Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 90 1.6 TD,SB]co moze byc b.slaba kompresja na 2 cyl

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

[audi 90 1.6 TD,SB]co moze byc b.slaba kompresja na 2 cyl

Post autor: PAWLO2525 » 27 kwie 2008, 18:35

witam o problemie duzego zuzycia oleju juz kiedys pisalem..Postanowilem zmierzyc kompresje na zimnym silniku byl robiony pomiar .. 1cyl-26,2cyl-30,3cyl-prakt.zero (ledwie drgnela wskazowka :(..)4cyl-11...Mechanik powiedzial ze dziwne ze to jeszcze jezdzi i ze najprawdopodobniej 3 cylinder jest przytarty albo jest dziura w tloku (mozliwe )...ale silnik jak juz zapali to chodzi niezle ..na zimnym po starcie dymi kilka sekund na siwo..pozniej juz chodzi git .....co to moze byc pewnie mechanik sie niemyli ale ktos mi kiedys tu doradzil i sprawdzalem czy dmucha z bagnetu i wlasnie niedmucha zato duze przedmuchy sa po odkreceniu korka oleju ......mechanik nnawet niezrobil proby olejowej .....jest opcja zeby moglo cos byc z glowica moze zaworami ??? czy raczej niema sie co ludzic ...pozdrawiam
pawlo

adr0444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: KROSNO ODRZAŃSKIE

Post autor: adr0444 » 27 kwie 2008, 18:41

moze masz poprostu walniete pierscienie albo kiedys urwal sie komus pasek rozrzadu i ten akurat tlok dostal strzala z zaworu... mojh ojciec tak mial w golfie

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 27 kwie 2008, 19:16

Witam
Pewnie że jest możliwe że to głowica, jest to praktycznie jedna z bardziej awaryjnych części silnika, i wcale nie zdziwiłbym się gdybyś miał pękniętą w okolicy gniazd zaworowych. Dlatego też dalsza diagnoza musi być oparta na zdemontowaniu i weryfikacji głowicy szczególnie szczelności zaworów, bo jeżeli nie ma ciśnienia na cylindrze to mamy dwie opcje do wyboru albo dziura w tłoku albo wypalony lub nieszczelny zawór.
Pozdro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 kwie 2008, 21:35

Pęknięcia miedzy zaworami to ma każdy 1,6 D/TD łącznie z moim i mojego ojca a jeżdżą i to super. Oczywiście mogą być to większe pęknięcia no i wtedy różne cyrki mogą się dziać. Jedna kwestia jest jednak nie zaprzeczalna, nie dowiesz się jeśli nie rozbierzesz silnika.

W najlepszym wypadku mogą to być pierścienie, potem niestety głowica a w skrajnych przypadkach czeka cię niespodzianka. Słyszałem o przypadkach gdzie silnik chodził całkiem normalnie tylko coś w nim stukało. Okazało się że jeden tłok był urwany, to znaczy nie trzymał się korbowodu, ale do czasu rozebrania chodził. Koledzy na forum opowiadali o tłokach oberwanych aż pod same pierścienie i też to wszystko chodziło.

Pytanie mam tylko jak ci odpala rano?
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 27 kwie 2008, 22:05

No tak kiedys przerabialem pekniecia w glowicy nie w audi ale objawy moga byc podobne czyli na poczatek blokowanie termostatu itd spaliny ida do wody ..ale u mnie raczej tego niema ...WLASNIE CHODZI O TO ZEBY NIE ROZBIERAC GO POTRZEBUJE AUTA zebym wiedzial ze to cos z glowica +moze pirscionki to wyciagam go i wkladam 1.6D na czas remontu(:)na dluzej to raczej 1.6d odpada ......chyba jednak bedzie trzeba zrobic postuj i i zrobic swapa na 2.0 bo wydaje sie mi ze z tego mojego SB to raczej juz nic niebedzie :)....ale tloki raczej sa na miejscu silnik chodzi sluchowo ok ...No moze troche szkklanki halasuja na zimnym ...Zastanawia mnie ta glowica a konkretnie te zawory dosc mozliwa opcja silnik byl dosc wysilony doladowanie na max :) + paliwo ...
pawlo

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 30 kwie 2008, 22:05

W B2 TD miałem to samo i na tym trzecim cyl. był pęknięty pierścień uszczelniający + pęknięta głowica a oleju mało brał. i też odpalał ale do -1C poniżej już nie, zmieniaj silnik i nie próbuj go ratować to fura kasy, chyba że to tylko pierścienie i nie ma progu na cylindrach.
Było A80 B3 1.9D z modem TDic
Jest S6 C4 2.2T z modem Liquefied Petroleum Gas

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 02 maja 2008, 04:43

pewnie bedzie i glowica popekana i pierscionki tez :)....ale wczoraj sprawdzilem rorzad byl przestawiony o zeba watpie zeby to bylo przyczyna braku kompresji ...ale sciagajac pokrywe rozrzadu ruszalem popychaczami i wlasnie na 3 i 4 cylindrze moglem niewielka sila wcisnac kilka milimetrow ..niewiem czemu czy cos z sprezynami zaworowymi a moze z popychaczami nieznam sie na tej hydraulice
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2008, 12:29

Jak popychacze będą już wywalone to właśnie tak się będą zachowywać. Zamiast być twardymi i niwelować luzy to nie trzymają już oleju i stają się miekkie, tak że możesz je ugiąć.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 02 maja 2008, 12:34

ok dzieki moze sprobuje mojego sb jeszcze reanimowac :)
pawlo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga