Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] problem z układem kierowniczym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] problem z układem kierowniczym

Post autor: hudy » 01 maja 2008, 10:50

witam.panowie od 2 dni borykam się z problemem z układem kierowniczym.chodzi o to że podczas skręcania kierownica w prawo słysze wydobywajace sie dziwne dżwieki niby buczenie.tak rzęzi jakby cos sie o cos obcierało. dziwna sprawa bo słychac to tylko wewnatrz pojazdu i tylko podczas skręcania w prawo.słyszałem że moze taki efekt dawac łożysko mcpersona ale wymieniałem to pare miesiecy temu.płyn w ykładzie oczywiście tez jest.może ma ktoś pomysł na co mam zwrócić uwage...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 maja 2008, 16:38

to zależy jaki to dźwięk, czy z ze wspomagania czy raczej typowo mechaniczny metal o metal itp, może jednak łożysko McPhersona i sprężynę ciągnie za sobą. niech ktoś pokręci kierownicą a Ty zaobserwuj co się dzieje ze spręzyną (niekoniecznie prawą!)

Awatar użytkownika
jpecak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 16 cze 2007, 07:37
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: jpecak » 01 maja 2008, 16:49

Sprawdz też przegub (u mnie tak było)

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 01 maja 2008, 20:45

moze to byc przekładnia kierownicza bo jak piszesz
hudy pisze:dziwna sprawa bo słychac to tylko wewnatrz pojazdu i tylko podczas skręcania w prawo.
a przekładni ajest mocowana do budy , naturalnie trzeba wzystko dokladnie sprawdzic najlepiej w dwie osoby

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2008, 23:45

Darecki3037 pisze:to zależy jaki to dźwięk, czy z ze wspomagania czy raczej typowo mechaniczny metal o metal
nie jest to dźwięk podobny do dźwięku ocierającego się metalu o metal.jest to raczej dźwięk obcierania sie gumy o gume.podobny dźwięk słyszałem w służbowym samochodzie gdy nie było płynu w układzie wspomagania. u mnie płyn oczywiście jest a dźwięk ten występuje tylko podczas skrętu w prawo.słychac to tylko na postoju bo podczas jazdy nie słysze zadnych dziwnych dźwięków...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 02 maja 2008, 06:41

no to gorsza sprawa, wychodzi na awarię przekładni kierowniczej.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2008, 00:13

no faktycznie nieciekawie by było gdybys miał racje.dziś zuwżyłem że troszke ubyło mi płynu od wspomagania.nie wiem dokładnie ile było i dlatego musze to zaobserwować przez pare dni.oglądałem przewody które widac z góry i pompe ale wszytko wyglada na suche.nie wiem w którym miejscu to może ubywać...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 maja 2008, 07:46

hudy pisze:nie wiem w którym miejscu to może ubywać...
Pamietaj ze na zimnym i rozgrzanym motorze poziom płynu bedize sie róznił, moze to wprowadziło Cie w bład.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2008, 09:03

będe musiał to przez pewnien czas zaobserwować czy ubywa czy nie.jesli by ubywało to pewnie wina lezała by po stronie przekładni.moze ktos wie jakie sa przybliżone koszty regeneracji tego elementu.słyszałem że koszt od 350 do 450zł tylko nie wiem czy w tym są zawarte koszty wyciągnięcia przekładni i założenia czy sama regeneracja...aha i może zna ktos jakąś dobra firme na terenie Krakowa lub okolic zajmującą sie tym...

[ Dodano: 2008-05-05, 12:57 ]
Solskier pisze:Pamietaj ze na zimnym i rozgrzanym motorze poziom płynu bedize sie róznił, moze to wprowadziło Cie w bład.
masz racje to wprowadziło mnie w błąd.na zimnym silniku poziom płynu jest troche ponad min a na rozgrzanym jest miedzy min a max.dziwna sprawa bo dziś nie słysze szadnych szumów, żadnego obcierania a jeszcze dwa dni temu było to wyraźnie słyszalne.musze wejśc pod samochód i wtedy wszytko będzie jasne bo z takiego zgadywania nic nie bedzie...

sprawdziłem i płynu nie ubywa.dziwna sprawa bo jak samochód postoi w garażu lub na zewnątrz całą noc to nic nie słychac ale jak samochód się rozgrzeje to zaczyna coś buczeć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl