Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przy zmianie biegu sciąga na bok

ODPOWIEDZ
wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

[B4 2.0 ABT] Przy zmianie biegu sciąga na bok

Post autor: wojtek3006 » 28 kwie 2008, 00:06

Witam. Przegladałem forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Wygląda on nastepująco: W momencie kiedy chcę zmienić bieg i wciskam sprzęgło kierownica ucieka mi troche w lewo, po wrzuceniu biegu, puszczeniu sprzegła i dodaniu gazu kierownica wraca do pierwotnej, poprawnej pozycji. Slychac przy tym delikatny stuk w okolicach lewego koła (ale bardzo trudno go jednoznacznie ulokować). Może miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 kwie 2008, 00:20

Po pierwsze może to głupio zabrzmi ale sprawdź czy masz dobrze dokręcone koło. Kiedyś miałem coś podobnego i okazało sie że szpilki można było ręką wykręcić.

Jeśli to nie bedzie to, to z pewnością coś w zawierzeniu. Nie ma innej rady jak sprawdzić wszytsko po kolei. Stawiam na przegub półkolisty wahacza.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 kwie 2008, 06:59

Jestem prawie pewny że to tuleje wahacza. Sprawdź dokładnie czy nie masz luzów na zawieszeniu szczególnie na wahaczu i kołysce.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 28 kwie 2008, 07:03

Też mi tu zawieszeniem pachnie,jedź na stacje diagnostyczną i wszystko sie okaże :->

woolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 18 lut 2008, 08:26
Lokalizacja: nowogard

Post autor: woolf » 28 kwie 2008, 07:16

witam. u mnie przy takich objawawach popuścił się dolny sworzeń wahacza. Dokręciłem, ustawiłem kąt pochylenia i jest ok. <ok>

wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

Post autor: wojtek3006 » 28 kwie 2008, 10:15

Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Co do kół to na pewno są dobrze dokrecone. Zmieniałem w ubiegłym tygodniu i tarcze i klocki, wiec objawy raczej ustapiłyby po dokreceniu koła. Nie chciałem nic sugerować wczesniej, ale też stawiam na tuleje wahacza. Poł roku temu wymieniłem przez moje lenistwo tulejki tylko z jednej strony, ta druga, wydawała sie OK. Ale widocznie i na nie przyszedł czas. Zmieniajac tarcze sprawdzałem czy nie ma tam wyczuwalnego luzu, ale z takiej pozycji raczej nie byłem w stanie tego dostrzec. Tuleje wiec ida na pewno do wymiany, czekam jeszcze jednak na inne sugestie, bo chciałabym zrobić wszystkie ewentaualne wadliwe elementy za jednym razem.

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 01 maja 2008, 13:30

mam taki sam objaw troche zmalal gdy wymienilem tuleje wachacza z dwoch stron ale czekaja mnie tujejki wozka i poduszka amora moze u ciebie ktorych z tych elementow wymaga wymiany.

wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

Post autor: wojtek3006 » 01 maja 2008, 22:02

Dzis wymieniłem tuleje. Zero poprawy :-/ . Nie wiem za co brac sie dalej i jak ewentualnie sprawdzic pozostałe elemnty, wiec prosiłbym o kilka słow instrukcji. ;-)

[ Dodano: 2008-05-02, 13:03 ]
Zapomnialem dodac: zauwazyłem luz na prawym laczniku stabilizatora. Czy to moze byc przyczyna tego 'skakania' kierownicy w lewo?

[ Dodano: 2008-05-02, 17:41 ]
Będe kontynuował mój monolog: Dzis, wertujac forum vw golfa postanowiłem sprawdzic moje opony: :idea: Eureka! matoły gumolepy przy wymianie załozyli jedną z przednich opon stroną wewnetrzna na zewnatrz. Przełozyłem koła dla upewnienia sie. Skutek natycmiastowy - sciagało na prawy bok ogromnie, przy czym kierownica nadal nieco skakała podczas zmiany biegów. Sprawa druga i moje pytanie:

Czy na sworzniu whacza powinien ma prawo byc luz (na jednym w zasadzie go go nie ma, a na tym nieszczesnym lewym jest bardzo wyczuwalny) :?:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 maja 2008, 15:12

Będe kontynuował mój monolog: Dzis, wertujac forum vw golfa postanowiłem sprawdzic moje opony: Eureka! matoły gumolepy przy wymianie załozyli jedną z przednich opon stroną wewnetrzna na zewnatrz. Przełozyłem koła dla upewnienia sie. Skutek natycmiastowy - sciagało na prawy bok ogromnie, przy czym kierownica nadal nieco skakała podczas zmiany biegów. Sprawa druga i moje pytanie:

Czy na sworzniu whacza powinien ma prawo byc luz (na jednym w zasadzie go go nie ma, a na tym nieszczesnym lewym jest bardzo wyczuwalny)
Fakt wina opon może być . Natomiast do luzu na sworzniu nie ma prawa go tam być wcale. Musisz go wymienić, on też może dawać o sobie znaki w postaci ściągania. Luz na łączniku nie wpływa na ściąganie ale bardzo wkurza na lekkich nierównościach.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 04 maja 2008, 15:56

kokolino1 pisze:Natomiast do luzu na sworzniu nie ma prawa go tam być wcale. Musisz go wymienić, on też może dawać o sobie znaki w postaci ściągania. Luz na łączniku nie wpływa na ściąganie ale bardzo wkurza na lekkich nierównościach.
Popieram!

wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

Post autor: wojtek3006 » 08 maja 2008, 15:27

Zmieniłem oponę, a przy okazji podszas szarpania kołem na boki na podniesionym aucie wyszlo na jaw, że poluzowane są śruby mocujące piastę do kolumny McPearsona. Po dokreceniu tych śrub kierownica przestała "skakać". Pozostało jedynie lekkie sciaganie w prawo gdy auto jedzie na luzie, na biegu ciagnie prosto. Poniżej zdjęcie o które śruby chodzi: Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 maja 2008, 19:30 przez wojtek3006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 maja 2008, 18:18

To jeszcze jedź na spr. geometri bo może być źle (swiadczy o tym ściąganie) Czyli jedna był luz w układzie zawieszenia nie wiem jak ci to sprawdzano. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga