[b3 2.0E 8A AAD] falujace obroty na jałowym
[b3 2.0E 8A AAD] falujace obroty na jałowym
Moze ktos wie co jest przyczyna falowania obrotów na biegu jałowym??? kiedys ktos mi powiedzial ze te silniki 2.0 8A AAD z wtryskiem mech. sa bardzo trudne w naprawach a jeszcze trudniejsze do jakich kolwiek regulacji... czy to prawda???
to ciężka sprawa mam ten problem oddawana i już do niego przywykłem
powiem ci tak wymieniłem filtr powietrza dolot kable świece czujniki temperatury itp
trochę sie poprawiło jak nasmarowałem przepływomierz ale niestety ta część nie jest do zdobycia za małe pieniążki, a do tego nie daje żadnej gwarancji że zniknie
czy trudne do napraw nie , ale brak dobrych fachowców robi swoje
moja jeszcze jedna rada to odepnij silniczek krokowy (wyjmij wtyczkę i zobacz co sie będzie działo, warto tez go nasmarować)
powiem ci tak wymieniłem filtr powietrza dolot kable świece czujniki temperatury itp
trochę sie poprawiło jak nasmarowałem przepływomierz ale niestety ta część nie jest do zdobycia za małe pieniążki, a do tego nie daje żadnej gwarancji że zniknie
czy trudne do napraw nie , ale brak dobrych fachowców robi swoje
moja jeszcze jedna rada to odepnij silniczek krokowy (wyjmij wtyczkę i zobacz co sie będzie działo, warto tez go nasmarować)
- nieprawda i bzdura.bardzo trudne w naprawach a jeszcze trudniejsze do jakich kolwiek regulacji... czy to prawda???
Po pierwsze to co juz napisales - wymien kopulke i palec, a juz napewno sprawdz ich stan i je wyczysc. Sprawdz jak chodzi klapka w przeplywce oraz czy nie masz brudnych przepustnic!!!
Druga sprawa to czujnik temperatury pod kroccem. Falowanie wolnych obrotow w 3A/AAD jest tez spowodowane:
1. bledna mieszanka (zle ustawienie sruby regulacyjnej w przeplywomierzu)
2. blednymi odczytami z potencjometra polozenia klepy przeplywomierza
3. zlym ustawieniem polozenia poczatkowego przepustnicy lub brudna przepustnica
4. pogieciem/zacinaniem/skrzywieniem tarczy przeplywomierza.
5. potencjometr kalibracyjny przy potencjometrze przeplywomierza (przy samej wtyczce potencjometru przeplywomierza jest taki zaklejony na czarno otworek srednicy 5mm. Sprawdz czy nikt tym nie grzebal).
6. zle ustawienie potencjometru na przyeplywomierzu wzgledem klapy spietrzajacej.
7. silniczkiem krokowym
8. lewym powietrzem
9. uszkodzeniem elektrozaworu przy rozdzielaczu.
Na poczatek sprawdz co napisalem na samym poczatku, mozesz jeszcze podczas pracy silnika jak jest juz nagrzany odlaczyc 2-pinowa wtyczke przy elektrozaworze, napisza jaka byla reakcja. To samo z wtyczka od silniczka krokowego.
Jezu... bez obazy ale ty to masz leb.... pewnie ze pokombinuje ale nie wiem czy tak sam dam rade....albo pojade do warsztatu i dam im twoja liste ale wtedy poczuja sie urazeni...
[ Dodano: 2008-05-11, 17:11 ]
zobacze ten palec i kopulke jesli bedzie cos nie tak to ja wymienie i dam znac....a jeszcze dokladnie mogl bus mi napisac gdzie sie znajduje ta wtyczka...albo jakies foto nawet z kom by mi duzo pomoglo...:)z gory dzieki...
[ Dodano: 2008-05-11, 17:11 ]
zobacze ten palec i kopulke jesli bedzie cos nie tak to ja wymienie i dam znac....a jeszcze dokladnie mogl bus mi napisac gdzie sie znajduje ta wtyczka...albo jakies foto nawet z kom by mi duzo pomoglo...:)z gory dzieki...
Witaj !
Mam co prawda mam inny silnik, ale w moim tez miałem falowanie obrotów na luzie i podczas jazdy. Naprawy dokonał mi elektronik samochodowy - warsztat na ul. Suwalskiej. Jeżdżę już cztery lata po naprawie i wszystko jest ok. Nie piszę co było przyczyną awarii, gdyż masz silnik na wtryskach a ja na gaźniku Pierburg 2EE, więc u Ciebie jest na pewno inna usterka. Pozdrawiam.
Mam co prawda mam inny silnik, ale w moim tez miałem falowanie obrotów na luzie i podczas jazdy. Naprawy dokonał mi elektronik samochodowy - warsztat na ul. Suwalskiej. Jeżdżę już cztery lata po naprawie i wszystko jest ok. Nie piszę co było przyczyną awarii, gdyż masz silnik na wtryskach a ja na gaźniku Pierburg 2EE, więc u Ciebie jest na pewno inna usterka. Pozdrawiam.
misiek440,
Wole odpalic forum, google itp i sam dojsc do problemu.
- dokładnie. Mialem kiedys takiego mechanika ktory wymienial od reki nawet nie sprawdzajac czujnik temperatury - niezaleznie od uszkodzenia. Teraz nie korzystam z uslug mechanikow bo trafilem na zbyt duza liczbe cfaniaków/tępaków/idiotów itp.ty nie ale jest wiele mechaników paprokow co wymienią ci wszytko i powiedzą ze to konieczne, a nóż trafią
Wole odpalic forum, google itp i sam dojsc do problemu.