Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? ponownie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 paź 2007, 08:46

Faktycznie, szkoda by było sie pozbywać takiego autka. Wygląda ładnie. Nie mniej jednak gdyby Pan się zdecydował na sprzedaż to proszę dać znać. Posiadam sprawny silnik 1Z z kompletną elektronika i właśnie szukam auta do którego ten silnik mógłbym zainstalować.
Może warto sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w silniku po zablokowaniu dopływu oleju do turbiny? Uwaga! Próba nie może trwać długo - maks. 5 sekund. Gdyby okazało się że blok i głowica są w porządku to może warto wtedy zainwesować w drugą turbinę.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 20 paź 2007, 13:37

Panie Czarku:) pisze Pan:

Czujnik szary - 0,9 bar - umeszcza się go przed filtrem??
Czujnik niebieski - 0,25 bar - za filtrem
Czujnik biały (temperaturowy ??) - montowany w głowicy ???

czy jest to co wyżej poprawne?

pozdrawiam ;-)
wiech

[ Dodano: 2007-10-20, 13:43 ]
pomyliłem się, teraz widzę, że biały to też czujnik ciśnienia: 1.8 +/- 0.2 bara; Powiedzcie dokładnie, gdzie który czujnik ma być zamontorany:) Gdzie: biały, gdzie szary, a gdzie niebieski?
Bardzo dziękuję:)
vienio

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 20 paź 2007, 14:12

Niebieski na pewno z góry w wymienniku ciepła. szary na dole pod wymiennikiem.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 06 maja 2008, 13:27

ODPOWIEDŹ
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie przy wymienniku ciepła są 2 czujniki, jeden na gorze do lampki oleju a drugi na dole wymiennika prawie nie widać. Jeśli masz ten czujnik to może być uszkodzony lub przewód nie podłączony czy zerwany jak u mnie.

Witam,

czy w silniku AAZ jest standardowo chłodniczka oleju w podstawie filtra i czy konieczna jest pompa obiegowa płynu chłodzącego (elektryczna)?

pozdrawiam
wieslaw
vienio

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 maja 2008, 14:48

Tak jest standardowo i nie jest konieczna pompka obiegowa elektr.

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 06 maja 2008, 15:00

czy wymiennik - chłodniczka w podstawie filtra jest konieczna i jej BRAK może mieć wpływ na temp oleju, a w związku z tym na wartość ciśnienia?
(u mnie po zamontowaniu wskazników pokazywana jest temp. oleju w głowicy ok 70 st - pewnie nie własciwie pokazuje zegar?) Temp. płynu 95 st.
vienio

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 maja 2008, 15:06

Gdy olej jest zbyt zimny i gęstrzy w mroźne dni chłodniczka podgrzewa olej po uruchonieniu silnika.
Natomiast w gorące dni chłodzi olej przed przegrzaniem.
Oczywiście sprawcą tego jest płyn przepływający przez nią.
Jest wymiennikiem ciepla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga