Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0 E 94'] Uszczelka głowicy czy inny problem?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 kwie 2008, 08:17

Luken66, 70*C to za mało. Może to świadczyć o zacięciu się termostatu w pozycji "otwarty".

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 25 kwie 2008, 09:20

Danek pisze:Luken66, 70*C to za mało. Może to świadczyć o zacięciu się termostatu w pozycji "otwarty".
a moze cos z czujnikiem temp. jest nie tak??

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 26 kwie 2008, 12:14

Czujnik temp na 100% jest ok bo jak uda mi się osiągnąć trochę ponad 90 stopni to się wentylator załącza a więc czujnik odpada.

szaaleniec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: szaaleniec » 26 kwie 2008, 13:24

Witam.
Jeśli wodę (płyn) wywala a poostygnięciu silnika znika ze zbiornika wyrównawczego to problemem może być przytkany układ chłodzenia. Najczęściej tak się działo jak ktoś zaklejał sobie dziurę w chłodnicy specyfikami do tego. W chłodnicy robi się przewężenie które utrudnia prawidłowe krążenie płynu w układzie, uniemożliwia jego odpowietrzenie a jedynym objawem sa gejzery wodne po odkręceniu korka ;-). Można próbować "płukać" chłodnicę, nagrzewnicę, i sprawdzić węże. Zazwyczaj syf z chłodnicy i nagrzewnicy wypadał, przewody były drożne i wszystko wracało do normy.
Życzę powodzenia i pozdrawiam Egon

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 27 kwie 2008, 12:45

No i sprawdzilem wywala mi plyn tak jak autorowo postu,czyli przez korek w zbiorniku,mam nadzieje ze to nie uszczelka,ale jakos wystko na to wskazuje :(

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 kwie 2008, 12:50

w większości przypadków jest to wina korka zbiorniczka płynu i źle odpowietrzony układ chłodzenia w szczególności gdy auto ma jeszcze LPG.

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 27 kwie 2008, 23:00

A czy np przyczyną zapowietrzenia się układu może być stary płyn? Bo ja np nie zmieniałem jeszcze płynu a jeżdżę już rok a poprzedni właściciel to też nie wiem kiedy. Pozmieniałem wszystkie płyny ale tego nie zmieniłem jakoś. Może już czas?

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 28 kwie 2008, 08:51

Darecki3037 pisze:w większości przypadków jest to wina korka zbiorniczka płynu i źle odpowietrzony układ chłodzenia w szczególności gdy auto ma jeszcze LPG.
a jakie jest działanie tego korka ?,mi ten plyn wywala oczywiscie jak sie nagrzeje nie duzo ale zawsze troszku tylko podczas jazdy bo na wolnych obrotach nic nie widac mimo ze zagrzejego do 90 st.

pawcyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 kwie 2008, 15:40
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: pawcyk » 29 kwie 2008, 10:26

witam. niechciałbym być złym prorokiem ale miałem podobny problem i niestety byla to uszczelka. wymieniłem oba krućce, bo tam uciekał płyn, wcześniej rozerwało wąż. dwa razy wymieniałem czujniki, korek od zbiorniczka i termostaty tez dwa. naprawiłem niedziałającą wskazówkę temperatury płynu. koszt wraz z uszczelką po podliczeniu około1200zł. jednak nadal cos jest nie tak i nie wiem co. mechanicy twierdza ze mimo naprawy wskazówka przekłamuje. jesli naprawiasz to sam to zacznij od dokłasnego sprawdzenia układu chłodzenia, jesli robi to mechanik, patrz mu na rece, bo najłatwiej jest powiedziec ze to wina uszczelki i skasowac złocisze. potem okazuje sie że to wina jakiejś drobnostki a kasiora wydana na marne.

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 29 kwie 2008, 12:33

ja mialem podobnie odnosnie temp silnika i tego ze spylal mi plyn chlodniczy. na szczescie wymienlem kruciec i plyn trzyma poziom ;-) a co do temp. to jak mialem zepsuty termostat to po przejechaniu 10km mial 70 stopni nawet latem. wymienilem termostat i trzyma rowniuto 90 ;-) ps.a nalot zawsze bedziesz mial jezeli taki kawalek bedziesz jechal, mi byloby szkoda audiczka odpalac na taka trase :lol: pozdr

pawcyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 kwie 2008, 15:40
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: pawcyk » 29 kwie 2008, 13:32

mih, mam pytanko! termostat zmienilem dwa razy oraz wszystkie krućce i czujniki, naprawialem wskaznik na desce. teraz pokazuje 100-105 a w korku 110. nie wiem jak i czym inaczej sprawdzic temperature plynu. boje sie o silnik :-(

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 30 kwie 2008, 00:10

no to az tak biegly nie jestem... :-( niestety :-( a w jaki sposob naprawiles wskaznik na desce?? :?: nie dzialal wcale, zawsze pokazywal 50, wcale sie nie ruszal :?: z tego co wiem to jego nie da sie skalibrowac jak np wskaznik paliwa... qwa niestety Ci nie pomoge no chyba ze popytam sie swojego mechaniora, dam znac jak cos sie dowiem pozdr

pawcyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 kwie 2008, 15:40
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: pawcyk » 01 maja 2008, 12:18

prawie wcaloe sie nie podnosila, raz na jakis czes sie wychylila ale po chwili spadala.nie wiem jak i co bylo robione ze wskazowka ale teraz dziala tylko pokazuje 105-110 weze gorace jak diabli nie wiem czy tak ma byc czy nie

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 06 maja 2008, 09:09

czy może mi ktos powiedziec jaki sprawdzic sposób czy mam walnietą uszczelke pod głowicą czy nie,jezeli jest to dmucha do wody napewno,ktos mi powiedzial ze mozna odkrecic swiece dmuchnąc powitetrzem do cylindra no i wtedy mozena zobaczyc bańki w zbiorniku ,hmm czy to faktycznie tak idzie,są jakies jeszcze sposoby ?

pawcyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 kwie 2008, 15:40
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: pawcyk » 06 maja 2008, 19:15

jest takie urzadzenie, ja sprawdzalem nim u siebie. to taka pompka z plynem ktory niby ze zminia kolor. przyklada sie to do zbiornika z plynem chlodzacym na zapalonym silniku i jesli sa tam opary inne niz powinny byc to plyn zmienia kolor. nie jest to gwarancja ze na 100% uszczelka ale zawsze jakis trop. badanie kosztuje 30 zl. ale nie wiem czy kazdy mechanior takie cos posiada, predzej stacja djagnostyczna. u mnie sie sprawdzilo ale mi puscly weze i ubywalo wody. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl