Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,0 ABK +LPG] zatkany dolot i wysoka temeratura

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Osa 1918
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2008, 19:05
Lokalizacja: Siedliszcze

[b4 2,0 ABK +LPG] zatkany dolot i wysoka temeratura

Post autor: Osa 1918 » 27 kwie 2008, 12:38

Witam kolegów. Mam takie 2 pytanka a mianowicie przy zakładaniu gazu gazownicy zaślepili mi dolot chłodnego powietrza ten co idzie koło lewej lampy i nie miałem chłodnego powietrza i wiecie dochówka jak skurczybyk :oops: ale nic to zrobiłem ten dolot jak powinno być silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie ale jak sie jedzie to po wyżej 100km/h juz testowałem przy różnych prędkościach przy wyżuceniu na luz niunia gaśnie jak oczywiście jade na gazie bo na pb normalnie jest i moje pytanko co tu zrobić żeby laleczka łykała chłodne powietrze a nie ciepłe cały czas. Dodam jeszcze że temperatura silnika stoi mi praktycznie na 95* to nie za dużo i czy to wina braku zimniego powietrza grzeje tak motor?I przy osiągnieciu takiej temperatury czuje spadek mocy jakby mi się wydaję brak tlenu do mieszanki. Proszę o pomoc koledzy jutro jeszczę pojadę niech ustawią mośki mi zapłon instrukcję już przygotowałem (ala czarekj) :-D pozdro
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2008, 14:13 przez Osa 1918, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 kwie 2008, 12:41

dopływ powietrza do silnika nie ma wpływu na temp silnika. u mnie jest wszystko w komplecie żaden element nie został wywalony z układu zasysania powietrza i mam LPG 2 gen Landi - renzo.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 kwie 2008, 21:51

Osa 1918, Jestem niemal pewien, że to kwestia poprawnej regulacji gazowni i/lub sondy lambda (jeśli masz LPG II generacji). Dolot w niuniach jest tak skonstruowany, że nie ma on wpływu na pracę gazunku podczas jazdy z dużymi prędkościami.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 kwie 2008, 08:35

Zgadzam sie w 100% u mnie nawet przy 140 wyrzucam na luz i elegancko schodzi na wolne obroty, jedź do gazowników niech wyreguluja instalacje.

Osa 1918
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2008, 19:05
Lokalizacja: Siedliszcze

Post autor: Osa 1918 » 28 kwie 2008, 16:53

dzieki chłopaki zaraz jade to zobacze co mi powiedza i jeszcze zapłonik ustawie bo koles ma lampe z regulacja kątów i zapodam im na blat instrukcje według czarkaj ciekawe co będą gadali heh :lol:

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 28 kwie 2008, 20:52

1. zrób dolot tak jak powinien być
2. prawa lampa ma z tyłu taką klapkę – wyciągnij ją (to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
3. ciesz się jazdą na luzie nawet przy 200km/h ;-)

[ Dodano: 2008-04-28, 20:55 ]
Danek pisze:Osa 1918, Jestem niemal pewien, że to kwestia poprawnej regulacji gazowni i/lub sondy lambda (jeśli masz LPG II generacji). Dolot w niuniach jest tak skonstruowany, że nie ma on wpływu na pracę gazunku podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Danku w ABT nie ma wpływu ale w ABK napewno tak. :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 kwie 2008, 21:24

grabon.a pisze:Danku w ABT nie ma wpływu ale w ABK napewno tak.
W ABK jest identyczny chwyt powietrza jak w ABT i na 100% nie ma wpływu na działanie gazowni. Zresztą WOJTEK26, to potwierdził.
grabon.a pisze:(to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
W obudowie nie ma nadciśnienia, tłumik drgań powietrza ma na obwodzie małe otwory kompensacyjne, które nie pozwalają do wytworzenia nadciśnienia.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 29 kwie 2008, 00:45

wiem z własnego doświadczenia a WOJTEK26 może po prostu ma gdzieś nie szczelny ten chwyt powietrza. Jestem pewny ze usunięcie klapki rozwiąże problem.
Danek pisze:grabon.a napisał/a:
(to zlikwiduje nadciśnienie w obudowie filtra powietrza które występuje właśnie tylko przy dużych prędkościach )
W obudowie nie ma nadciśnienia, tłumik drgań powietrza ma na obwodzie małe otwory kompensacyjne, które nie pozwalają do wytworzenia nadciśnienia.
sory trochę przesadziłem z tym ciśnieniem. chodziło mi bardziej o brak odpowiedniego podciśnienia, które jest potrzebne do zassania gazu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 kwie 2008, 08:32

grabon.a pisze:sory trochę przesadziłem z tym ciśnieniem. chodziło mi bardziej o brak odpowiedniego podciśnienia, które jest potrzebne do zassania gazu.
Podciśnienie potrzebne do zassania gazu jest wytwarzane przez mikser (zwężka Venturiego), a nie sam dolot jako taki.
grabon.a, owszem zjawisko "doładowania" może występować w innych modelach czy markach ale nie w 80. Jeśli u kogoś występuje takie zjawisko to należy szukać przyczyny w źle dobranym mikserze lub/i źle wyregulowanej instalacji.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 kwie 2008, 09:26

Ja mam mikser 34mm i przy dobrej regulacji nic sie nie dzieje, schodzi na wolne obroty bez względu na to z jaka predkościa jade. Cały układ mam szczelny bo inaczej byłyby problemy z jazda na LPG

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 29 kwie 2008, 12:53

tak tak masz racje ale jeśli gazownik nie potrafi dobrać właściwego miksera lub nie potrafi dobrze wyregulować instalki najprostszym sposobem będzie wyciągnięcie tej klapki lub rozszczelnienie dolotu w inny sposób.
WOJTEK26 pisze:Ja mam mikser 34mm i przy dobrej regulacji nic sie nie dzieje, schodzi na wolne obroty bez względu na to z jaka predkościa jade. Cały układ mam szczelny bo inaczej byłyby problemy z jazda na LPG
chyba chodzi ci o szczelnośc układu od miksera+przepływki w stronę silnika tam musi być wszystko szczelne bo nawet na benzynie by nie jechał.

Osa 1918
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2008, 19:05
Lokalizacja: Siedliszcze

Post autor: Osa 1918 » 29 kwie 2008, 16:35

dobra koledzy postaram sie sprawdzić co to za mikser i go przedstawie tutaj i czy on dobry do ABK a tak jak narazie gasnie niunia i tyle wam moge powiedziec a sonde mam ok. sprawdzana i zdaje sie wszytko jest wpożo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl