Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 16 kwie 2008, 09:25

Przy pomocy sprytnych rączek nie trzeba odkręcać regulatora. Ja nie odkręcałem. Trochę się pomęczyłem, ale się udało.

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 29 kwie 2008, 01:03

Gdzie Wy to chłopaki robicie, na kanale czy na parkignu??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 29 kwie 2008, 05:40

korektor siły hamowania trzeba odkręcać ponieważ śruba tulei wychodzi na jego wprost. (imbus 5albo 6 i klucz 13) śruby tulei klucz 18 najlepiej płaskooczkowy i kopyto bądź nasadka(mocne). wybijanie>>> klasycznie pobijak kinetyczny - siła rażenia wystarczy 1kg. Odkręcic należy obie tak aby belka opadła poniżej uszów mocujących w aucie ( koła sciągnięte, auto na kobyłkach) wbijanie>>>również klasycznie z tym żę przez klocek drewniany twardy o dł najlepiej pół metra i w miarę szeroki (z drugiej strony należy przyblokować belkę żeby nie odbijała, zaprzeć o coś byle nie o uszy mocujące) pobijak kinetyczny dużo większy najlepiej ok 4kg. Idzie od kopa godzina i po robocie. :mrgreen:

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 29 kwie 2008, 20:28

ja sobie wyjąłem całą belką z samochodu na zewnątrz. Trzeba trochę sie naodkręcać, ale ja tak zrobiłem sobie przy okazji przegląd wszystkiego z tyłu. Poczyściłem zaciski, czujniki abs itp. Stare tulejki wybiłem młotkiem....a nowe to Matko i córko i Jezusie nazerejski, jak żyję nie widziałem takich ciężkich tulejek do wciśnięcia. Imadło radzieckie mocno się upociło. Z prasą hydrauliczną nie ma co startować bo kształt belki jest zamknięty i nie ma podejścia. Z wyjęciem całej belki 3 godzinki.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 06 sty 2009, 15:15

zamierzam w najbliższym czasie wymienić te tuleje ale chciałem to zrobić inaczej na kanale odręcići wybić jedną śrube np. z lewej strony i potem podnieść z tamtej strony na lewarku zeby samochód się podniusł a tuleja i lewa strona belki została tak zebym mógł wymienić tulejke darady tak zrobić?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 sty 2009, 15:33

Spokojnie mozna to zrobic na kanale bez wyjmowania całej belki, najpierw jedna strona potem druga i po robocie.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 06 sty 2009, 15:35

gdyby tuleja nie chciała wyjść można jąpotraktować palnikiem? przed włożeniem nowej warto było by ją zamrozić?

noorbi

Post autor: noorbi » 06 sty 2009, 16:04

Audi 80 b4 pisze:przed włożeniem nowej warto było by ją zamrozić?
można trochę powinno pomóc. Obkurczy się i łatwiej wejdzie w belkę.

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 16 kwie 2009, 22:06

Witam. Panowie mam pytanko, bardzo pomógł mi ten post gdyż na nim się wzorowałem wymieniając tuleje belki tylnej, (było ciężko- walczyłem z oryginałami sprzed 15 lat) praca miala na celu zniwelować luzy oraz uciszyć dziwny klekot!!!, dodatkowo wymieniłem amortyzatory na sportowe mts (żółte -25mm średnio twarde) bo kupilem autko na sprężynach weitec -35mm a amorów nikt nie wymieniał. rozłożyłem cale kolumny amortyzatorów, po tych ćwiczeniach, wszystko dało oczekiwany efekt oprócz tego klekotu który słychać na dołach, dźwięk jest taki sam jak na starych amorach i tulejach, co to może być, mam zamiar rozebrać po raz trzeci kolumny, mam to opanowane że w zawodach mogę wziąść udział ale nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 maja 2009, 13:03

a po czym poznajecie kierunek włożenia tulei? jakieś znaki są czy jak? czy chodzi o ten kształt wewnatrz tulejki?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 09 maja 2009, 15:40

Lenio21 pisze:a po czym poznajecie kierunek włożenia tulei? jakieś znaki są czy jak? czy chodzi o ten kształt wewnatrz tulejki?
dokladnie chodzi o ksztal wewnatrz tuleji patrzysz i ustawiasz tak jak na rysunku pozdro

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 14 maja 2009, 16:53

a propo kierunku wkładania tuleji
na ile sposóbów mozna ją włożyć? bo w srodku wydaje sie jednakowa z trzech stron, czyli na trzy sposoby
chyba ze mam patrzec na te wybrzuszenie widoczne na tym zdjęciu po prawej, jest tylko jedno takie



Obrazek

druga sprawa
czy tuleje tylniej belki należy dokręcać jak auto stoi na kołach już ( tak jak tuleje na wachaczach z przodu)? czy nie ma takiej potrzeby?

trzecia sprawa
usłyszałem dziś od sprzedawcy w ASO że są dwa rodzaje tuleji do B4, jeden rodzaj do aut do grudnia 1991 roku a drugi rodzaj do pozostałych. jak sprawdzić jakie są u mnie, jeśli wogóle są dobre, bo może nie są, no chyba że przy montażu nie można pomylić z wiadomych przyczyn

jedyne co znalazłem to ze do B3 tuleja ma średnicę otworu wewnatrz ok 10 mm i śrubę M10x78

SPRAWA DOŚĆ PILNA BO JUTRO CHCE KUPIĆ I ZAŁOŻYĆ

pozdrawiam

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 15 maja 2009, 10:35

Lenio21 pisze:czy tuleje tylniej belki należy dokręcać jak auto stoi na kołach już ( tak jak tuleje na wachaczach z przodu)? czy nie ma takiej potrzeby?
Tak jak przód na opuszczonym aucie.
Lenio21 pisze:usłyszałem dziś od sprzedawcy w ASO że są dwa rodzaje tuleji do B4, jeden rodzaj do aut do grudnia 1991 roku a drugi rodzaj do pozostałych. jak sprawdzić jakie są u mnie, jeśli wogóle są dobre, bo może nie są, no chyba że przy montażu nie można pomylić z wiadomych przyczyn
Powinieneś mieć takie jak na zdjęciu, które zamieściłeś.
Lenio21 pisze:jedyne co znalazłem to ze do B3 tuleja ma średnicę otworu wewnatrz ok 10 mm i śrubę M10x78
Do b3 tuleje są o wiele mniejsze i nie pasują do b4.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 maja 2009, 22:37

dlaczego nikt nie pomyslal ze by tuleje wprasowac w bardzo prosty sposob mianowicie wkladamy w tuleje gwint z obydwu stron podkladki zersze od otworu w belce nakretni i jedziemy z jednej lub z dwuch stron kluczem zakrecajac i tuleja pieknie sie wcisnie nei zapominajcie o wyczyszczeniu papierem sciermyn otworu i posmarowaniu smarem latwiej bedzie wprasowac

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 maja 2009, 20:04

no i po wymianie....
chyba największy problem był z wyjeciem starych tuleji, ale rada kolegów niektórych, rozwierciłem srodek, wyjąłem tuleje wewnetrzna, naciąłem tuleje zewnetrzna i dopiero młotkiem...

zakładałem stosując śrubę M12, rurki, pokładki, nakretki itp... tez nie było łatwo...

całydzionek prawie, kilkoma przerwami zajęło...

pozderki i powodzenia <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl