Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] zawieszenie przednie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

[80 B4] zawieszenie przednie

Post autor: Janu50 » 03 mar 2007, 11:25

Przeczytałem wiekszość postów z tego tematu i przyznam ze wszystko o czym rozmawiacie jest bardzo ciekawe. Ja od niedawna jestem posiadaczem tego autka i choć dumny jestem z niego to zawsze bedzie w nim cos do zrobienia ... - bo to nie jest nowy samochód. Po przywiezieniu do kraju, na przegladzie zwrocono mi uwage na: (bede nazywał te elmenty tak jak zapamietałem lub po swojemu :) ) łącznik stabilizatora po prawej stronie bo ma luzy i może stukać, sa takie płaskie gumowe poduszki w okolicach wahaczy - tez do wymiany, i wreszcie tuleje gumowo-stalowe wahaczy (te przy okazji wymienić).....
... -1/ w czasie jazdy na nierowniej drodze samochód robi wrazenie niestabilnej jazdy na wpros tylko jakby chcial uciekac na strony; 2/ podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko skrecona w lewo i robi wrazenie jakby troche bokiem jechał (kosił); 3/ przy maxymalnym skrecie kół przy jezdzie w stecz jak i w przód wyczuwa sie jakby jedno koło lub oba zmienialy gwałtownie swoje ułożenie - to jest cos takiego jakby w takim połozeniu dawał znać o sobie jakiś duży luz na ruchomych elementach zawieszenia przedniego. Samochód nie był udeżony.
Prosze, pomózcie mi sie rozeznać w tym temacie- nie mam duzego doswiadczenia.
Dziekuje i pozdrawiam :-/
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 22:00 przez Janu50, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 mar 2007, 12:55

Witam. Po pierwsze usunąć luzy i zużyte elementy w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Po drugie dokładne ustawienie geometrii. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 03 mar 2007, 13:12

dzieki ..- własnie mysle o wymianie tych ze elementów.. i tak kombinuje czy przypadkiem samemu do tego sie nie zabrać - co sugerujesz .. - czy we własnym zakresie, przed domem i bez specjalistycznych narzedzi takich jak np. prasa - da sie to wszystko wymienic?? (wiadomo.. chodzi o wydatki)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 mar 2007, 13:28

jeśli chodzi o łącznik stabilizatora to bez problemu te "płaskie gumy" myślę że chodzi o poduszki belki też da redę jeśli masz kanał trochę ciężko ale pójdzie. Natomiast jeśli chodzi o tuleje wahaczy to radziłbym skorzystać z prasy. U nas jak ktoś przyjdzie z wahaczem zdemontowanym żeby wymienić tulejki to biorą ok 10-15 zł za wymianę. Natomiast geometria tylko w dobrym najlepiej sprawdzonym warsztacie który dba o urządzenia.Mam nadzieje że pomogłem.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 03 mar 2007, 17:47

Dziekuje bardzo oświecenie.. - muszę sie temu bliżej przyglądnąć. Korzystając z okazji chcialem zapytać : jakiej firmy najlepiej stosować owe tulejki i poduszki gumowe? Jest w Gdańsku taki nieduży sklepik z roznymi częsciami do tych aut..a tam jak wiadomo, maja oryginały i podruby i zapewne ceny też rożne..?)
- Czy mozna Tu na Forum znależć rysunek modelowo-pogladowy przedniego zawieszenia? chcialbym rozeznać sie w sytuacji bo u nas pada deszcz i nie da sie wejsc pod samochod :)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 mar 2007, 18:29

ja kupuje febiego lub lemfordera ten drugi jest moim zdaniem lepszy. Rysunek postaram ci sie jutro wrzucić.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 03 mar 2007, 23:36

Janu50, zajrzyj na www.centrum.audi80.pl do działu download ( po lewej stronie witryny w menu ) wcześniej zarejestruj się tam i zaloguj.

Znajdziesz masę książek, schematów, poradników, zdjęć z napraw odnośnie napraw Audi 80 B4. Wszystko poukładane w kategorie o opisane abyś wiedział co pobierasz.
Zapewne przyda Ci się wiele z tych lektur.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 03 mar 2007, 23:56

http://www.fortunaline.com.pl/index.php?mod=kat&str=1
tutaj masz wszystko o zawieszeniach

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 05 mar 2007, 00:30

dziekuję Ci wilu8 - fajnie to jest rozpisne i swietnie widac.. - jest tylko mały problem: dla danego typu sam. na rospisce pokazane jest kilka rozmiarow tulejek i wszystkie sa do jednej grupy pojazdów. Jak jak określić które bedą odpowiednie do mojego samochodu? ? - wyglada na to że w pierwszej kolejności bede musiał wymontować starą zeby dobrać zamiennik - czy tak?
np: wybrałem dla pojazdu - 80/90 Avant/Quattro ... do jednego wahacza maja zasosowanie 3 rozmiary tulei...?) , który zatem rozmiar bedzie odpowiedni w moim aucie - moze wiesz to podpowiedz .

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 05 mar 2007, 17:47

jak dobrze poczytasz wymiary tulejek o tych innych numeracjach to one są te same mimo to że posiadają inny numer czesci
pod schematem jest caly opis

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 mar 2007, 18:53

Numeracja jest różna bo i parametry tulejek sa różne mimo że zewnetrznie mają te same wymiary. Zależy to m.in. od twardości gumy i tego jak dużo gumy jest w tulejce. Ponadto podział jest tez dokonywany ze wzgledu na to czy auto ma wspomaganie, czy nie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 05 mar 2007, 19:02

A czy są B4 bez wspomagania?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 mar 2007, 20:57

Wszystkie B4 z tego co widziałem to mają wspomaganie, ale w B3 nie we wszystkich wersjach je montowano.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl