Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - skrzynia z diesla do benzyny - opinie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Andrew^

[All] Modyfikacje - skrzynia z diesla do benzyny - opinie

Post autor: Andrew^ » 24 kwie 2008, 22:40

Witam,
Mam czysto teoretyczne pytanie, wiele sie mowi o tym ze skrzynie benzynowe w naszych autach maja za krotka "jedynke" zeby mozna bylo w miare szybko startowac z pod swiatel :mrgreen:
Jak juz mowilem to czysta teoria i ciekawosc.
Wiec teraz pytanie czy przypadkiem skrzynie diesloskie nie maja dluzszych przelozen ??
kiedys, kiedys slyszalem wlasnie taka opinie ze w dieslach te przelozenia sa dluzsze.
Wiec jak to jest, czy rzeczywiscie przekladka skrzyni diesloskiej by miala jakis wplyw przy rozpedzaniu furmanki ??
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 13:12 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

amon

Post autor: amon » 25 kwie 2008, 23:51

nie wiem czy audi ale wkładałem skrzynie z bmw524td do 525 bloki prawie takie same ale to automat był fakt zbierała sie lepiej i mniej palila ale 150 bylo jej maxem

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 26 kwie 2008, 00:51

Jeżeli przełożysz skrzynie w audi z diesla do benzyny co raczej nie powinno, być dużym problemem w spasowaniu to efekt tego będzie taki, że nińka poleciałaby z 260km/h
Napisałem poleciałaby, ale nie poleci bo nie będziesz miał wystarczająco siły aby ją bujnąć :-|
No chyba, że się myle :-P Jak tak to mnie poprawcie

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 kwie 2008, 09:40

kaczaza5, mozesz bardziej rozwinac temat, dlaczego tak sie dzieje ze moglaby szybciej poleciec ??
I czy mozliwe jest ze osiaganie sie wieksza predkosc na poszczegolnych biegach ??
w skrzyni dieslowskiej niz benzynowej

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 kwie 2008, 10:47

Moja skrzynia maks ma ustawiony na prędkość około 200 km/h z tego względu że przy tej prędkości będę miał już 5 tyś obrotów, jeszcze 200 i będzie odcinka. Jeśli wsadzić by silniki benzynowy to hipotetycznie maks zwiększy sie do jakiś 250 z tego względu iż benzyniak będzie miał jeszcze 1 tyś obrotów w zapasie.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 13:09 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 26 kwie 2008, 14:12

No tak ale weźcie pod uwagę moment obrotowy z benzyniaka i z ropniaka benzyniak kręci się wyżej i pojechałby szybko, ale nie będzie miał poprostu siły na takim przełożeniu na jakim jest skrzynia z diesla
Powtarzam to moje zdanie i równie dobrze mogę się mylić tak tylko spekuluję

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 kwie 2008, 19:12

odciazone kolo zamachowe ?? %-) zwiekszy moment czy zmiejszy ??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 kwie 2008, 21:07

Andrew^ pisze:odciazone kolo zamachowe ?? %-) zwiekszy moment czy zmiejszy ??
Odciażenie, zminiejszy moment obrotowy. Cieżesze koło zamachowe = wiekszy moment obrotwy, lzejsze koło zamachowe = szybsze wkrecanie w obroty ale niestety mniejszy moment obrotowy. <ok>

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 kwie 2008, 22:21

no i wszytsko wiadomo :D
tak wiec jaki z tego moral ?? chcesz byc pierwszy na nastepnych swiatlach ?? kup S2 %-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 kwie 2008, 22:51

kaczaza5 pisze:No tak ale weźcie pod uwagę moment obrotowy z benzyniaka i z ropniaka benzyniak kręci się wyżej i pojechałby szybko, ale nie będzie miał poprostu siły na takim przełożeniu na jakim jest skrzynia z diesla
Powtarzam to moje zdanie i równie dobrze mogę się mylić tak tylko spekuluję
Dlatego pisałem że "teoretycznie". Prowdopodobnie na takiej skrzyni od dielsa poleciałbym mniej niż na swojej seryjnej. No chyba że ktoś ma silnik o takiej mocy że na ostatnim biegu zamyka obrotomierze, to znaczy idzie do odcinki. Zazwyczaj jednak tak nie jest.

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 26 kwie 2008, 23:13

No a eska nie dala by rady. Wkoncu tam jest "troszke" wiekszy moment niz w zwyklej benzynce?

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 12 maja 2008, 16:30

teoretycznie diesel kręci się do około 3-4 tyś obrotów i powiedzmy przy tych obrotach na piątce ma 190 km\h natomiast benzyna kręci sie do siedmiu tyś obrotów (przynajmniej moja tak ma) i na piątce równiez zamyka teoretycznie 190 jaki morał diesel ma inne przełożenie czyli skrzynia od diesla w silniku benzyna powinna dac ciekawy efekt kwestia silnika teoretycznie sport przy 2.0 ma jakieś 120 koni o nie ukrywajmy troche ich po latach ubyło czyli jezeli przełożymy skrzynie od diesla do 2.0 na 16v to moze jakimś cudem uda nam sie rozpędzić autko do 4 tyś na piątym biegu jazda była by ekonomiczna np 140 km\h przy 3tyś obrotów a pierwszy bieg kręcił by do okolo 80 km\h. to tylko teoria ale jak coś to zawsze jest silnik 2.3 na 20v i 160 koników 8-) :lol:

Awatar użytkownika
Mateo1540
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mateo1540 » 29 maja 2008, 20:51

WItam

Przekładałem skrzynie do Vectry 2 (benzyna 1.8 16V) i spróbowałem włożyć z diesla. Klient zadowolony bo mu się szybciej rozpędza. Wiadomo deisel ma niższe obroty to musi nadrobić dłuższymi przełożeniami. Ale nie mam zielonego pojęcia jak to jest w Audi.

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl