Od jakiegoś czasu mam problemy z tym silnikiem mam zrobione głowice czyli wymienione prowadnice zaworów planowanie docieranie zaworów.
Ale problem jest z kolektorem ssącym jakiś czas temu rozleciało się coś co znajduje się w dolnej części kolektora ssącego nie wiem jak to nazwać jakaś strumienica powietrza czy coś takiego.
Silnik nie ma mocy na niskich obrotach czuć że ma moc ale ogólnie tragedia.
Dodam że sporo tego czegoś brakowało, podejrzewam że zostało wyrzucone na cylindry zmielone i wyrzucone wydechem na katalizatory :roll: no i teraz tak powoli namierzam używany kolektor ssący ale nie wiem czy poprawi się po tym, myślę też wyciągnąć katalizatory i zobaczyć w jakim są stanie podejrzewam ze mogą być pozapychane.
Jeżeli miał ktoś podobny problem to proszę o rade :?:
Pozdrawiam
[ABC AAH] Technikalia - kolektor ssący
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
[ABC AAH] Technikalia - kolektor ssący
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 15:28 przez karol1982-k1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Mam pytanie zakładał ktoś kolektor od 2.6 do 2.8 zastanawiam się nad tym nie wiem czy do końca mam racje ale wydaje mi się że jest solidniej wykonany nie ma tego plastiku głupiego tylko są przepustnice powinna być mniejsza awaryjność słyszałem nawet że ktoś zakładał i jakoś dopasował.
Jak myślicie ?
[ Dodano: 2008-05-14, 13:01 ]
Ok poczytałem trochę na temat zakładania kolektorów od 2.8 i wydaje mi się to dość ryzykowne także raczej zostanę przy oryginalnym od 2.6 jak ma ktoś taki kolektor to proszę o kontakt.
druga sprawa to te nieszczęsne katalizatory w sobotę jednego wyciągnę i zobaczę jak wygląda jak będzie kiepsko to zakładam w miejsce katów przelotowe tłumiki o podobnej wielkości strumienice raczej sobie daruje, a rurki też nie będę wstawiał bo ma być cicho w końcu to audi no nie dużą zaletą tego silnika jest właśnie to że jest cichutki
Jak myślicie ?
[ Dodano: 2008-05-14, 13:01 ]
Ok poczytałem trochę na temat zakładania kolektorów od 2.8 i wydaje mi się to dość ryzykowne także raczej zostanę przy oryginalnym od 2.6 jak ma ktoś taki kolektor to proszę o kontakt.
druga sprawa to te nieszczęsne katalizatory w sobotę jednego wyciągnę i zobaczę jak wygląda jak będzie kiepsko to zakładam w miejsce katów przelotowe tłumiki o podobnej wielkości strumienice raczej sobie daruje, a rurki też nie będę wstawiał bo ma być cicho w końcu to audi no nie dużą zaletą tego silnika jest właśnie to że jest cichutki
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2008, 21:03
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Jest założona instalacja gazowa ale nie ma problemów to jest sekwencja na sterowniku stag300.
No trudno pozostaje mi zajrzeć do katów i penie je wymienić będzie trzeba.
Kolektor jeszcze się szuka
[ Dodano: 2008-05-20, 15:03 ]
Założyłem tłumiki przelotowe w miejsce kolektorów ale no powiem że jest zdecydowanie głośniej niż na katalizatorach wiec jak ktoś sobie ceni cisze to doradzam jednak wydać pieniążki na jakieś uniwersalne katalizatory niż ładować tłumiki czy też strumienice bo wtedy jest buuuuuu.
Pozdrawiam
EDIT by UFOtm; w ABC są dwa typy kolektorów ssących. We wczesnych modelach do polowy 93 roku były takie z klapami regulującymi przepływ w dolnych partiach. To było wadliwe i rozlatywały się te klapki robiąc problemu z przepływem powietrza. później zastąpiono je nowszymi kolektorami, które mają już profilowane kanały w dolnej partii i nie posiadają felernych klapek. Tak było we wszystkich wersjach i modelach nadwoziowych z silnikiem 2.6 ABC
Co do AAH - jest tam metalowy kolektor z metalowymi klapami skracania dolotu.
No trudno pozostaje mi zajrzeć do katów i penie je wymienić będzie trzeba.
Kolektor jeszcze się szuka
[ Dodano: 2008-05-20, 15:03 ]
Założyłem tłumiki przelotowe w miejsce kolektorów ale no powiem że jest zdecydowanie głośniej niż na katalizatorach wiec jak ktoś sobie ceni cisze to doradzam jednak wydać pieniążki na jakieś uniwersalne katalizatory niż ładować tłumiki czy też strumienice bo wtedy jest buuuuuu.
Pozdrawiam
EDIT by UFOtm; w ABC są dwa typy kolektorów ssących. We wczesnych modelach do polowy 93 roku były takie z klapami regulującymi przepływ w dolnych partiach. To było wadliwe i rozlatywały się te klapki robiąc problemu z przepływem powietrza. później zastąpiono je nowszymi kolektorami, które mają już profilowane kanały w dolnej partii i nie posiadają felernych klapek. Tak było we wszystkich wersjach i modelach nadwoziowych z silnikiem 2.6 ABC
Co do AAH - jest tam metalowy kolektor z metalowymi klapami skracania dolotu.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 12:38 przez karol1982-k1, łącznie zmieniany 1 raz.