[b4 2,0 ABK +LPG] zatkany dolot i wysoka temeratura
[b4 2,0 ABK +LPG] zatkany dolot i wysoka temeratura
Witam kolegów. Mam takie 2 pytanka a mianowicie przy zakładaniu gazu gazownicy zaślepili mi dolot chłodnego powietrza ten co idzie koło lewej lampy i nie miałem chłodnego powietrza i wiecie dochówka jak skurczybyk :oops: ale nic to zrobiłem ten dolot jak powinno być silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie ale jak sie jedzie to po wyżej 100km/h juz testowałem przy różnych prędkościach przy wyżuceniu na luz niunia gaśnie jak oczywiście jade na gazie bo na pb normalnie jest i moje pytanko co tu zrobić żeby laleczka łykała chłodne powietrze a nie ciepłe cały czas. Dodam jeszcze że temperatura silnika stoi mi praktycznie na 95* to nie za dużo i czy to wina braku zimniego powietrza grzeje tak motor?I przy osiągnieciu takiej temperatury czuje spadek mocy jakby mi się wydaję brak tlenu do mieszanki. Proszę o pomoc koledzy jutro jeszczę pojadę niech ustawią mośki mi zapłon instrukcję już przygotowałem (ala czarekj) pozdro
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2008, 14:13 przez Osa 1918, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
1. zrób dolot tak jak powinien być
2. prawa lampa ma z tyłu taką klapkę – wyciągnij ją (to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
3. ciesz się jazdą na luzie nawet przy 200km/h
[ Dodano: 2008-04-28, 20:55 ]
2. prawa lampa ma z tyłu taką klapkę – wyciągnij ją (to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
3. ciesz się jazdą na luzie nawet przy 200km/h
[ Dodano: 2008-04-28, 20:55 ]
Danku w ABT nie ma wpływu ale w ABK napewno tak.Danek pisze:Osa 1918, Jestem niemal pewien, że to kwestia poprawnej regulacji gazowni i/lub sondy lambda (jeśli masz LPG II generacji). Dolot w niuniach jest tak skonstruowany, że nie ma on wpływu na pracę gazunku podczas jazdy z dużymi prędkościami.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABK jest identyczny chwyt powietrza jak w ABT i na 100% nie ma wpływu na działanie gazowni. Zresztą WOJTEK26, to potwierdził.grabon.a pisze:Danku w ABT nie ma wpływu ale w ABK napewno tak.
W obudowie nie ma nadciśnienia, tłumik drgań powietrza ma na obwodzie małe otwory kompensacyjne, które nie pozwalają do wytworzenia nadciśnienia.grabon.a pisze:(to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
wiem z własnego doświadczenia a WOJTEK26 może po prostu ma gdzieś nie szczelny ten chwyt powietrza. Jestem pewny ze usunięcie klapki rozwiąże problem.
sory trochę przesadziłem z tym ciśnieniem. chodziło mi bardziej o brak odpowiedniego podciśnienia, które jest potrzebne do zassania gazu.Danek pisze:grabon.a napisał/a:
(to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
W obudowie nie ma nadciśnienia, tłumik drgań powietrza ma na obwodzie małe otwory kompensacyjne, które nie pozwalają do wytworzenia nadciśnienia.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Podciśnienie potrzebne do zassania gazu jest wytwarzane przez mikser (zwężka Venturiego), a nie sam dolot jako taki.grabon.a pisze:sory trochę przesadziłem z tym ciśnieniem. chodziło mi bardziej o brak odpowiedniego podciśnienia, które jest potrzebne do zassania gazu.
grabon.a, owszem zjawisko "doładowania" może występować w innych modelach czy markach ale nie w 80. Jeśli u kogoś występuje takie zjawisko to należy szukać przyczyny w źle dobranym mikserze lub/i źle wyregulowanej instalacji.
tak tak masz racje ale jeśli gazownik nie potrafi dobrać właściwego miksera lub nie potrafi dobrze wyregulować instalki najprostszym sposobem będzie wyciągnięcie tej klapki lub rozszczelnienie dolotu w inny sposób.
chyba chodzi ci o szczelnośc układu od miksera+przepływki w stronę silnika tam musi być wszystko szczelne bo nawet na benzynie by nie jechał.WOJTEK26 pisze:Ja mam mikser 34mm i przy dobrej regulacji nic sie nie dzieje, schodzi na wolne obroty bez względu na to z jaka predkościa jade. Cały układ mam szczelny bo inaczej byłyby problemy z jazda na LPG