[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
korektor siły hamowania trzeba odkręcać ponieważ śruba tulei wychodzi na jego wprost. (imbus 5albo 6 i klucz 13) śruby tulei klucz 18 najlepiej płaskooczkowy i kopyto bądź nasadka(mocne). wybijanie>>> klasycznie pobijak kinetyczny - siła rażenia wystarczy 1kg. Odkręcic należy obie tak aby belka opadła poniżej uszów mocujących w aucie ( koła sciągnięte, auto na kobyłkach) wbijanie>>>również klasycznie z tym żę przez klocek drewniany twardy o dł najlepiej pół metra i w miarę szeroki (z drugiej strony należy przyblokować belkę żeby nie odbijała, zaprzeć o coś byle nie o uszy mocujące) pobijak kinetyczny dużo większy najlepiej ok 4kg. Idzie od kopa godzina i po robocie. :mrgreen:
ja sobie wyjąłem całą belką z samochodu na zewnątrz. Trzeba trochę sie naodkręcać, ale ja tak zrobiłem sobie przy okazji przegląd wszystkiego z tyłu. Poczyściłem zaciski, czujniki abs itp. Stare tulejki wybiłem młotkiem....a nowe to Matko i córko i Jezusie nazerejski, jak żyję nie widziałem takich ciężkich tulejek do wciśnięcia. Imadło radzieckie mocno się upociło. Z prasą hydrauliczną nie ma co startować bo kształt belki jest zamknięty i nie ma podejścia. Z wyjęciem całej belki 3 godzinki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
Witam. Panowie mam pytanko, bardzo pomógł mi ten post gdyż na nim się wzorowałem wymieniając tuleje belki tylnej, (było ciężko- walczyłem z oryginałami sprzed 15 lat) praca miala na celu zniwelować luzy oraz uciszyć dziwny klekot!!!, dodatkowo wymieniłem amortyzatory na sportowe mts (żółte -25mm średnio twarde) bo kupilem autko na sprężynach weitec -35mm a amorów nikt nie wymieniał. rozłożyłem cale kolumny amortyzatorów, po tych ćwiczeniach, wszystko dało oczekiwany efekt oprócz tego klekotu który słychać na dołach, dźwięk jest taki sam jak na starych amorach i tulejach, co to może być, mam zamiar rozebrać po raz trzeci kolumny, mam to opanowane że w zawodach mogę wziąść udział ale nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę?
a propo kierunku wkładania tuleji
na ile sposóbów mozna ją włożyć? bo w srodku wydaje sie jednakowa z trzech stron, czyli na trzy sposoby
chyba ze mam patrzec na te wybrzuszenie widoczne na tym zdjęciu po prawej, jest tylko jedno takie
druga sprawa
czy tuleje tylniej belki należy dokręcać jak auto stoi na kołach już ( tak jak tuleje na wachaczach z przodu)? czy nie ma takiej potrzeby?
trzecia sprawa
usłyszałem dziś od sprzedawcy w ASO że są dwa rodzaje tuleji do B4, jeden rodzaj do aut do grudnia 1991 roku a drugi rodzaj do pozostałych. jak sprawdzić jakie są u mnie, jeśli wogóle są dobre, bo może nie są, no chyba że przy montażu nie można pomylić z wiadomych przyczyn
jedyne co znalazłem to ze do B3 tuleja ma średnicę otworu wewnatrz ok 10 mm i śrubę M10x78
SPRAWA DOŚĆ PILNA BO JUTRO CHCE KUPIĆ I ZAŁOŻYĆ
pozdrawiam
na ile sposóbów mozna ją włożyć? bo w srodku wydaje sie jednakowa z trzech stron, czyli na trzy sposoby
chyba ze mam patrzec na te wybrzuszenie widoczne na tym zdjęciu po prawej, jest tylko jedno takie
druga sprawa
czy tuleje tylniej belki należy dokręcać jak auto stoi na kołach już ( tak jak tuleje na wachaczach z przodu)? czy nie ma takiej potrzeby?
trzecia sprawa
usłyszałem dziś od sprzedawcy w ASO że są dwa rodzaje tuleji do B4, jeden rodzaj do aut do grudnia 1991 roku a drugi rodzaj do pozostałych. jak sprawdzić jakie są u mnie, jeśli wogóle są dobre, bo może nie są, no chyba że przy montażu nie można pomylić z wiadomych przyczyn
jedyne co znalazłem to ze do B3 tuleja ma średnicę otworu wewnatrz ok 10 mm i śrubę M10x78
SPRAWA DOŚĆ PILNA BO JUTRO CHCE KUPIĆ I ZAŁOŻYĆ
pozdrawiam
Tak jak przód na opuszczonym aucie.Lenio21 pisze:czy tuleje tylniej belki należy dokręcać jak auto stoi na kołach już ( tak jak tuleje na wachaczach z przodu)? czy nie ma takiej potrzeby?
Powinieneś mieć takie jak na zdjęciu, które zamieściłeś.Lenio21 pisze:usłyszałem dziś od sprzedawcy w ASO że są dwa rodzaje tuleji do B4, jeden rodzaj do aut do grudnia 1991 roku a drugi rodzaj do pozostałych. jak sprawdzić jakie są u mnie, jeśli wogóle są dobre, bo może nie są, no chyba że przy montażu nie można pomylić z wiadomych przyczyn
Do b3 tuleje są o wiele mniejsze i nie pasują do b4.Lenio21 pisze:jedyne co znalazłem to ze do B3 tuleja ma średnicę otworu wewnatrz ok 10 mm i śrubę M10x78
dlaczego nikt nie pomyslal ze by tuleje wprasowac w bardzo prosty sposob mianowicie wkladamy w tuleje gwint z obydwu stron podkladki zersze od otworu w belce nakretni i jedziemy z jednej lub z dwuch stron kluczem zakrecajac i tuleja pieknie sie wcisnie nei zapominajcie o wyczyszczeniu papierem sciermyn otworu i posmarowaniu smarem latwiej bedzie wprasowac
no i po wymianie....
chyba największy problem był z wyjeciem starych tuleji, ale rada kolegów niektórych, rozwierciłem srodek, wyjąłem tuleje wewnetrzna, naciąłem tuleje zewnetrzna i dopiero młotkiem...
zakładałem stosując śrubę M12, rurki, pokładki, nakretki itp... tez nie było łatwo...
całydzionek prawie, kilkoma przerwami zajęło...
pozderki i powodzenia <ok>
chyba największy problem był z wyjeciem starych tuleji, ale rada kolegów niektórych, rozwierciłem srodek, wyjąłem tuleje wewnetrzna, naciąłem tuleje zewnetrzna i dopiero młotkiem...
zakładałem stosując śrubę M12, rurki, pokładki, nakretki itp... tez nie było łatwo...
całydzionek prawie, kilkoma przerwami zajęło...
pozderki i powodzenia <ok>