Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0E 8A AAD] falujace obroty na jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bonkers4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2007, 22:00
Lokalizacja: Elblag

[b3 2.0E 8A AAD] falujace obroty na jałowym

Post autor: bonkers4 » 10 maja 2008, 19:48

Moze ktos wie co jest przyczyna falowania obrotów na biegu jałowym??? kiedys ktos mi powiedzial ze te silniki 2.0 8A AAD z wtryskiem mech. sa bardzo trudne w naprawach a jeszcze trudniejsze do jakich kolwiek regulacji... czy to prawda???

Lukasz_M

Post autor: Lukasz_M » 10 maja 2008, 20:17

sprawdz szczelnosc dolotu bo moze byc tak ze łapie lewe powietrze. Albo krokowy szaleje. Kable WN i reszte elektryki masz OK ?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 10 maja 2008, 20:34

to ciężka sprawa :D mam ten problem oddawana i już do niego przywykłem :D
powiem ci tak wymieniłem filtr powietrza dolot kable świece czujniki temperatury itp
trochę sie poprawiło jak nasmarowałem przepływomierz ale niestety ta część nie jest do zdobycia za małe pieniążki, a do tego nie daje żadnej gwarancji że zniknie :/

czy trudne do napraw nie , ale brak dobrych fachowców robi swoje

moja jeszcze jedna rada to odepnij silniczek krokowy (wyjmij wtyczkę i zobacz co sie będzie działo, warto tez go nasmarować)

bonkers4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2007, 22:00
Lokalizacja: Elblag

Post autor: bonkers4 » 11 maja 2008, 10:11

Przewody wn mam nowe...swiece tez... moze jeszcze bym wymienil kopulke i palec aparatu...moze to miec wplyw?a z tym silniczkiem krokowym pokombinuje....dzieki:)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 maja 2008, 10:32

świece i kopułka i palec to prawie mus , zobacz czy nie sa powypalane styki, w silniczek możesz też również czymś delikatnie postukać i zobaczyć czy nie przestanie na chwile falować

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 maja 2008, 12:56

bardzo trudne w naprawach a jeszcze trudniejsze do jakich kolwiek regulacji... czy to prawda???
- nieprawda i bzdura.

Po pierwsze to co juz napisales - wymien kopulke i palec, a juz napewno sprawdz ich stan i je wyczysc. Sprawdz jak chodzi klapka w przeplywce oraz czy nie masz brudnych przepustnic!!!


Druga sprawa to czujnik temperatury pod kroccem. Falowanie wolnych obrotow w 3A/AAD jest tez spowodowane:
1. bledna mieszanka (zle ustawienie sruby regulacyjnej w przeplywomierzu)
2. blednymi odczytami z potencjometra polozenia klepy przeplywomierza
3. zlym ustawieniem polozenia poczatkowego przepustnicy lub brudna przepustnica
4. pogieciem/zacinaniem/skrzywieniem tarczy przeplywomierza.
5. potencjometr kalibracyjny przy potencjometrze przeplywomierza (przy samej wtyczce potencjometru przeplywomierza jest taki zaklejony na czarno otworek srednicy 5mm. Sprawdz czy nikt tym nie grzebal).
6. zle ustawienie potencjometru na przyeplywomierzu wzgledem klapy spietrzajacej.
7. silniczkiem krokowym
8. lewym powietrzem
9. uszkodzeniem elektrozaworu przy rozdzielaczu.

Na poczatek sprawdz co napisalem na samym poczatku, mozesz jeszcze podczas pracy silnika jak jest juz nagrzany odlaczyc 2-pinowa wtyczke przy elektrozaworze, napisza jaka byla reakcja. To samo z wtyczka od silniczka krokowego.

bonkers4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2007, 22:00
Lokalizacja: Elblag

Post autor: bonkers4 » 11 maja 2008, 17:09

Jezu... bez obazy ale ty to masz leb.... pewnie ze pokombinuje ale nie wiem czy tak sam dam rade....albo pojade do warsztatu i dam im twoja liste ale wtedy poczuja sie urazeni...:)

[ Dodano: 2008-05-11, 17:11 ]
zobacze ten palec i kopulke jesli bedzie cos nie tak to ja wymienie i dam znac....a jeszcze dokladnie mogl bus mi napisac gdzie sie znajduje ta wtyczka...albo jakies foto nawet z kom by mi duzo pomoglo...:)z gory dzieki...:)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 maja 2008, 17:16

kurcze niestety nie mam fotki
jak patrzysz na rozdzielacz od przodu auta to ten plastikowy dzyndzel po prawej stronie. Z wtyczka i 2 przewodami :)
Jezu... bez obazy ale ty to masz leb....
- nieprawda. Sam przy tym silniku siedzialem godzinami w garazu i nie uwazam tego za cos trudnego <ok> <ok>

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 maja 2008, 19:01

ty nie ale jest wiele mechaników paprokow co wymienią ci wszytko i powiedzą ze to konieczne, a nóż trafią :-P

Awatar użytkownika
elrysz.38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: elrysz.38 » 11 maja 2008, 21:21

Witaj !
Mam co prawda mam inny silnik, ale w moim tez miałem falowanie obrotów na luzie i podczas jazdy. Naprawy dokonał mi elektronik samochodowy - warsztat na ul. Suwalskiej. Jeżdżę już cztery lata po naprawie i wszystko jest ok. Nie piszę co było przyczyną awarii, gdyż masz silnik na wtryskach a ja na gaźniku Pierburg 2EE, więc u Ciebie jest na pewno inna usterka. Pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 maja 2008, 22:38

misiek440,
ty nie ale jest wiele mechaników paprokow co wymienią ci wszytko i powiedzą ze to konieczne, a nóż trafią :-P
- dokładnie. Mialem kiedys takiego mechanika ktory wymienial od reki nawet nie sprawdzajac czujnik temperatury - niezaleznie od uszkodzenia. Teraz nie korzystam z uslug mechanikow bo trafilem na zbyt duza liczbe cfaniaków/tępaków/idiotów itp.
Wole odpalic forum, google itp i sam dojsc do problemu.

bonkers4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2007, 22:00
Lokalizacja: Elblag

Post autor: bonkers4 » 11 maja 2008, 22:59

Wiecie co...inaczej by nas tu nie bylo:)pokombinuje a napewno dojde z wasza pomoca...:) to tylko kwestia czsu...:)

[ Dodano: 2008-05-11, 23:01 ]
a w ostatecznosci SERVICE... :roll:

Lukasz_M

Post autor: Lukasz_M » 11 maja 2008, 23:07

sprawdzaj sprawdzaj i daj znac jakie efekty. Mi czasem tez potrafi wpasc w falowanie czasem.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 maja 2008, 09:47

bonkers4,
a w ostatecznosci SERVICE...
- ieeeee tam. Damy rade :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl