[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach
[80 B4 1.9 TDi] problem z pracą silnika na wolnych obrotach
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Swoje AUDI posiadam od niedawna, do tej chwili przejechałem ok 5000 km.
Mam pewien problem z silnikiem, a dokładnie wibracjami (szarpaniem) silnika na wolnych obrotach - obroty nie falują.
Przy zimnym silniku problem się nie pojawia, silnik pracuje jak zegarek. Problem ten narasta przede wszystkim w cieplejsze dni podczas jazdy w korkach (kiedy silnik długo pracuje na wolnych obrotach). Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, silnik ciągnie dobrze, żadnego szarpania, czy problemów z utrzymaniem prędkości dopiero przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się wibracje - silnik powyżej tysiąca obrotów pracuje normalnie.
Spalanie w normie ok. 5l/100 km, bardzo delikatne dymienie przy mocnym dogazowaniu.
Wymienione zostały wszystkie filtry (paliwo BOSCH, olej MANN, powietrze K&N), nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCH - ponoć wymiana miała pomóc ale nic z tego.
Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
Swoje AUDI posiadam od niedawna, do tej chwili przejechałem ok 5000 km.
Mam pewien problem z silnikiem, a dokładnie wibracjami (szarpaniem) silnika na wolnych obrotach - obroty nie falują.
Przy zimnym silniku problem się nie pojawia, silnik pracuje jak zegarek. Problem ten narasta przede wszystkim w cieplejsze dni podczas jazdy w korkach (kiedy silnik długo pracuje na wolnych obrotach). Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, silnik ciągnie dobrze, żadnego szarpania, czy problemów z utrzymaniem prędkości dopiero przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się wibracje - silnik powyżej tysiąca obrotów pracuje normalnie.
Spalanie w normie ok. 5l/100 km, bardzo delikatne dymienie przy mocnym dogazowaniu.
Wymienione zostały wszystkie filtry (paliwo BOSCH, olej MANN, powietrze K&N), nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCH - ponoć wymiana miała pomóc ale nic z tego.
Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
Byłem u dwóch "fachowców" i żaden nie potrafił podpiąć się do ECU, pozostaje mi kupić sprzęt i probować samemu.
Z mojej diagnozy wynika że problem tkwi w temperaturze paliwa - jeżeli jest wysoka silnik zaczyna gorzej pracować na wolnych (silnik jest rozgrzany - jadę z normalną prędkością wszystko OK, silnik rozgrzany stoję długo w korku bądź jadę dłuższy czas z niewielką prędkością zaczyna się trzepanie silnikiem na wolnych).
Kontaktowałem się jeszcze ze znajomym który zajmuje się TDi i poradził aby wymienić czujnik temperatury paliwa w pompie (on niestety jest z Wrocławia i nie mam możliwości żeby w najbliższym czasie tam jechać).
Jeżeli jest jakaś osoba z śląska która mogła by pomóc w diagnozie silnika (podpięcie do kompa) będę wdzięczny.
Z mojej diagnozy wynika że problem tkwi w temperaturze paliwa - jeżeli jest wysoka silnik zaczyna gorzej pracować na wolnych (silnik jest rozgrzany - jadę z normalną prędkością wszystko OK, silnik rozgrzany stoję długo w korku bądź jadę dłuższy czas z niewielką prędkością zaczyna się trzepanie silnikiem na wolnych).
Kontaktowałem się jeszcze ze znajomym który zajmuje się TDi i poradził aby wymienić czujnik temperatury paliwa w pompie (on niestety jest z Wrocławia i nie mam możliwości żeby w najbliższym czasie tam jechać).
Jeżeli jest jakaś osoba z śląska która mogła by pomóc w diagnozie silnika (podpięcie do kompa) będę wdzięczny.
chętnie bym pomógł ale ja jestem z Krakowa ....
niby rzut kamieniem (lub mocherowym beretem) ale zawsze coś ...
moze pod koniec tyg bede jechał po jakies auto do Niemiec to najwyżej dam znać i wezme lapka z VAGiem i sie jakoś ustawimy. ale nie wiem czy na 100% bede jechał. w razie czego dam znać....
niby rzut kamieniem (lub mocherowym beretem) ale zawsze coś ...
moze pod koniec tyg bede jechał po jakies auto do Niemiec to najwyżej dam znać i wezme lapka z VAGiem i sie jakoś ustawimy. ale nie wiem czy na 100% bede jechał. w razie czego dam znać....
Dzięki WIDMO, jeżeli będziesz w okolicach będę wdzięczny.
Niestety nie wiem gdzie mam szukać czujnika o którym piszecie, proszę o wskazówki to zrobię pomiary.
Co do sekcji wysokiego ciśnienia oby się to nie sprawdziło, stan silnika (wizualny, praca na zimno, ciepło, uruchamianie) na to nie wskazują, a porównanie mam ze swoim poprzednim samochodem GOLF MK2 1,6TD (JR) gdzie silnik wyraźnie odbiegał swoim stanem od tego który mam w B4.
To jest dla mnie dziwne że gdy silnik jest zimny chodzi po prostu idealnie, żadnego dymienia, po prostu nic. Gdy występuje problem o którym pisałem - obroty są równe, pojawia się tylko "nerwowa" praca silnika na wolnych nie mająca wpływu na moc silnika na wyższych obrotach, brak również jakiegokolwiek dymienia lub innych nietypowych objawów.
Niestety nie wiem gdzie mam szukać czujnika o którym piszecie, proszę o wskazówki to zrobię pomiary.
Co do sekcji wysokiego ciśnienia oby się to nie sprawdziło, stan silnika (wizualny, praca na zimno, ciepło, uruchamianie) na to nie wskazują, a porównanie mam ze swoim poprzednim samochodem GOLF MK2 1,6TD (JR) gdzie silnik wyraźnie odbiegał swoim stanem od tego który mam w B4.
To jest dla mnie dziwne że gdy silnik jest zimny chodzi po prostu idealnie, żadnego dymienia, po prostu nic. Gdy występuje problem o którym pisałem - obroty są równe, pojawia się tylko "nerwowa" praca silnika na wolnych nie mająca wpływu na moc silnika na wyższych obrotach, brak również jakiegokolwiek dymienia lub innych nietypowych objawów.