Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? ponownie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 paź 2007, 08:46

Faktycznie, szkoda by było sie pozbywać takiego autka. Wygląda ładnie. Nie mniej jednak gdyby Pan się zdecydował na sprzedaż to proszę dać znać. Posiadam sprawny silnik 1Z z kompletną elektronika i właśnie szukam auta do którego ten silnik mógłbym zainstalować.
Może warto sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w silniku po zablokowaniu dopływu oleju do turbiny? Uwaga! Próba nie może trwać długo - maks. 5 sekund. Gdyby okazało się że blok i głowica są w porządku to może warto wtedy zainwesować w drugą turbinę.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 20 paź 2007, 13:37

Panie Czarku:) pisze Pan:

Czujnik szary - 0,9 bar - umeszcza się go przed filtrem??
Czujnik niebieski - 0,25 bar - za filtrem
Czujnik biały (temperaturowy ??) - montowany w głowicy ???

czy jest to co wyżej poprawne?

pozdrawiam ;-)
wiech

[ Dodano: 2007-10-20, 13:43 ]
pomyliłem się, teraz widzę, że biały to też czujnik ciśnienia: 1.8 +/- 0.2 bara; Powiedzcie dokładnie, gdzie który czujnik ma być zamontorany:) Gdzie: biały, gdzie szary, a gdzie niebieski?
Bardzo dziękuję:)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 20 paź 2007, 14:12

Niebieski na pewno z góry w wymienniku ciepła. szary na dole pod wymiennikiem.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 06 maja 2008, 13:27

ODPOWIEDŹ
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie przy wymienniku ciepła są 2 czujniki, jeden na gorze do lampki oleju a drugi na dole wymiennika prawie nie widać. Jeśli masz ten czujnik to może być uszkodzony lub przewód nie podłączony czy zerwany jak u mnie.

Witam,

czy w silniku AAZ jest standardowo chłodniczka oleju w podstawie filtra i czy konieczna jest pompa obiegowa płynu chłodzącego (elektryczna)?

pozdrawiam
wieslaw

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 maja 2008, 14:48

Tak jest standardowo i nie jest konieczna pompka obiegowa elektr.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 06 maja 2008, 15:00

czy wymiennik - chłodniczka w podstawie filtra jest konieczna i jej BRAK może mieć wpływ na temp oleju, a w związku z tym na wartość ciśnienia?
(u mnie po zamontowaniu wskazników pokazywana jest temp. oleju w głowicy ok 70 st - pewnie nie własciwie pokazuje zegar?) Temp. płynu 95 st.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 maja 2008, 15:06

Gdy olej jest zbyt zimny i gęstrzy w mroźne dni chłodniczka podgrzewa olej po uruchonieniu silnika.
Natomiast w gorące dni chłodzi olej przed przegrzaniem.
Oczywiście sprawcą tego jest płyn przepływający przez nią.
Jest wymiennikiem ciepla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl