Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC AAH] Technikalia - kolektor ssący

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
karol1982-k1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
Lokalizacja: Świętokrzyskie

[ABC AAH] Technikalia - kolektor ssący

Post autor: karol1982-k1 » 13 maja 2008, 23:19

Od jakiegoś czasu mam problemy z tym silnikiem mam zrobione głowice czyli wymienione prowadnice zaworów planowanie docieranie zaworów.
Ale problem jest z kolektorem ssącym jakiś czas temu rozleciało się coś co znajduje się w dolnej części kolektora ssącego nie wiem jak to nazwać jakaś strumienica powietrza czy coś takiego.
Silnik nie ma mocy na niskich obrotach czuć że ma moc ale ogólnie tragedia.
Dodam że sporo tego czegoś brakowało, podejrzewam że zostało wyrzucone na cylindry zmielone i wyrzucone wydechem na katalizatory :roll: no i teraz tak powoli namierzam używany kolektor ssący ale nie wiem czy poprawi się po tym, myślę też wyciągnąć katalizatory i zobaczyć w jakim są stanie podejrzewam ze mogą być pozapychane.
Jeżeli miał ktoś podobny problem to proszę o rade :?:
Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 15:28 przez karol1982-k1, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 maja 2008, 08:09

Nie pamietam czy w 2,6 to jest ale w 2,8 jest regulacja długosci kolektora ssącego, jeżeli nie ma ciagu z dołu tylko na wysokich obrotach to widac ze właśnie rozpadła sie ta przesłona i jeździsz na krótkim kolektorze, przez co ucierpiał moment obrotowy

karol1982-k1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: karol1982-k1 » 14 maja 2008, 08:56

Mam pytanie zakładał ktoś kolektor od 2.6 do 2.8 zastanawiam się nad tym nie wiem czy do końca mam racje ale wydaje mi się że jest solidniej wykonany nie ma tego plastiku głupiego tylko są przepustnice powinna być mniejsza awaryjność słyszałem nawet że ktoś zakładał i jakoś dopasował.
Jak myślicie ?

[ Dodano: 2008-05-14, 13:01 ]
Ok poczytałem trochę na temat zakładania kolektorów od 2.8 i wydaje mi się to dość ryzykowne także raczej zostanę przy oryginalnym od 2.6 jak ma ktoś taki kolektor to proszę o kontakt.
druga sprawa to te nieszczęsne katalizatory w sobotę jednego wyciągnę i zobaczę jak wygląda jak będzie kiepsko to zakładam w miejsce katów przelotowe tłumiki o podobnej wielkości strumienice raczej sobie daruje, a rurki też nie będę wstawiał bo ma być cicho w końcu to audi no nie dużą zaletą tego silnika jest właśnie to że jest cichutki ;)

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 15 maja 2008, 07:59

Nie ma regulacji długości kolektora ssącego w 2,6,przez co jest może mniej skomplikowany, podobno potrafi się to czasem przycinać w 2,8,ale nie wiem tylko czemu się tak poprostu rozleciał,masz gazownię,strzelił??

karol1982-k1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: karol1982-k1 » 15 maja 2008, 08:44

Jest założona instalacja gazowa ale nie ma problemów to jest sekwencja na sterowniku stag300.
No trudno pozostaje mi zajrzeć do katów i penie je wymienić będzie trzeba.
Kolektor jeszcze się szuka ;)

[ Dodano: 2008-05-20, 15:03 ]
Założyłem tłumiki przelotowe w miejsce kolektorów ale no powiem że jest zdecydowanie głośniej niż na katalizatorach wiec jak ktoś sobie ceni cisze to doradzam jednak wydać pieniążki na jakieś uniwersalne katalizatory niż ładować tłumiki czy też strumienice bo wtedy jest buuuuuu.

Pozdrawiam ;)


EDIT by UFOtm; w ABC są dwa typy kolektorów ssących. We wczesnych modelach do polowy 93 roku były takie z klapami regulującymi przepływ w dolnych partiach. To było wadliwe i rozlatywały się te klapki robiąc problemu z przepływem powietrza. później zastąpiono je nowszymi kolektorami, które mają już profilowane kanały w dolnej partii i nie posiadają felernych klapek. Tak było we wszystkich wersjach i modelach nadwoziowych z silnikiem 2.6 ABC

Co do AAH - jest tam metalowy kolektor z metalowymi klapami skracania dolotu.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 12:38 przez karol1982-k1, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl