[80b3] parowanie szyb a nagrzewnica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
slonik1983,
rozkrecasz wszystkie elementy deski, potem sama deske ale pamietaj zeby najpierw odkrecic kanały powietrza od deski rozdzielczej
potem delikatne ale pewnym ruchem odsuwaj deske az dostaniesz sie do kanałów,
nastepnie odkrecasz 2 sruby w przegrodzie silnika (kolo wezy od nagrzewnicy), zdejmujesz węze, wysuwasz caly tunel i wyjmujesz nagrzewnice, wyczyc jej obudowe bo tam zawsze siedzi pełno syfu
aha jak zakładasz nową to tez delikatnie zeby nie połamac jej listkow
potem skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci do zdejmowania zalewasz płynem i juz:)
ja robiłem to pierwszy raz i na spokojnie bylo 3 godziny roboty
rozkrecasz wszystkie elementy deski, potem sama deske ale pamietaj zeby najpierw odkrecic kanały powietrza od deski rozdzielczej
potem delikatne ale pewnym ruchem odsuwaj deske az dostaniesz sie do kanałów,
nastepnie odkrecasz 2 sruby w przegrodzie silnika (kolo wezy od nagrzewnicy), zdejmujesz węze, wysuwasz caly tunel i wyjmujesz nagrzewnice, wyczyc jej obudowe bo tam zawsze siedzi pełno syfu
aha jak zakładasz nową to tez delikatnie zeby nie połamac jej listkow
potem skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci do zdejmowania zalewasz płynem i juz:)
ja robiłem to pierwszy raz i na spokojnie bylo 3 godziny roboty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
ja jestem w trakcie ale tez jakos tak szybko idzie.wlasnie jade po nowa. zaleta tego ze robi sie to samemu jest jeszcze to ze przy okazji wyrzucam wszystkie kable ktore ktos kiedys zostawil pod deska:) wymieniam przepalone zaroweczki itd. jak sie cos sobie samemu robi to wiadomo ze zrobi sie najlepiej jak sie potrafi a w warsztacie zwykle pewnie maja gdzies czy bedzie trzeszczalo czy nie... nie mowie ze zawsze ale zreszta sami wiecie jak jest
zalezy od warsztatu i mentalnoscislonik1983 pisze:a w warsztacie zwykle pewnie maja gdzies czy bedzie trzeszczalo czy nie...
ja juz to robiełm 3 razy i reklamacji zwiazanej z trzeszczeniem deski , jakimiś brakami i wadami nie miałem. pozatym gdy to robiłem to pytałem gościa czy ewentualne braki żarówek, kabli itp itd uzupełniać ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
mam pytanie... niby wszystko zlozylem z wyjatkiem kierownicy i diody z alarmu ktora musze wymienic ale mam problem. lewy kierunek wariuje i nie swieci mi kierunkowskaz lewy z tylu. na awaryjnych tez nie dziala i tylko lewy. przod dziala ale miga 2x szybciej. wymienilem zarowke w tylnym migaczu i nic tzn to samo. macie jakis pomysl co moze byc nie tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
lewy tyl nie miga wogole, lewy przod tak. tylko czy to tak moglo samo z siebie? jutro sprawdze co z blaszkami. aha jeszcze mam problem z licznikiem, po ponownym podlaczeniu okazalo sie ze obrotosciomierz nie chodzi:/ moze to miec zwiazek z migaczem?
i jeszcze jedno pytanie, nagrzewnica sama sie odpowietrzy po zalaniu plynem czy trzeba kombinowac?
i jeszcze jedno pytanie, nagrzewnica sama sie odpowietrzy po zalaniu plynem czy trzeba kombinowac?
nie pomyliłeś kostek w liczniku ? są dobrze dociśnięte ? nie uszkodzony jakiś przewód gdy sciągałeś deskę rozdzielczą ?
kierunkowskazy nie mają nic do obrotomierza inny obwód
awaryjne i kierunkowskazy są na jednym obwodzie.
jak nie masz wpiętego przycisku od awaryjnych to kierunki nie bedą działać
a z odpowietrzaniem układu chłodzącego to juz było wiele razy poszukaj na forum
kierunkowskazy nie mają nic do obrotomierza inny obwód
awaryjne i kierunkowskazy są na jednym obwodzie.
jak nie masz wpiętego przycisku od awaryjnych to kierunki nie bedą działać
a z odpowietrzaniem układu chłodzącego to juz było wiele razy poszukaj na forum
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
powinieneś mieć 3 wtyki 2 pinowe (chociaż czasami są tylko 2)
(chyba brązowy czarny i biały) ale wykorzystujesz tylko 2 z nich tj + i - oraz linie K L
służą one do diagnostyki podzespołów elektronicznych i elektromechanicznych.
w zależnosci jaki masz sterownik silnika to tyle możesz zobaczyć jak sie podepniesz komputerem. w niektórych komputer nic nie zdziała bo mogą być tylko i wyłącznie kody błyskowe.
odnosnie interfejsu to poczytaj troche tutaj www.viaken.pl
oraz na forum było wiele tematów odnośnie diagnostyki. włącz szukaczke i wszystkiego sie dowiesz
(chyba brązowy czarny i biały) ale wykorzystujesz tylko 2 z nich tj + i - oraz linie K L
służą one do diagnostyki podzespołów elektronicznych i elektromechanicznych.
w zależnosci jaki masz sterownik silnika to tyle możesz zobaczyć jak sie podepniesz komputerem. w niektórych komputer nic nie zdziała bo mogą być tylko i wyłącznie kody błyskowe.
odnosnie interfejsu to poczytaj troche tutaj www.viaken.pl
oraz na forum było wiele tematów odnośnie diagnostyki. włącz szukaczke i wszystkiego sie dowiesz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
to jest normalne zjawisko.
gdy włączysz 4 bieg dmuchawy to wtedy bardzo szybko ochłodzi nagrzewnicę, z racji ze wentylator się kreci jak szalony, pozatym nagrzewnica jest nowa i ma przelot pomiędzy "firnami" (żebrami) wiec szybciej oddaje ciepło a pompa nie zdąży przpchnąć schłodzonej cieczy i napełnić nagrzewnicę gorącą
jeżeli wtedy dodasz gazu na powiedzmy 2000 obr to temperatura powietrza wdmuchiwanego się podniesie. pompa wody wtedy zdąrzy "napełnić" nagrzewnicę gorącą porcją płynu chłodzącego silnik.
ja u siebie jak mam nagrzany samochód i włącze ogrzewanie na gorące
to temperatura powietrza z kratek jest taka ze nie moge utrzymac ręki (w granicach 70oC) jak włacze 4 bieg dmuchawy to momentalnie się ochładza.
do tego dużą rolę na jakości ogrzewania odgrywają klapki sterujace nadmuchem wewnątrz modułu ogrzewania (czarna skrzynka z nagrzenicą i klapkami)
u mnie klapki były dziurawe (blacha pokryta gąbką) ale domowym sposobem je zregenerowałem (klej do tapicerki typu butapren + welurowy materiał od tapicera + 60 min cierpliwości + nożyczki i nóż do tapet)
po zregenerowaniu klapek w puszce nagrzewnicy zlikwidowałem świszczenie. tak samo wymieniłem sobie uszczelnienie w kratkach wylotowych. i nic juz nie gwizda i nie swista.
gdy włączysz 4 bieg dmuchawy to wtedy bardzo szybko ochłodzi nagrzewnicę, z racji ze wentylator się kreci jak szalony, pozatym nagrzewnica jest nowa i ma przelot pomiędzy "firnami" (żebrami) wiec szybciej oddaje ciepło a pompa nie zdąży przpchnąć schłodzonej cieczy i napełnić nagrzewnicę gorącą
jeżeli wtedy dodasz gazu na powiedzmy 2000 obr to temperatura powietrza wdmuchiwanego się podniesie. pompa wody wtedy zdąrzy "napełnić" nagrzewnicę gorącą porcją płynu chłodzącego silnik.
ja u siebie jak mam nagrzany samochód i włącze ogrzewanie na gorące
to temperatura powietrza z kratek jest taka ze nie moge utrzymac ręki (w granicach 70oC) jak włacze 4 bieg dmuchawy to momentalnie się ochładza.
do tego dużą rolę na jakości ogrzewania odgrywają klapki sterujace nadmuchem wewnątrz modułu ogrzewania (czarna skrzynka z nagrzenicą i klapkami)
u mnie klapki były dziurawe (blacha pokryta gąbką) ale domowym sposobem je zregenerowałem (klej do tapicerki typu butapren + welurowy materiał od tapicera + 60 min cierpliwości + nożyczki i nóż do tapet)
po zregenerowaniu klapek w puszce nagrzewnicy zlikwidowałem świszczenie. tak samo wymieniłem sobie uszczelnienie w kratkach wylotowych. i nic juz nie gwizda i nie swista.