[audi 90 1.6 TD,SB]co moze byc b.slaba kompresja na 2 cyl
[audi 90 1.6 TD,SB]co moze byc b.slaba kompresja na 2 cyl
witam o problemie duzego zuzycia oleju juz kiedys pisalem..Postanowilem zmierzyc kompresje na zimnym silniku byl robiony pomiar .. 1cyl-26,2cyl-30,3cyl-prakt.zero (ledwie drgnela wskazowka ..)4cyl-11...Mechanik powiedzial ze dziwne ze to jeszcze jezdzi i ze najprawdopodobniej 3 cylinder jest przytarty albo jest dziura w tloku (mozliwe )...ale silnik jak juz zapali to chodzi niezle ..na zimnym po starcie dymi kilka sekund na siwo..pozniej juz chodzi git .....co to moze byc pewnie mechanik sie niemyli ale ktos mi kiedys tu doradzil i sprawdzalem czy dmucha z bagnetu i wlasnie niedmucha zato duze przedmuchy sa po odkreceniu korka oleju ......mechanik nnawet niezrobil proby olejowej .....jest opcja zeby moglo cos byc z glowica moze zaworami ??? czy raczej niema sie co ludzic ...pozdrawiam
Witam
Pewnie że jest możliwe że to głowica, jest to praktycznie jedna z bardziej awaryjnych części silnika, i wcale nie zdziwiłbym się gdybyś miał pękniętą w okolicy gniazd zaworowych. Dlatego też dalsza diagnoza musi być oparta na zdemontowaniu i weryfikacji głowicy szczególnie szczelności zaworów, bo jeżeli nie ma ciśnienia na cylindrze to mamy dwie opcje do wyboru albo dziura w tłoku albo wypalony lub nieszczelny zawór.
Pozdro
Pewnie że jest możliwe że to głowica, jest to praktycznie jedna z bardziej awaryjnych części silnika, i wcale nie zdziwiłbym się gdybyś miał pękniętą w okolicy gniazd zaworowych. Dlatego też dalsza diagnoza musi być oparta na zdemontowaniu i weryfikacji głowicy szczególnie szczelności zaworów, bo jeżeli nie ma ciśnienia na cylindrze to mamy dwie opcje do wyboru albo dziura w tłoku albo wypalony lub nieszczelny zawór.
Pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pęknięcia miedzy zaworami to ma każdy 1,6 D/TD łącznie z moim i mojego ojca a jeżdżą i to super. Oczywiście mogą być to większe pęknięcia no i wtedy różne cyrki mogą się dziać. Jedna kwestia jest jednak nie zaprzeczalna, nie dowiesz się jeśli nie rozbierzesz silnika.
W najlepszym wypadku mogą to być pierścienie, potem niestety głowica a w skrajnych przypadkach czeka cię niespodzianka. Słyszałem o przypadkach gdzie silnik chodził całkiem normalnie tylko coś w nim stukało. Okazało się że jeden tłok był urwany, to znaczy nie trzymał się korbowodu, ale do czasu rozebrania chodził. Koledzy na forum opowiadali o tłokach oberwanych aż pod same pierścienie i też to wszystko chodziło.
Pytanie mam tylko jak ci odpala rano?
W najlepszym wypadku mogą to być pierścienie, potem niestety głowica a w skrajnych przypadkach czeka cię niespodzianka. Słyszałem o przypadkach gdzie silnik chodził całkiem normalnie tylko coś w nim stukało. Okazało się że jeden tłok był urwany, to znaczy nie trzymał się korbowodu, ale do czasu rozebrania chodził. Koledzy na forum opowiadali o tłokach oberwanych aż pod same pierścienie i też to wszystko chodziło.
Pytanie mam tylko jak ci odpala rano?
No tak kiedys przerabialem pekniecia w glowicy nie w audi ale objawy moga byc podobne czyli na poczatek blokowanie termostatu itd spaliny ida do wody ..ale u mnie raczej tego niema ...WLASNIE CHODZI O TO ZEBY NIE ROZBIERAC GO POTRZEBUJE AUTA zebym wiedzial ze to cos z glowica +moze pirscionki to wyciagam go i wkladam 1.6D na czas remontu(:)na dluzej to raczej 1.6d odpada ......chyba jednak bedzie trzeba zrobic postuj i i zrobic swapa na 2.0 bo wydaje sie mi ze z tego mojego SB to raczej juz nic niebedzie ....ale tloki raczej sa na miejscu silnik chodzi sluchowo ok ...No moze troche szkklanki halasuja na zimnym ...Zastanawia mnie ta glowica a konkretnie te zawory dosc mozliwa opcja silnik byl dosc wysilony doladowanie na max + paliwo ...
pewnie bedzie i glowica popekana i pierscionki tez ....ale wczoraj sprawdzilem rorzad byl przestawiony o zeba watpie zeby to bylo przyczyna braku kompresji ...ale sciagajac pokrywe rozrzadu ruszalem popychaczami i wlasnie na 3 i 4 cylindrze moglem niewielka sila wcisnac kilka milimetrow ..niewiem czemu czy cos z sprezynami zaworowymi a moze z popychaczami nieznam sie na tej hydraulice
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: