze bezpiecznik to wraca do 1,3A.
(Oswietlenie kabiny i schowka na 100% pogaszone).
Gdzie dalej szukac?
[ Dodano: 2008-04-24, 22:59 ]
znaczy sie jak wloze bezpiecznik to mam 0,13A a nie 1,3A.
widze b4 i innaczej tez wyglada szkrzynka elektryczna podpytaj chlopakow co amja b4 skad pociagnac 12v po stacyjce
[ Dodano: 2008-04-30, 23:42 ]
Dzis mialem przyjemnosc robic B4 szukaj czarno zoltego kabla albo wez pociagnij od tego co jest w kostce stacyjki, albo ze skrzynki bezpiecznikow jest wpiety w pin M75S
[ Dodano: 2008-04-30, 23:42 ]
Dzis mialem przyjemnosc robic B4 szukaj czarno zoltego kabla albo wez pociagnij od tego co jest w kostce stacyjki, albo ze skrzynki bezpiecznikow jest wpiety w pin M75S
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 gru 2006, 20:39
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Gdańsk
mozna jakos awaryjne zamknąc te szyby? gdzie wogole jest bezpiecznik od szyb i czy wogole jest? nie moge sie go nigdzie doszukac
[ Dodano: 2008-05-04, 00:08 ]
udało sie zamknać szyby z waszą pomocą! rozebrałem ten przekaźnik i przelutowałem 2 miejsca ( 1 bylo wypalone a drugie pęknięte) póki co narazie działa. ponizej zapodaje fotki przekaźnika i uszkodzeń.
dzieki za pomoc
[ Dodano: 2008-05-04, 00:08 ]
udało sie zamknać szyby z waszą pomocą! rozebrałem ten przekaźnik i przelutowałem 2 miejsca ( 1 bylo wypalone a drugie pęknięte) póki co narazie działa. ponizej zapodaje fotki przekaźnika i uszkodzeń.
dzieki za pomoc
Ja w tym sezonie rowniez mam problem z elektrycznym sterowniem szyb - mianowicie jak u kolegow, losowo system zamiera i nic nie mozna zrobic. Najchetniej wymienilbym przekaznik na nowy. Czy w moim aucie (B4 Avant z 95r, ADA, beznzyna 1.6) to tez jest przekaznik 343? Ew. gdzie go mozna zamowic przez internet?