Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Czy może wziąć 1,5l oleju na 1000km zaworami?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 10 maja 2008, 17:28

Pewności oczywiście nie ma, ale sprzedawcy części często dają gwarancję rozruchową na silniki lub silniki są w autach i można je odpalić i posłuchać jak chodzi przed kupnem..
Druga sprawa, jak już robić silnik to porządnie, wymiana samych pierścieni do pomoc chwilowa jak się chce sprzedać auto....
Nigdy też nie wiadomo czy sam silnik nie był podpicowany na sprzedarz. Jeśl wymienisz sam cokolwiek w aucie to masz przynajmniej pewność co do naprawy.
Ja bym wymienił pierścienie i uszczelniacze. Powinno pomóc.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 maja 2008, 18:39

myszon90 pisze:
martini pisze:
myszon90 pisze:Na 99,9% pierścienie poleciały......
Moim zdaniem taniej i lepiej kupić taki sam silnik i wymienić, remonty kosztują 3 X drożej...
a jaka masz pewnosc kolego ze trafisz na dobry silnik? moim zdaniem lepiej juz dolozyc te 100 czy 200zl do nowych pierscieni i ewentualnie uszczelniaczy i miec pewnosc ze sa nowe czesci i wiesz na czym jedziesz
Pewności oczywiście nie ma, ale sprzedawcy części często dają gwarancję rozruchową na silniki lub silniki są w autach i można je odpalić i posłuchać jak chodzi przed kupnem..
Druga sprawa, jak już robić silnik to porządnie, wymiana samych pierścieni do pomoc chwilowa jak się chce sprzedać auto....
Przy remoncie powinno się wymienić dużo więcej rzeczy, żeby długo jeździło.....a to już koszty.....
Owszem jest chwilowe, jezeli silnik nie ma kompesji. Jezeli zuzyte sa cylindry, maja progi, sa juz zeszlifowane itp to zadne pierscienie nie pomoga, ale jezeli kompresja jest ok, oznacza to zazwyczaj pierscienie zganiajace, lub rysy w cylindrze. Reasumujac, jezelicylindry wygladaja na dobre, i kompresja jest to wystarczy wymiana pierscieni i lekki remoncik glowicy.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 21 maja 2008, 15:36

Dzieki wszystkim za sugestie :!: - rozgryzam ten orzech teraz i wziąłem się na początek za dokładną weryfikacje stanu blacharskiego wozu - widać że miał jakąś przeszłość więc kupiłem tester lakieru i będę dokładnie sprawdzał żeby się dowiedzieć jak bardzo warto inwestować w to auto. Przy tej okazji kompletuję listę punktów do "amatorskiej" weryfikacji stanu blachy - jakby kogoś interesowało to dyskusja tutaj: viewtopic.php?t=13910

Co do silnika prawda jest bezlitosna - 1,66 l / 1000 km i to mineralnego 15W40 dla jazdy po mieście nie butując bardzo (2,5-3 tys obr). Odkryłem padniętą sondę lambda, jak wyszło zrobiłem na niej 40tys km i ciekawe jak bardzo ona przyczyniła sie do zajeżdżenia motorka :-/

Wziąłbym się sam za wymianę uszczelniaczy zaworów tylko nie mogę znaleźć jakiejść dokładniejszej instrukcji czego potrzeba i co robić po kroku. Jakby ktoś chciał opisać to odgrzałem jakiś wątek w tym temacie: viewtopic.php?t=10732&start=30 :mrgreen:

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 21 maja 2008, 17:32

To co piszesz to troche dużo bierze tego oleju ale najpierw sprawdz czy nie leci nigdzie olej z silnika. moze jakasz uszczelka ew brok??
Ja u siebie na 9 tyś dolałem 3 litry oleju
samochod nie kopcił je było czuć zeby palił olej wymieniłem uszcelniacze i dalej to samo
okazało sie ze brok był walnięty i puszczał olej (ten spływał na rozrusznik i pęd powietrza rozsmarowywał go po skrzyni biegów cały spód był mokry co prawda pod samochodem zawsze było sucho.

Po wymianie broku jak ręką odjął

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 30 maja 2008, 11:18

nitro20 pisze:okazało sie ze brok był walnięty i puszczał olej (ten spływał na rozrusznik i pęd powietrza rozsmarowywał go po skrzyni biegów cały spód był mokry co prawda pod samochodem zawsze było sucho.
No to brzmi nieźle, nie przypuszczałbym że mogą być jakieś poważne wycieki których nie widać gdy samochód tylko stoi. Umyję dokładnie wszystko pod spodem i popatrzę :!:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 maja 2008, 12:24

Ja u siebie tez bede sie brał za wym uszczelniaczy, silnik suchutki brak wycieków a bierze oleju jak smok na 12tys poszło 5l oleju bark jakich kolwiek oznak spalania oleju.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 02 cze 2008, 10:05

WOJTEK26 pisze:Ja u siebie tez bede sie brał za wym uszczelniaczy, silnik suchutki brak wycieków a bierze oleju jak smok na 12tys poszło 5l oleju bark jakich kolwiek oznak spalania oleju.
Hehe - jak smok mówisz? Wyszło mi że Tobie bierze 1/2l / 1000 km a mnie 1 1/2 / 1000 km :mrgreen:

Sam będziesz robił te gumki?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 cze 2008, 12:52

Oddaje auto znajomemu mechanikowi bo zrobi mi bez sciagania głowicy

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 02 cze 2008, 15:14

WOJTEK26 pisze:Oddaje auto znajomemu mechanikowi bo zrobi mi bez sciagania głowicy
Ile sobie życzy za robótkę?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 cze 2008, 13:10

Powiedział mi 100 + koszt gumek czyli jakies 16zł porzadne gumki

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 03 cze 2008, 14:56

Dobra cena, warto dać do zrobienia. Daj znać jak rezultaty!

[ Dodano: 2008-06-05, 09:38 ]
WOJTEK26 pisze:Na 12tys poszło 5l oleju a brak jakichkolwiek oznak spalania oleju.
Wojtku, napiszesz jak to stwierdziłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl