[B4 ABT 2.0 E 94'] Uszczelka głowicy czy inny problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
- Lokalizacja: Choszczno
Witam.
Jeśli wodę (płyn) wywala a poostygnięciu silnika znika ze zbiornika wyrównawczego to problemem może być przytkany układ chłodzenia. Najczęściej tak się działo jak ktoś zaklejał sobie dziurę w chłodnicy specyfikami do tego. W chłodnicy robi się przewężenie które utrudnia prawidłowe krążenie płynu w układzie, uniemożliwia jego odpowietrzenie a jedynym objawem sa gejzery wodne po odkręceniu korka . Można próbować "płukać" chłodnicę, nagrzewnicę, i sprawdzić węże. Zazwyczaj syf z chłodnicy i nagrzewnicy wypadał, przewody były drożne i wszystko wracało do normy.
Życzę powodzenia i pozdrawiam Egon
Jeśli wodę (płyn) wywala a poostygnięciu silnika znika ze zbiornika wyrównawczego to problemem może być przytkany układ chłodzenia. Najczęściej tak się działo jak ktoś zaklejał sobie dziurę w chłodnicy specyfikami do tego. W chłodnicy robi się przewężenie które utrudnia prawidłowe krążenie płynu w układzie, uniemożliwia jego odpowietrzenie a jedynym objawem sa gejzery wodne po odkręceniu korka . Można próbować "płukać" chłodnicę, nagrzewnicę, i sprawdzić węże. Zazwyczaj syf z chłodnicy i nagrzewnicy wypadał, przewody były drożne i wszystko wracało do normy.
Życzę powodzenia i pozdrawiam Egon
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
a jakie jest działanie tego korka ?,mi ten plyn wywala oczywiscie jak sie nagrzeje nie duzo ale zawsze troszku tylko podczas jazdy bo na wolnych obrotach nic nie widac mimo ze zagrzejego do 90 st.Darecki3037 pisze:w większości przypadków jest to wina korka zbiorniczka płynu i źle odpowietrzony układ chłodzenia w szczególności gdy auto ma jeszcze LPG.
witam. niechciałbym być złym prorokiem ale miałem podobny problem i niestety byla to uszczelka. wymieniłem oba krućce, bo tam uciekał płyn, wcześniej rozerwało wąż. dwa razy wymieniałem czujniki, korek od zbiorniczka i termostaty tez dwa. naprawiłem niedziałającą wskazówkę temperatury płynu. koszt wraz z uszczelką po podliczeniu około1200zł. jednak nadal cos jest nie tak i nie wiem co. mechanicy twierdza ze mimo naprawy wskazówka przekłamuje. jesli naprawiasz to sam to zacznij od dokłasnego sprawdzenia układu chłodzenia, jesli robi to mechanik, patrz mu na rece, bo najłatwiej jest powiedziec ze to wina uszczelki i skasowac złocisze. potem okazuje sie że to wina jakiejś drobnostki a kasiora wydana na marne.
ja mialem podobnie odnosnie temp silnika i tego ze spylal mi plyn chlodniczy. na szczescie wymienlem kruciec i plyn trzyma poziom a co do temp. to jak mialem zepsuty termostat to po przejechaniu 10km mial 70 stopni nawet latem. wymienilem termostat i trzyma rowniuto 90 ps.a nalot zawsze bedziesz mial jezeli taki kawalek bedziesz jechal, mi byloby szkoda audiczka odpalac na taka trase :lol: pozdr
no to az tak biegly nie jestem... niestety a w jaki sposob naprawiles wskaznik na desce?? :?: nie dzialal wcale, zawsze pokazywal 50, wcale sie nie ruszal :?: z tego co wiem to jego nie da sie skalibrowac jak np wskaznik paliwa... qwa niestety Ci nie pomoge no chyba ze popytam sie swojego mechaniora, dam znac jak cos sie dowiem pozdr
czy może mi ktos powiedziec jaki sprawdzic sposób czy mam walnietą uszczelke pod głowicą czy nie,jezeli jest to dmucha do wody napewno,ktos mi powiedzial ze mozna odkrecic swiece dmuchnąc powitetrzem do cylindra no i wtedy mozena zobaczyc bańki w zbiorniku ,hmm czy to faktycznie tak idzie,są jakies jeszcze sposoby ?
jest takie urzadzenie, ja sprawdzalem nim u siebie. to taka pompka z plynem ktory niby ze zminia kolor. przyklada sie to do zbiornika z plynem chlodzacym na zapalonym silniku i jesli sa tam opary inne niz powinny byc to plyn zmienia kolor. nie jest to gwarancja ze na 100% uszczelka ale zawsze jakis trop. badanie kosztuje 30 zl. ale nie wiem czy kazdy mechanior takie cos posiada, predzej stacja djagnostyczna. u mnie sie sprawdzilo ale mi puscly weze i ubywalo wody. pozdrawiam