[B4 1Z TDI] wszytsko sprawdzane a kopci. prosze o rade.
[B4 1Z TDI] wszytsko sprawdzane a kopci. prosze o rade.
Witam koledzy. Moje audi strasznie kopci nie wiem co to jest. pompa ustawiona bardzo dobrze , samochód mało pali, pięknie odpala ma moc a dymi jak rakieta, jeżdze na dobrym paliwie tankowałem we wszytskich stacjach i ciągle to samo nie wiem już sam, wtryski są ok bo prawie nowe. Powiedzcie mi jedno co to jest EGR czy jakoś tak, słyszałem że jak sie odłączy jakiś przewód ciśnieniowy to jestok i nie wiem czy ten przewód to własnie ten EGR??? nie wiem już co robić. macie jakąs rade może związaną z tym pomysłem co napisałem macie może jakąs fote gdzie jest ten EGr i czy wogóle to może poskutkować czy to może przewód od całkiem czegoś innego jaka jego rola. pozdrawiam i dzięki za pomoc Daniel20.
no ok. ale kiedys wymieniałem rozrząd i musiałem isć na kompa żeby ustawić pompe. prtzed ustawieniem mechanik twierdził iż jest pompa rozregulowana, kąt wtrysku i dawka jest za duża. po ustawieniu samochód już nie szarpał jak wczesniej i co najwazniejsze był bardzo elsatyczny a co do przyspieszenia było ok czyli takie same jak przed naprawą. tylko że po ustawieniu pompy samochód dalej mocno kopci jakkopcił wcześniej, niewiem już sam czy to osad w wydechu możemieć wpływ na to??? czy może ten EGR ma jakiś wpływ???
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wg mnie jesli wszyskot tak jest dobrze poustawiane to albo jest za duza dawka albo sa powalone wtryski. Czrny dym = duza ilość ropy.
A co EGR miałby mieć do dymienia? EGR mozesz zaślepić i jak tak bardzo sie uparłes na niego to odrazu zobaczysz ze to nie jesgo wina.daniel20 pisze:czy może ten EGR ma jakiś wpływ???
byłem na kompie przy ustawianiu ale raz kazał mi odpalić i siedziec w samochodzie a raz kazał mi wcisnaćgaz do połowy raz do dechy i trzymać i wtedy cos na kompie ustawiał. Dzwoniłem jescze do jednej firmy wolsztynie to kazali mi przyjechać. Ale mówiłi ż4e za nim przyjade żeby zatkał jakis przewód podciśnienia no ale nie wiem do końca co to za przewód. I tak sammo wam jak i mu mówiłem o tych przebytych naprawacvh samochodu to powiedział że za tkanie powinno pomóc. powiedzcie mi jescze za co odpowiada ten EGR skoro czasem mówią że jego zatkanie pomoga i wogóle jaką ma role skro można go sobie o tak zatkać czy te zatkanie nie bedzie mialo żadnych stron ubocznych??? pozdrawiam.
Witam Cie KOWAL. po pierwsze bardzo dziekuje ze napisałem po drugie niewiem co to jest IC??? teraz jakos się domyślam że intercooler czy tak??? powiem Ci że dziś pojechałem troche w trase to go przegoniłem kopci dalej ale co najgorsze to jak na każdym biegu dałem w deche to poczułem że samochód najpierw idze i to bardzo ładnie podem jest delikatny spadek mocy i nastepnie moc wraca i dalej ciągnie. moc spada delikatnie ale jest to wyczówalne.
IC to intercooler. U mnie były takie same objawy i okazało sie że przewód był dziurawy. Ktoś musi ci pomóc operując gazem a ty sprawdzaj. Najlepiej żebyś pojechał do kogoś kto ma pojęcie. Nowy przewód kosztuje ponad 300, u mnie dało radę wyciąć uszkodzony kawałek i zastąpić go metalową rurką. No i radził bym ci jak najszybciej to sprawdzić bo jak układ jest nieszczelny turbina pracuje cały czas na najwyższych obrotach, co może skończyć sie awarią. Na razie nie katuj wozu. powodzenia w naprawie <ok>daniel20