Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach

ODPOWIEDZ
dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach

Post autor: dani3l » 16 kwie 2008, 18:51

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.

Swoje AUDI posiadam od niedawna, do tej chwili przejechałem ok 5000 km.

Mam pewien problem z silnikiem, a dokładnie wibracjami (szarpaniem) silnika na wolnych obrotach - obroty nie falują.

Przy zimnym silniku problem się nie pojawia, silnik pracuje jak zegarek. Problem ten narasta przede wszystkim w cieplejsze dni podczas jazdy w korkach (kiedy silnik długo pracuje na wolnych obrotach). Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, silnik ciągnie dobrze, żadnego szarpania, czy problemów z utrzymaniem prędkości dopiero przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się wibracje - silnik powyżej tysiąca obrotów pracuje normalnie.

Spalanie w normie ok. 5l/100 km, bardzo delikatne dymienie przy mocnym dogazowaniu.

Wymienione zostały wszystkie filtry (paliwo BOSCH, olej MANN, powietrze K&N), nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCH - ponoć wymiana miała pomóc ale nic z tego.

Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 kwie 2008, 02:40

wg mnie pompa moze świrować

najlepiej jak masz dostęp do VAGa to sie podpiąć i zobaczyć co mu dolega po stronie elektroniczno-mechanicznej

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 08:15

Zrób jak radzie kolega widmo, pojedze na vaga i wszystkiego sie dowiesz, bo przyczyn moze byc mnustwo, od padajacych wtrysków, kończaca sie pompe, wtrys sterujacy, nastawnik a anwet zle ustawiony kat wtrysku w stosuku do temperatury paliwa.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 18 kwie 2008, 14:13

A moze dawka paliwa zle ustawiona.
Poprosimy o zalogowanie grup: 000 Basic Setting, 001, 007 i 013 w tescie statycznym.

Pozdrawiam

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 13 maja 2008, 21:46

Byłem u dwóch "fachowców" i żaden nie potrafił podpiąć się do ECU, pozostaje mi kupić sprzęt i probować samemu.

Z mojej diagnozy wynika że problem tkwi w temperaturze paliwa - jeżeli jest wysoka silnik zaczyna gorzej pracować na wolnych (silnik jest rozgrzany - jadę z normalną prędkością wszystko OK, silnik rozgrzany stoję długo w korku bądź jadę dłuższy czas z niewielką prędkością zaczyna się trzepanie silnikiem na wolnych).

Kontaktowałem się jeszcze ze znajomym który zajmuje się TDi i poradził aby wymienić czujnik temperatury paliwa w pompie (on niestety jest z Wrocławia i nie mam możliwości żeby w najbliższym czasie tam jechać).

Jeżeli jest jakaś osoba z śląska która mogła by pomóc w diagnozie silnika (podpięcie do kompa) będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 maja 2008, 01:16

chętnie bym pomógł ale ja jestem z Krakowa ....
niby rzut kamieniem (lub mocherowym beretem) ale zawsze coś ...
moze pod koniec tyg bede jechał po jakies auto do Niemiec to najwyżej dam znać i wezme lapka z VAGiem i sie jakoś ustawimy. ale nie wiem czy na 100% bede jechał. w razie czego dam znać....

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 maja 2008, 08:16

Sprawdź czujnik temp do ECU, sprawdź jaka ma oporność na zimnym silniku i na rozgrzanym

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 maja 2008, 10:17

Przychylam sie do sugestii Wojtka - sprawdzilbym(podmienil) czujnik temp. dwupinowy(niebieski) i zobaczyl co sie bedzie działo.
Nie chce byc złym prorokiem ale objawy wskazują na umierajacą sekcje wysokiego cienienia w pompie wtryskowej - OBYM SIE MYLIŁ

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 14 maja 2008, 13:11

Dzięki WIDMO, jeżeli będziesz w okolicach będę wdzięczny.

Niestety nie wiem gdzie mam szukać czujnika o którym piszecie, proszę o wskazówki to zrobię pomiary.

Co do sekcji wysokiego ciśnienia oby się to nie sprawdziło, stan silnika (wizualny, praca na zimno, ciepło, uruchamianie) na to nie wskazują, a porównanie mam ze swoim poprzednim samochodem GOLF MK2 1,6TD (JR) gdzie silnik wyraźnie odbiegał swoim stanem od tego który mam w B4.

To jest dla mnie dziwne że gdy silnik jest zimny chodzi po prostu idealnie, żadnego dymienia, po prostu nic. Gdy występuje problem o którym pisałem - obroty są równe, pojawia się tylko "nerwowa" praca silnika na wolnych nie mająca wpływu na moc silnika na wyższych obrotach, brak również jakiegokolwiek dymienia lub innych nietypowych objawów.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 maja 2008, 20:21

moze w weekend pojade na śląsk ... wszystko w planach. jak coś to napewno napisze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl