[80 B3 1.8s NE] trzask podczas skrętu
Na dzień dobry proponuj zebyś odkręcił śrubę mocującą przegub on koła /klucz 24/
i przez otwór wtłoczył smaru molibdenowego, możliwe ze jest go mało i to jest przyczyną. Istotne jest póżniejsze doktęcenie tej śruby odpowiednim momentem. Sprawdź przed tym wszystkm stan gumowych osłon przegubów. Jest to najtańsze rozwiązanie i najmniej pracochłonne. Jeżeli to nie pomoże czeka Cie wymiana przegub.
i przez otwór wtłoczył smaru molibdenowego, możliwe ze jest go mało i to jest przyczyną. Istotne jest póżniejsze doktęcenie tej śruby odpowiednim momentem. Sprawdź przed tym wszystkm stan gumowych osłon przegubów. Jest to najtańsze rozwiązanie i najmniej pracochłonne. Jeżeli to nie pomoże czeka Cie wymiana przegub.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
tak, ale jeśli sworzeń jest już wyrobiony to smar i tak za dużo nie da...Rezolut pisze:Na dzień dobry proponuj zebyś odkręcił śrubę mocującą przegub on koła /klucz 24/
i przez otwór wtłoczył smaru molibdenowego, możliwe ze jest go mało i to jest przyczyną. Istotne jest póżniejsze doktęcenie tej śruby odpowiednim momentem. Sprawdź przed tym wszystkm stan gumowych osłon przegubów. Jest to najtańsze rozwiązanie i najmniej pracochłonne. Jeżeli to nie pomoże czeka Cie wymiana przegub.
Masz rację. Tylko że w przypadku sworznia /zwrotnicy/ stuki byłyby słuszane cały czas
a nie tylko przy skręconych kołach,poza tym regularne stuki wskazują na przegub a nie sworzeń. Poza tym podałem najmniej pracochłonny i najmniej kosztowny sposób sprawdzenia tego czy można jeszcze coś z tym zrobić bez wymiany części.
a nie tylko przy skręconych kołach,poza tym regularne stuki wskazują na przegub a nie sworzeń. Poza tym podałem najmniej pracochłonny i najmniej kosztowny sposób sprawdzenia tego czy można jeszcze coś z tym zrobić bez wymiany części.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
tak, wiem że nie koniecznie jest to sworzeń... ale jak sam wiesz z opisu na forum trudno zdiagnozować taką usterkę...Rezolut pisze:Masz rację. Tylko że w przypadku sworznia /zwrotnicy/ stuki byłyby słuszane cały czas
a nie tylko przy skręconych kołach,poza tym regularne stuki wskazują na przegub a nie sworzeń. Poza tym podałem najmniej pracochłonny i najmniej kosztowny sposób sprawdzenia tego czy można jeszcze coś z tym zrobić bez wymiany części.
o jejku skonczcie juz ten temat. :roll: Wymienilem 2 dni temu przegub zewnętrzny czyli ten po stronie kola. Zaplacilem za niego 172 zl (produkt firmy GLO w komplecie oslona gumowa) a robocizna wyszla 30zl. Chlopaki na warsztacie szybko wymienili i nic juz nie stuka, nie trzeszczy i nie terkocze przy skrecaniu. Zupelna cisza. Jedna rada aby tego uniknac to radze wjechac sobie czasem na kanal i obejrzec stan oslon gumowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 maja 2008, 18:11
- Lokalizacja: Szczecin
Stuki przy zkrecaniu
Witajcie,to napewno przegub mam to przetestowane Mieszkając przez ostatnie kilka lat wGbraltarze ze względu na klimat Przerabiałem to raz na poł roku (wymiana)Przy jeżdżie na wprost nic się nie dzieje dopiero pRzy skrecie chałasuje,im mosniejszy skręt tym mocniejszy terkot.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 sie 2008, 17:25
Witajcie panowie co to moze byc gdy jade i podczas redukcji słysze ze cos strzela w zawieszeniu ale bez skręcania koł na prostej drodze oczywiscie przy skręcaniu tez to słysze i niemam pojecia co to moze byc,naraz jeden cos puknie w zawieszeniu i podczas wjezdzania w dziury na ulicy tez to słysze ,moze to byc stabilizator czy bardziej cos innego??prosze o pomoc
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
To juz totalna despreacja widze... Najtanszy nowy kosztuje jakies 50zl na allegro...Brąx pisze:pszegub zewnetszny na szrocie ze 30-40zl
To cos kolega duzo zaplacil za ten przegub... Ja kupowalem tej samej firmy za 90z.o jejku skonczcie juz ten temat. :roll: Wymienilem 2 dni temu przegub zewnętrzny czyli ten po stronie kola. Zaplacilem za niego 172 zl (produkt firmy GLO w komplecie oslona gumowa) a robocizna wyszla 30zl. Chlopaki na warsztacie szybko wymienili i nic juz nie stuka, nie trzeszczy i nie terkocze przy skrecaniu. Zupelna cisza. Jedna rada aby tego uniknac to radze wjechac sobie czasem na kanal i obejrzec stan oslon gumowych.
mam problem i to taki poważny mianowicie wiedziałem ze mi przegub szczela wracałem do domu i nagle tak jakoś dziwnie auto zaczęło się prowadzić więc zjechałem na parking zobaczyłem ze niby wszystko wpozo więc siadłem nawróciłem i nagle głośne szczelanie przeguba i samochód porostu staną i nie reaguje na biegi gdy ściągałem auto przegub szczelał ale nie wiem czy to jest wina przeguby bo mechanik który tego nie widział powiedział ze to możne być wina skrzynie możne wy coś o tym wiecie proszę o pomoc