Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9tdi 1Z avant] kłopocik z turbo

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 kwie 2008, 10:52

Zapoznaj sie z tymi dwoma wątkami:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731
i
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

interface kup, laptopa pozycz...

Zwroci sie po pierwszym badaniu.. <ok>

Pozdrawiam i powodzenia

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 17 kwie 2008, 11:10

i oto chodzi, tak więc kupię interfejs tylko jaki? może ten: http://moto.allegro.pl/item347805141_in ... x_kkl.html , ma tą przejściówkę, która podchodzi u mnie, prog. to nie problem już mam VC 311.2, a laptopa ma koleś.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 kwie 2008, 22:09

Ja mam ten
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76

Tobie tez polecam - kupisz sobie kiedys A6 tez sie nada <ok>

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 17 kwie 2008, 23:56

Też mam viakena, polecam <ok>

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 21 kwie 2008, 07:57

zamówiłem viakena o którym mowa, czekam na przesyłkę... i do dzieła

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 kwie 2008, 10:07

koszt fejsa na mx232 linia K to okolo 12ł bez kabli sama płytka +elementy :mrgreen:

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 07 maja 2008, 20:29

Podłacze sie pod temat poniewaz równiez mam problem z turbo (a w zasadzie to jeszcze sie okaze czy go mam) a mianowicie sprawdzalem luz na walku turbiny, osiowego nie ma a promieniowy jest tak okolo 1mm . Autko kupilem tydzien temu i byl zalany olej mineralny luzu wtedy nie bylo i wirnik obracal sie z oporami, zmienilem odrazu na polsyntetyk castrola zrobilem ponad 1000km i wirnik kreci sie lekko ale dostal wlasnie luzu promieniowego. W dolocie jest bardzo niewielka ilosc mojego polsyntetyka. Mineralu jak kupowalem auto bylo wiecej ( bo pewnie nikt tam nie zagladal zbyt czesto).

Jak oceniacie ile takie turbo moze jeszcze pochodzic??
p.s. w ciagu tygodnia zrobie logi statyczne i dynamiczne.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 08 maja 2008, 09:55

luz promieniowy[poprzeczny] jest akceptowalny ... ok 1 mm
nie powinno byc luzu osiowego ...

takze zanim wymienisz/zregenerujesz turbo zrob porzadna diagnoze ... [logi]

W rurach dolotowych moze byc film olejowy, jesli jednak olej plynie po powierzchni rur to jest to oznaką zuzytego lozyska w turbinie... stad olej do silnika i niebiesko za samochodem.

Pozdrawiam

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 10 maja 2008, 13:23

Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie z jakimi oporami powinna sie poruszac sztanga pod turbina, bo u mnie chodzi bardzo ciezko ( ledwo da sie ja ruszyc palcami) smarowalem ja juz wd40 i pompowalem cisnienie do tej "gruszki" ktora ja wysowa za pomoca pompki rowerowej, to przy cisnieniu ok 1 bara wysowala sie o jakis centymetr ale palcami ciezko ja ruszyc. Na postoju jak dodaje gazu nawet do 5000obr to ani drgnie. Dodam jeszcze ze jak jade to zazwyczaj kolo 120km/h wlacza sie tryb awaryjny i nie jedzie dalej, ale nie zawsze, bo nieraz idzie nawet do 160 ale czuc zawsze w ktoryms momencie spadek mocy.

Czy moze to byc wina ciezko chodzacej sztangi??

p.s. czekam na fejsa zeby zrobic logi.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 maja 2008, 19:48

moze byc... zalogujesz fure i wszystko sie wyjasni... <ok>

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 15 maja 2008, 12:04

I oto logi dynamiczne, statyczne niestety mi sie nie zapisaly. To moje pierwsze logi wiec jesli cos zrobilem nie tak to prosze o uwagi. Aha grupa 000 tez mi sie nie zapisala.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e95 ... a1434.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57c ... 16efd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c0 ... 094ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... c0476.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 0c726.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/509 ... 39ee0.html

[ Dodano: 2008-05-15, 13:54 ]
Zrobilem jeszcze raz statyczne, tylko znowu grupa 000 nie zapisala sie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cf ... 7b7cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/849 ... 8af06.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ee ... a237c.html

Nie bardzo sie znam ale z logow dynamicznych wydaje mi sie ze cisnienie doladowania jest za wysokie ( prawie 1 bar) i mysle ze moze to byc wlasnie ta ciezko pracujaca sztanga jak pisalem wczesniej. Z pozostalych grup odczytalem korekcje wtryskow, najwieksza miala -0,5 czyli wydaje mi sie ze bardzo malo. dawka paliwa na wolnych obrotach wynosila 4,4 mg/R.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 maja 2008, 14:23

Cisnienie doładowania w tym samochodzie lezy na 4 łopatki
Do sprawdzenia:
- szczelnosc dolotu (calego) i to nie "na oko" tylko dokladnie rekami cm po centymetrze
- stan IC - czy aby nie pekniety
- sprawdz dokladnie wszystkie wezyki podcisnienia

Zamiesc jeszcze :

000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013

Dawka paliwa moze byc.
Doprowadzisz do ładu cisnienie w turbinie bedziemy myslec co dalej ;-)

Pozdrawiam

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 16 maja 2008, 20:08

Zamiesc jeszcze :

000 Basic Settings, 003 Basic Settings oraz 004 Basic Settings i 007 i 013

ale statyczne czy dynamiczne, bo statyczne robilem wszystkie w BS a dynamicznych nie dalo sie zrobic w BS bo jak zaczalem ruszac to wyskakiwal ERROR :evil:

[ Dodano: 2008-05-17, 18:21 ]
A wiec, sprawdzilem szczelnosc i okazalo sie ze wezyk idacy od intercoolera pod akumulator (nie wiem wlasnie gdzie ten wezyk dalej idzie) byl przetarty, wycialem przetarte miejsce i zastapilem kawalkiem innego weza, i jest szczelne, reszta wezykow podcisnieniowych wymienilem wczesniej wiec byly ok. intercooler sprawdzilem odkrecajac od turbo 2 weze idace do niego i jeden zatkalem a w drugi dmuchalem. Szczelny. Przy okazji otworzylem EGRa ktory byl wczesniej zaslepiony i wszystko dokladnie wyczyscilem. Auto chodzi zupelnie inaczej, wydaje mi sie ze ma troche mniej mocy na 1 i 2 biegu ale za to wiecej na wyzszych biegach. W ciagu tygodnia postaram sie zrobic jeszcze raz logi i zobaczymy czy cos jeszcze niedomaga. Przemik dzieki za odpowiedz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl