[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo
i oto chodzi, tak więc kupię interfejs tylko jaki? może ten: http://moto.allegro.pl/item347805141_in ... x_kkl.html , ma tą przejściówkę, która podchodzi u mnie, prog. to nie problem już mam VC 311.2, a laptopa ma koleś.
Ja mam ten
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Tobie tez polecam - kupisz sobie kiedys A6 tez sie nada <ok>
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Tobie tez polecam - kupisz sobie kiedys A6 tez sie nada <ok>
Podłacze sie pod temat poniewaz równiez mam problem z turbo (a w zasadzie to jeszcze sie okaze czy go mam) a mianowicie sprawdzalem luz na walku turbiny, osiowego nie ma a promieniowy jest tak okolo 1mm . Autko kupilem tydzien temu i byl zalany olej mineralny luzu wtedy nie bylo i wirnik obracal sie z oporami, zmienilem odrazu na polsyntetyk castrola zrobilem ponad 1000km i wirnik kreci sie lekko ale dostal wlasnie luzu promieniowego. W dolocie jest bardzo niewielka ilosc mojego polsyntetyka. Mineralu jak kupowalem auto bylo wiecej ( bo pewnie nikt tam nie zagladal zbyt czesto).
Jak oceniacie ile takie turbo moze jeszcze pochodzic??
p.s. w ciagu tygodnia zrobie logi statyczne i dynamiczne.
Jak oceniacie ile takie turbo moze jeszcze pochodzic??
p.s. w ciagu tygodnia zrobie logi statyczne i dynamiczne.
luz promieniowy[poprzeczny] jest akceptowalny ... ok 1 mm
nie powinno byc luzu osiowego ...
takze zanim wymienisz/zregenerujesz turbo zrob porzadna diagnoze ... [logi]
W rurach dolotowych moze byc film olejowy, jesli jednak olej plynie po powierzchni rur to jest to oznaką zuzytego lozyska w turbinie... stad olej do silnika i niebiesko za samochodem.
Pozdrawiam
nie powinno byc luzu osiowego ...
takze zanim wymienisz/zregenerujesz turbo zrob porzadna diagnoze ... [logi]
W rurach dolotowych moze byc film olejowy, jesli jednak olej plynie po powierzchni rur to jest to oznaką zuzytego lozyska w turbinie... stad olej do silnika i niebiesko za samochodem.
Pozdrawiam
Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie z jakimi oporami powinna sie poruszac sztanga pod turbina, bo u mnie chodzi bardzo ciezko ( ledwo da sie ja ruszyc palcami) smarowalem ja juz wd40 i pompowalem cisnienie do tej "gruszki" ktora ja wysowa za pomoca pompki rowerowej, to przy cisnieniu ok 1 bara wysowala sie o jakis centymetr ale palcami ciezko ja ruszyc. Na postoju jak dodaje gazu nawet do 5000obr to ani drgnie. Dodam jeszcze ze jak jade to zazwyczaj kolo 120km/h wlacza sie tryb awaryjny i nie jedzie dalej, ale nie zawsze, bo nieraz idzie nawet do 160 ale czuc zawsze w ktoryms momencie spadek mocy.
Czy moze to byc wina ciezko chodzacej sztangi??
p.s. czekam na fejsa zeby zrobic logi.
Czy moze to byc wina ciezko chodzacej sztangi??
p.s. czekam na fejsa zeby zrobic logi.
I oto logi dynamiczne, statyczne niestety mi sie nie zapisaly. To moje pierwsze logi wiec jesli cos zrobilem nie tak to prosze o uwagi. Aha grupa 000 tez mi sie nie zapisala.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e95 ... a1434.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57c ... 16efd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c0 ... 094ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... c0476.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 0c726.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 39ee0.html
[ Dodano: 2008-05-15, 13:54 ]
Zrobilem jeszcze raz statyczne, tylko znowu grupa 000 nie zapisala sie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cf ... 7b7cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/849 ... 8af06.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ee ... a237c.html
Nie bardzo sie znam ale z logow dynamicznych wydaje mi sie ze cisnienie doladowania jest za wysokie ( prawie 1 bar) i mysle ze moze to byc wlasnie ta ciezko pracujaca sztanga jak pisalem wczesniej. Z pozostalych grup odczytalem korekcje wtryskow, najwieksza miala -0,5 czyli wydaje mi sie ze bardzo malo. dawka paliwa na wolnych obrotach wynosila 4,4 mg/R.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e95 ... a1434.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57c ... 16efd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c0 ... 094ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... c0476.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 0c726.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 39ee0.html
[ Dodano: 2008-05-15, 13:54 ]
Zrobilem jeszcze raz statyczne, tylko znowu grupa 000 nie zapisala sie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cf ... 7b7cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/849 ... 8af06.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ee ... a237c.html
Nie bardzo sie znam ale z logow dynamicznych wydaje mi sie ze cisnienie doladowania jest za wysokie ( prawie 1 bar) i mysle ze moze to byc wlasnie ta ciezko pracujaca sztanga jak pisalem wczesniej. Z pozostalych grup odczytalem korekcje wtryskow, najwieksza miala -0,5 czyli wydaje mi sie ze bardzo malo. dawka paliwa na wolnych obrotach wynosila 4,4 mg/R.
Cisnienie doładowania w tym samochodzie lezy na 4 łopatki
Do sprawdzenia:
- szczelnosc dolotu (calego) i to nie "na oko" tylko dokladnie rekami cm po centymetrze
- stan IC - czy aby nie pekniety
- sprawdz dokladnie wszystkie wezyki podcisnienia
Zamiesc jeszcze :
000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013
Dawka paliwa moze byc.
Doprowadzisz do ładu cisnienie w turbinie bedziemy myslec co dalej
Pozdrawiam
Do sprawdzenia:
- szczelnosc dolotu (calego) i to nie "na oko" tylko dokladnie rekami cm po centymetrze
- stan IC - czy aby nie pekniety
- sprawdz dokladnie wszystkie wezyki podcisnienia
Zamiesc jeszcze :
000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013
Dawka paliwa moze byc.
Doprowadzisz do ładu cisnienie w turbinie bedziemy myslec co dalej
Pozdrawiam
Zamiesc jeszcze :
000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013
ale statyczne czy dynamiczne, bo statyczne robilem wszystkie w BS a dynamicznych nie dalo sie zrobic w BS bo jak zaczalem ruszac to wyskakiwal ERROR :evil:
[ Dodano: 2008-05-17, 18:21 ]
A wiec, sprawdzilem szczelnosc i okazalo sie ze wezyk idacy od intercoolera pod akumulator (nie wiem wlasnie gdzie ten wezyk dalej idzie) byl przetarty, wycialem przetarte miejsce i zastapilem kawalkiem innego weza, i jest szczelne, reszta wezykow podcisnieniowych wymienilem wczesniej wiec byly ok. intercooler sprawdzilem odkrecajac od turbo 2 weze idace do niego i jeden zatkalem a w drugi dmuchalem. Szczelny. Przy okazji otworzylem EGRa ktory byl wczesniej zaslepiony i wszystko dokladnie wyczyscilem. Auto chodzi zupelnie inaczej, wydaje mi sie ze ma troche mniej mocy na 1 i 2 biegu ale za to wiecej na wyzszych biegach. W ciagu tygodnia postaram sie zrobic jeszcze raz logi i zobaczymy czy cos jeszcze niedomaga. Przemik dzieki za odpowiedz.
000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013
ale statyczne czy dynamiczne, bo statyczne robilem wszystkie w BS a dynamicznych nie dalo sie zrobic w BS bo jak zaczalem ruszac to wyskakiwal ERROR :evil:
[ Dodano: 2008-05-17, 18:21 ]
A wiec, sprawdzilem szczelnosc i okazalo sie ze wezyk idacy od intercoolera pod akumulator (nie wiem wlasnie gdzie ten wezyk dalej idzie) byl przetarty, wycialem przetarte miejsce i zastapilem kawalkiem innego weza, i jest szczelne, reszta wezykow podcisnieniowych wymienilem wczesniej wiec byly ok. intercooler sprawdzilem odkrecajac od turbo 2 weze idace do niego i jeden zatkalem a w drugi dmuchalem. Szczelny. Przy okazji otworzylem EGRa ktory byl wczesniej zaslepiony i wszystko dokladnie wyczyscilem. Auto chodzi zupelnie inaczej, wydaje mi sie ze ma troche mniej mocy na 1 i 2 biegu ale za to wiecej na wyzszych biegach. W ciagu tygodnia postaram sie zrobic jeszcze raz logi i zobaczymy czy cos jeszcze niedomaga. Przemik dzieki za odpowiedz.