[B4 1Z] brak hamulcy
[B4 1Z] brak hamulcy
Witam wszystkich forumowiczów przeczytałem już wszystko o hamulcach na forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, a mianowicie mam Audiczke z Abs-em i autko nie hamuje, klocki są dobre przód jak i tył wymieniłem płyn i odpowietrzyłem cały układ było dobrze ale pod takim względem że podniósł się pedał, nie wpadał tak nisko lecz problem polega na tym iż przy gwałtownym naciśnięciu hamulca auto nie hamuje dobrze a abs się włącza bardzo dziwne zjawisko pedał hamulca robi się twardy. Podczas hamowania nie czuć siły hamowania natomiast prawdopodobnie jedno koło już się blokuje bo słychać jak abs odbija oprócz tego po zgaszeniu silnika pedał po chwili robi się bardzo twardy jakby ciśnienie uciekało z pompy.Jak sprawdzić pompę czy serwo nie wiem jak to się nazywa.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
serwo można tak sprawdzić, do niego przychodzi przewód plastikowy podciśnieniowy z zaworkiem przy końcu tam gdzie jest wciskany w gumkę od serwa. Wyciągasz ten przewód plastikowy z serwa kołysząc nim na boki tak żeby wyskoczył z rantu gumki i ustami najpierw dmuchasz w przewód a potem ciągniesz powietrze, jeśli uda ci się bez kłopotu pociągnąć powietrze to masz uszkodzony zaworek zwrotny na przewodzie. potem zapalasz silnik, podczas pracy powinien właśnie ssać powietrze przez ten przewód i to dość mocno. Jeśli wszystko co opisałem powyżej jest ok to pozostaje sprawdzić samo serwo(szczelność). po dłuższej jeździe i postoju np noc wyciągnąć ten przewód ze serwa jeśli nie będzie słychać jak ucieka podciśnienie to nie trzyma serwo. Efekt podczas jazdy powinien być taki że po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca masz twardy pedał. Sprawdzaj i pisz co dalej...
Witam nareszcie sprawdziłem to co mi kolego "Darecki3037" napisałeś zaworek sprawdziłem jest dobry nie udało mi się pociągnąć powietrza, po zapaleniu silnika ssie powietrze tak jak powinno być, po dłuższej jeździe wyciągnąłem przewód i nic nie słyszałem żeby coś uciekało więc szczelność trzyma,ale jest tak że jak nacisnę pedał hamulca 3 razy to jest bardziej twardszy i się podnosi i po chwili trzymając go opada w dół (na włączonym silniku) i co teraz zrobić jak dalej sprawdzać :?: .
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
U mnie jest podobnie zaworek trzyma, vakum pompa zasysa a pedał twardy i jest problem z zablokowaniem kół. Po odpaleniu pedał nie wpada w dół, po przytrzymaniu nimimalnie się obniża. Nie ma syknięcia przy wyciaganiu krócca z serwa. Nie ma spadku lub wzrostu obrotów silnika i żadego innego syczenia, płynu nie ubywa.
Co może być powodem?
Co może być powodem?
Witam podepnę się pod temat ostatnio miałem okazje przejechać się audi 80 2.0 ABT i miała znacznie lepsze hamulce ale do czego zmierzam dzisiaj Audi przestało hamować abs sie włącza tylko strasznie dużo siły trzeba włożyć żeby auto zaczęło hamować. Okazało się że ułamał się ten zaworek co przychodzi do serwa (czarno - żółty) czyli mógł juz wczesniej być nadłamany i nie trzymał cisnienia.
Jaki numer ma ta część, czy dostane ja w sklepie czy bede musiał szuakć w używkach, ile może kosztować?
Teraz jak mam wypięty ten wężyk jak mocno powinno być odczuwalne to ssanie bo czuje ze ssa powietrze ale czy aż tak mocno ? ja to sprawdzic
za pomoc wielkie dzięki
Jaki numer ma ta część, czy dostane ja w sklepie czy bede musiał szuakć w używkach, ile może kosztować?
Teraz jak mam wypięty ten wężyk jak mocno powinno być odczuwalne to ssanie bo czuje ze ssa powietrze ale czy aż tak mocno ? ja to sprawdzic
za pomoc wielkie dzięki
panowie podłącze się do tematu...
Z powodu braku hamulca ręcznego zgodnie z diagnozą pewnego mechanika postanowiłem
wymienić tylny lewy zacisk.Zakupiłem więc używkę od jednego z kolegów z klubu i wymieniłem... ale po wymianie nie dało się odpowietrzyć tego zaciku
a po wciskaniu pedału słychć syczenie jakby gdzieś ciśnienie ucikało,
a zaciski suchy...
moje pytanie brzmi czy zascisk jest do bani czy to wina uszczelnieczy i po ich wymianie będzie ok??
dodam że po założeniu starego zacisku odpowietrzenie przebiegło bez problemu
Z powodu braku hamulca ręcznego zgodnie z diagnozą pewnego mechanika postanowiłem
wymienić tylny lewy zacisk.Zakupiłem więc używkę od jednego z kolegów z klubu i wymieniłem... ale po wymianie nie dało się odpowietrzyć tego zaciku
a po wciskaniu pedału słychć syczenie jakby gdzieś ciśnienie ucikało,
a zaciski suchy...
moje pytanie brzmi czy zascisk jest do bani czy to wina uszczelnieczy i po ich wymianie będzie ok??
dodam że po założeniu starego zacisku odpowietrzenie przebiegło bez problemu