przy wymianie sprzęgła warto:
sprawdzić olej w skrzyni, w razie braków dolać lub wymienić (syntetyczny 75W90 specjalnie do skrzyni biegów) stusunkowo drogi bo 1litr to około 40-50 zł w zależnosci od firmy. ja polecam firmy Carlube bo przynajmniej butelka jest z praktycznym lejko-rurką do nalewania
przy demontarzu półosi ze skrzyni są 2 sposoby:
1. wyciąganie całych półosi ze skrzyni (może się trochę oleju wylać) warto sprawdzić zabezpieczenia półosi (taki drut w formie pierscienia segera) warto zobaczyć czy wogóle są i czy jest opór przy wyciąganiu
2. rozkręcanie półosi przy przegubach wewnętrzych. można sprawdzić czy przeguby mają odpowiednią ilość smaru (smar do przegubów homokinetycznych)
przy tej metodzie trzeba uważać zeby kulki z przegubu (6 sztuk) nie wyleciały bo później trzeba się troszkę pomęczyć aby to złożyć z powrotem - wiem bo przerabiałem ale przynajmnie wymyłem cały przegub i złożyłem na nowym smarze
sprawdzić stan wysprzeglika czy nie przecieka czy nie jest w jakiś sposób uszkodzony
zobaczyć w jakim stanie jest simering na wale silnika (trzeba odkręcić koło zamachowe) czy czasem nie ma wycieków
warto też pouszać wałem silnika czy są jakieś większe wyczuwalne luzy poosiowe wału
sprawdzić w jakim stanie jest przednia (tuż pod chłodnicą) guma poduszki silnika zamiennik jakieś 20 zł
przy wymianie sprzęgła trzeba demontować dwururkę
wiec warto wymienić uszczelkę pomiędzy kolektorem wydechowym a dwururką koszt około 12 zł
jak coś jeszcze wymyśle to dopisze