[B4 2.0 ABT] Przy zmianie biegu sciąga na bok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
[B4 2.0 ABT] Przy zmianie biegu sciąga na bok
Witam. Przegladałem forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Wygląda on nastepująco: W momencie kiedy chcę zmienić bieg i wciskam sprzęgło kierownica ucieka mi troche w lewo, po wrzuceniu biegu, puszczeniu sprzegła i dodaniu gazu kierownica wraca do pierwotnej, poprawnej pozycji. Slychac przy tym delikatny stuk w okolicach lewego koła (ale bardzo trudno go jednoznacznie ulokować). Może miał ktoś podobny problem?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po pierwsze może to głupio zabrzmi ale sprawdź czy masz dobrze dokręcone koło. Kiedyś miałem coś podobnego i okazało sie że szpilki można było ręką wykręcić.
Jeśli to nie bedzie to, to z pewnością coś w zawierzeniu. Nie ma innej rady jak sprawdzić wszytsko po kolei. Stawiam na przegub półkolisty wahacza.
Jeśli to nie bedzie to, to z pewnością coś w zawierzeniu. Nie ma innej rady jak sprawdzić wszytsko po kolei. Stawiam na przegub półkolisty wahacza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Co do kół to na pewno są dobrze dokrecone. Zmieniałem w ubiegłym tygodniu i tarcze i klocki, wiec objawy raczej ustapiłyby po dokreceniu koła. Nie chciałem nic sugerować wczesniej, ale też stawiam na tuleje wahacza. Poł roku temu wymieniłem przez moje lenistwo tulejki tylko z jednej strony, ta druga, wydawała sie OK. Ale widocznie i na nie przyszedł czas. Zmieniajac tarcze sprawdzałem czy nie ma tam wyczuwalnego luzu, ale z takiej pozycji raczej nie byłem w stanie tego dostrzec. Tuleje wiec ida na pewno do wymiany, czekam jeszcze jednak na inne sugestie, bo chciałabym zrobić wszystkie ewentaualne wadliwe elementy za jednym razem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Dzis wymieniłem tuleje. Zero poprawy . Nie wiem za co brac sie dalej i jak ewentualnie sprawdzic pozostałe elemnty, wiec prosiłbym o kilka słow instrukcji.
[ Dodano: 2008-05-02, 13:03 ]
Zapomnialem dodac: zauwazyłem luz na prawym laczniku stabilizatora. Czy to moze byc przyczyna tego 'skakania' kierownicy w lewo?
[ Dodano: 2008-05-02, 17:41 ]
Będe kontynuował mój monolog: Dzis, wertujac forum vw golfa postanowiłem sprawdzic moje opony: :idea: Eureka! matoły gumolepy przy wymianie załozyli jedną z przednich opon stroną wewnetrzna na zewnatrz. Przełozyłem koła dla upewnienia sie. Skutek natycmiastowy - sciagało na prawy bok ogromnie, przy czym kierownica nadal nieco skakała podczas zmiany biegów. Sprawa druga i moje pytanie:
Czy na sworzniu whacza powinien ma prawo byc luz (na jednym w zasadzie go go nie ma, a na tym nieszczesnym lewym jest bardzo wyczuwalny) :?:
[ Dodano: 2008-05-02, 13:03 ]
Zapomnialem dodac: zauwazyłem luz na prawym laczniku stabilizatora. Czy to moze byc przyczyna tego 'skakania' kierownicy w lewo?
[ Dodano: 2008-05-02, 17:41 ]
Będe kontynuował mój monolog: Dzis, wertujac forum vw golfa postanowiłem sprawdzic moje opony: :idea: Eureka! matoły gumolepy przy wymianie załozyli jedną z przednich opon stroną wewnetrzna na zewnatrz. Przełozyłem koła dla upewnienia sie. Skutek natycmiastowy - sciagało na prawy bok ogromnie, przy czym kierownica nadal nieco skakała podczas zmiany biegów. Sprawa druga i moje pytanie:
Czy na sworzniu whacza powinien ma prawo byc luz (na jednym w zasadzie go go nie ma, a na tym nieszczesnym lewym jest bardzo wyczuwalny) :?:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fakt wina opon może być . Natomiast do luzu na sworzniu nie ma prawa go tam być wcale. Musisz go wymienić, on też może dawać o sobie znaki w postaci ściągania. Luz na łączniku nie wpływa na ściąganie ale bardzo wkurza na lekkich nierównościach.Będe kontynuował mój monolog: Dzis, wertujac forum vw golfa postanowiłem sprawdzic moje opony: Eureka! matoły gumolepy przy wymianie załozyli jedną z przednich opon stroną wewnetrzna na zewnatrz. Przełozyłem koła dla upewnienia sie. Skutek natycmiastowy - sciagało na prawy bok ogromnie, przy czym kierownica nadal nieco skakała podczas zmiany biegów. Sprawa druga i moje pytanie:
Czy na sworzniu whacza powinien ma prawo byc luz (na jednym w zasadzie go go nie ma, a na tym nieszczesnym lewym jest bardzo wyczuwalny)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Zmieniłem oponę, a przy okazji podszas szarpania kołem na boki na podniesionym aucie wyszlo na jaw, że poluzowane są śruby mocujące piastę do kolumny McPearsona. Po dokreceniu tych śrub kierownica przestała "skakać". Pozostało jedynie lekkie sciaganie w prawo gdy auto jedzie na luzie, na biegu ciagnie prosto. Poniżej zdjęcie o które śruby chodzi:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2008, 19:30 przez wojtek3006, łącznie zmieniany 1 raz.