Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z TDI] wszytsko sprawdzane a kopci. prosze o rade.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

[B4 1Z TDI] wszytsko sprawdzane a kopci. prosze o rade.

Post autor: daniel20 » 24 kwie 2008, 14:42

Witam koledzy. Moje audi strasznie kopci nie wiem co to jest. pompa ustawiona bardzo dobrze , samochód mało pali, pięknie odpala ma moc a dymi jak rakieta, jeżdze na dobrym paliwie tankowałem we wszytskich stacjach i ciągle to samo nie wiem już sam, wtryski są ok bo prawie nowe. Powiedzcie mi jedno co to jest EGR czy jakoś tak, słyszałem że jak sie odłączy jakiś przewód ciśnieniowy to jestok i nie wiem czy ten przewód to własnie ten EGR??? nie wiem już co robić. macie jakąs rade może związaną z tym pomysłem co napisałem macie może jakąs fote gdzie jest ten EGr i czy wogóle to może poskutkować czy to może przewód od całkiem czegoś innego jaka jego rola. pozdrawiam i dzięki za pomoc Daniel20.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 kwie 2008, 14:53

Jeżeli Ci dymi to zaduża dawka paliwa, lejące wtryski lub nieszczelność w dolocie.
Ale wtedy byłby słaby.
Wpisz sobie w szukaj zawór EGR. Raczej ten zawór nie ma nic do nadmiernego dymienia.
Sam sprawdzałeś ustawienia?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 kwie 2008, 15:07

A napisz n ajaki kolor Ci kopci, jeżeli na czarno to skoro wszystko masz sprawdzone pozostaja wtryski skoro sa prawie nowe moga byc uszkodzone, najlepiej sprawdx jaka dawke max podaj ECU. Napisz który rok jest auta i jaka ma przepływke.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 kwie 2008, 18:41

Dokładnie jestli wszystko jest ok to pozostaja do sprawdenia wtryski które moga podawać za duza dawke paliwa, z tąd też moze byc dobre przyspieszenie ;-)

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 24 kwie 2008, 20:20

no ok. ale kiedys wymieniałem rozrząd i musiałem isć na kompa żeby ustawić pompe. prtzed ustawieniem mechanik twierdził iż jest pompa rozregulowana, kąt wtrysku i dawka jest za duża. po ustawieniu samochód już nie szarpał jak wczesniej i co najwazniejsze był bardzo elsatyczny a co do przyspieszenia było ok czyli takie same jak przed naprawą. tylko że po ustawieniu pompy samochód dalej mocno kopci jakkopcił wcześniej, niewiem już sam czy to osad w wydechu możemieć wpływ na to??? czy może ten EGR ma jakiś wpływ???

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 kwie 2008, 07:30

Wg mnie jesli wszyskot tak jest dobrze poustawiane to albo jest za duza dawka albo sa powalone wtryski. Czrny dym = duza ilość ropy.
daniel20 pisze:czy może ten EGR ma jakiś wpływ???
A co EGR miałby mieć do dymienia? EGR mozesz zaślepić i jak tak bardzo sie uparłes na niego to odrazu zobaczysz ze to nie jesgo wina.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 kwie 2008, 09:31

Mechanik co najwyzej mógł ustawic kont wtrysku i dawke na wolnych obrotach, dawka na wysokich obrotach jest regulowana przez ECU na podstawie cisnienia doładowania, położenia pedału gazu i wskazań Lmm. Jeżeli wtryski sa słabe to ECU bedzie podawał prawidłową dawke ale wtryski "wleja" za duzo.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 25 kwie 2008, 09:54

byłem na kompie przy ustawianiu ale raz kazał mi odpalić i siedziec w samochodzie a raz kazał mi wcisnaćgaz do połowy raz do dechy i trzymać i wtedy cos na kompie ustawiał. Dzwoniłem jescze do jednej firmy wolsztynie to kazali mi przyjechać. Ale mówiłi ż4e za nim przyjade żeby zatkał jakis przewód podciśnienia no ale nie wiem do końca co to za przewód. I tak sammo wam jak i mu mówiłem o tych przebytych naprawacvh samochodu to powiedział że za tkanie powinno pomóc. powiedzcie mi jescze za co odpowiada ten EGR skoro czasem mówią że jego zatkanie pomoga i wogóle jaką ma role skro można go sobie o tak zatkać czy te zatkanie nie bedzie mialo żadnych stron ubocznych??? pozdrawiam.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 kwie 2008, 10:05

na temat EGR jest na tym forum od groma postów a jest to recyrkulacja spalin której zadaniem jest zmniejesczeni emisij NO, czyli czesc splain powaraca do ukladu dolotowego, najlepiej wpiszw szukajke EGR i sie wszystkiego dowiesz :mrgreen:

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 25 kwie 2008, 17:27

a nie bierze ci oleju? bo to też może być przyczyną kopcenia.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 25 kwie 2008, 23:04


Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 26 kwie 2008, 18:06

a czy sprawdzałeś przewody od IC? moim zdaniem jest dziura. sprawdź dokładnie i napisz co wyszło <piwo>

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 26 kwie 2008, 20:43

Witam Cie KOWAL. po pierwsze bardzo dziekuje ze napisałem po drugie niewiem co to jest IC??? teraz jakos się domyślam że intercooler czy tak??? powiem Ci że dziś pojechałem troche w trase to go przegoniłem kopci dalej ale co najgorsze to jak na każdym biegu dałem w deche to poczułem że samochód najpierw idze i to bardzo ładnie podem jest delikatny spadek mocy i nastepnie moc wraca i dalej ciągnie. moc spada delikatnie ale jest to wyczówalne.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 26 kwie 2008, 23:15

bez wykonania pelnej diagnostyki sie nie obejdzie.... z ktorego roku masz auto ?

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 27 kwie 2008, 09:55

daniel20
IC to intercooler. U mnie były takie same objawy i okazało sie że przewód był dziurawy. Ktoś musi ci pomóc operując gazem a ty sprawdzaj. Najlepiej żebyś pojechał do kogoś kto ma pojęcie. Nowy przewód kosztuje ponad 300, u mnie dało radę wyciąć uszkodzony kawałek i zastąpić go metalową rurką. No i radził bym ci jak najszybciej to sprawdzić bo jak układ jest nieszczelny turbina pracuje cały czas na najwyższych obrotach, co może skończyć sie awarią. Na razie nie katuj wozu. powodzenia w naprawie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl