Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] brak hamulcy

ODPOWIEDZ
TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

[B4 1Z] brak hamulcy

Post autor: TomekDj » 30 kwie 2008, 23:00

Witam wszystkich forumowiczów przeczytałem już wszystko o hamulcach na forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, a mianowicie mam Audiczke z Abs-em i autko nie hamuje, klocki są dobre przód jak i tył wymieniłem płyn i odpowietrzyłem cały układ było dobrze ale pod takim względem że podniósł się pedał, nie wpadał tak nisko lecz problem polega na tym iż przy gwałtownym naciśnięciu hamulca auto nie hamuje dobrze a abs się włącza bardzo dziwne zjawisko pedał hamulca robi się twardy. Podczas hamowania nie czuć siły hamowania natomiast prawdopodobnie jedno koło już się blokuje bo słychać jak abs odbija oprócz tego po zgaszeniu silnika pedał po chwili robi się bardzo twardy jakby ciśnienie uciekało z pompy.Jak sprawdzić pompę czy serwo nie wiem jak to się nazywa.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 maja 2008, 06:05

serwo można tak sprawdzić, do niego przychodzi przewód plastikowy podciśnieniowy z zaworkiem przy końcu tam gdzie jest wciskany w gumkę od serwa. Wyciągasz ten przewód plastikowy z serwa kołysząc nim na boki tak żeby wyskoczył z rantu gumki i ustami najpierw dmuchasz w przewód a potem ciągniesz powietrze, jeśli uda ci się bez kłopotu pociągnąć powietrze to masz uszkodzony zaworek zwrotny na przewodzie. potem zapalasz silnik, podczas pracy powinien właśnie ssać powietrze przez ten przewód i to dość mocno. Jeśli wszystko co opisałem powyżej jest ok to pozostaje sprawdzić samo serwo(szczelność). po dłuższej jeździe i postoju np noc wyciągnąć ten przewód ze serwa jeśli nie będzie słychać jak ucieka podciśnienie to nie trzyma serwo. Efekt podczas jazdy powinien być taki że po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca masz twardy pedał. Sprawdzaj i pisz co dalej...

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 12 maja 2008, 23:23

Witam nareszcie sprawdziłem to co mi kolego "Darecki3037" napisałeś zaworek sprawdziłem jest dobry nie udało mi się pociągnąć powietrza, po zapaleniu silnika ssie powietrze tak jak powinno być, po dłuższej jeździe wyciągnąłem przewód i nic nie słyszałem żeby coś uciekało więc szczelność trzyma,ale jest tak że jak nacisnę pedał hamulca 3 razy to jest bardziej twardszy i się podnosi i po chwili trzymając go opada w dół (na włączonym silniku) i co teraz zrobić jak dalej sprawdzać :?: .

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 13 maja 2008, 05:44

po dłuższej jeździe wyciągnąłem przewód i nic nie słyszałem żeby coś uciekało więc szczelność trzyma - - - a właśnie że wtedy jak by było szczelne serwo to powinno syknąć podciśnienie uciekające ze serwa. A odpowietrzałeś hamulce?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2008, 09:18

A powiedz czy odpowietrzałes układ na właczonym zapłonie czy nie, w wersjach z ABS musi byc właczony zapłon inaczej sie pompa nie odpowietrzy.

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 13 maja 2008, 09:41

Tak koledzy układ był odpowietrzany i wyczytałem na naszym forum że musi być zapłon włączony i tak też kazałem zrobić mechanikowi włączyć zapłon hamulec przez jakiś czas był wysoko (około 4 miesiące) teraz znowu jest nisko i twardnieje po naciśnięciu 3 razy .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 maja 2008, 09:50

A powiedz czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego. A jak pedał stwardnieje czy jak trzymasz to po chwili zaczyna opadac czy cały czas jest twardy.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 sie 2009, 16:01

U mnie jest podobnie zaworek trzyma, vakum pompa zasysa a pedał twardy i jest problem z zablokowaniem kół. Po odpaleniu pedał nie wpada w dół, po przytrzymaniu nimimalnie się obniża. Nie ma syknięcia przy wyciaganiu krócca z serwa. Nie ma spadku lub wzrostu obrotów silnika i żadego innego syczenia, płynu nie ubywa.
Co może być powodem?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 sie 2009, 16:15

rczopik2
Nie ma syknięcia przy wyciaganiu krócca z serwa
to masz uszkodzona membranę serwa bo ma właśnie być słychać sykniecie przy wyjmowaniu króćca z serwa to jeśli masz pompę zaworek i przewody szczelne i sprawne to tylko serwo się uszkodziło.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 31 sty 2010, 20:24

Witam podepnę się pod temat ostatnio miałem okazje przejechać się audi 80 2.0 ABT i miała znacznie lepsze hamulce ale do czego zmierzam dzisiaj Audi przestało hamować abs sie włącza tylko strasznie dużo siły trzeba włożyć żeby auto zaczęło hamować. Okazało się że ułamał się ten zaworek co przychodzi do serwa (czarno - żółty) czyli mógł juz wczesniej być nadłamany i nie trzymał cisnienia.
Jaki numer ma ta część, czy dostane ja w sklepie czy bede musiał szuakć w używkach, ile może kosztować?
Teraz jak mam wypięty ten wężyk jak mocno powinno być odczuwalne to ssanie bo czuje ze ssa powietrze ale czy aż tak mocno ? ja to sprawdzic
za pomoc wielkie dzięki Obrazek

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 01 lut 2010, 21:22

Myśle ze powinno Ci przyssac palec jak przylozysz do koncowki! :) Cos jak odkurzacz ;)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:49 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 01 lut 2010, 21:39

powiem szczerze ze coś tam ciągnie...
dzisiaj zaworek dostałem i został wymieniony hamulce wróciły....

za co sa odpowiedzialne te dwa małe odejścia?

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 11 lip 2010, 22:58

panowie podłącze się do tematu...

Z powodu braku hamulca ręcznego zgodnie z diagnozą pewnego mechanika postanowiłem
wymienić tylny lewy zacisk.Zakupiłem więc używkę od jednego z kolegów z klubu i wymieniłem... ale po wymianie nie dało się odpowietrzyć tego zaciku
a po wciskaniu pedału słychć syczenie jakby gdzieś ciśnienie ucikało,
a zaciski suchy...


moje pytanie brzmi czy zascisk jest do bani czy to wina uszczelnieczy i po ich wymianie będzie ok??

dodam że po założeniu starego zacisku odpowietrzenie przebiegło bez problemu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl