Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6d]swap z 1.6 na 1.6td

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 20:03

Jasne, trochę to waży. Kiedyś pracowałem w Rybniku, wtedy nie było by problemu bo bym ci podrzucił.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 16 maja 2008, 08:50

Hmm..właśnie się zastanawiam czy nie zrobić przekładki na TD znalazłęm silnik tylko że oznaczenie RA i zastanawiam się czym się różni od SB, mówicie że natryskiem ale czy na pewno? szperałem w necie ale nie znalazłem info o różnicy :-/ Myślę również o delikatnym podkręceniu go po zakupie.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 16 maja 2008, 10:38

Przerabiałem te przekładki w 1.6TD.A więc miałem 1.6TD JK,który został mi delikatnie mówiąc "wciśnięty".Długo nie pojeździł,bo go wywaliłem,ale dowiedziałem się,że do JK turbo się nie daje,bo może motorek paść(niby za słaby).Głowica od RA nie pasuje do bloku JK.Pompa zwykła w silniku z turbiną-zero przyspieszenia-tak jak bez turbiny.
Ktoś już ten temat przerabiał na forum.Jeśli nie masz osprzętu do TD,to chyba kombinacja jest nieopłacalna-taniej poszukać całego.
Aha-miałem przedtem RA i teraz drugi i pompka elektryczna była w obu-od czego to zależy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2008, 15:56

To już panowie sam nie wiem. Takie info po forum chodziło, że niby RA różni sie od SB tą elektryczną pompką i natryskami. Ale jak to jest naprawdę to ciężko powiedzieć.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 16 maja 2008, 16:04

A oznaczenie RA stosowano tylko w audi czy też w golfach i pasatach?i jak to jest w końcu czy silnik z golfa czy passata pasuje czy różni się deczko otworami?? generalnie to chciał bym wyjąć jeden silnik i włożyć drugi bez kombinowania, bo auto mi codziennie służy jako transport do pracy ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 maja 2008, 22:22

M@rcus poszukaj na forum było gdzies o wymianie silnika z golfa /passata do audi i tam ktoś pisał ze może nie pasować bo nie ma jednego otwory. ale nie wiem o jaki dokładnie silnik chodziło napewno temat tyczył sie ropniaka. <ok> pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2008, 23:37

spiczi pisze:M@rcus poszukaj na forum było gdzies o wymianie silnika z golfa /passata do audi i tam ktoś pisał ze może nie pasować bo nie ma jednego otwory. ale nie wiem o jaki dokładnie silnik chodziło napewno temat tyczył sie ropniaka. <ok> pozdrawiam
Dokładnie. Napewno nie będzie tak że wyciągniesz silnik z Golfa i wsadzisz go bez problemów do Audi. Z grubsza to pasuje, ale z kilkoma rzeczami trzeba się pobawić. Chyba mocowanie jednej łapy tam nie pasowało.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 16 maja 2008, 23:39

M@rcus pisze:A oznaczenie RA stosowano tylko w audi czy też w golfach i pasatach?i jak to jest w końcu czy silnik z golfa czy passata pasuje czy różni się deczko otworami?? generalnie to chciał bym wyjąć jeden silnik i włożyć drugi bez kombinowania, bo auto mi codziennie służy jako transport do pracy ;-)
Ja wstawiałem RA z Passata b3 do swojej niuni.Trochę trzeba się pobawić,bo nie wszystko tak od razu pasuje.Jak coś to piszi pytaj-chętnie pomogę. <ok>

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 17 maja 2008, 09:50

Dzięki za informacje, w takim razie będę się rozglądał za silniczkiem z audi aby nie było kombinowania, narazie zwykłe 1.6 D gada także nie ma pośpiechu ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 maja 2008, 23:34

Tu masz kolego ten temat z wymiana silnika: <<klik>>

sam się rozglądam za silnikiem do mojej fury, bo remont mnie czeka bo mój silnik już słaby i znalazłem takie coś <<klik>> daleko chyba miał nie będziesz więc możesz sprawdzić. pozdrawiam.

Znalazłem też takie coś <<klik>> (wiem, że daleko) ale przyjrzałem się zdjęciu i widze, że jest inne ułożenie. Ja u siebie alternator mam po lewej stronie silnika na dole. A tu jest gdzie indziej. Mam nadzieje że nie wpływa to na mocowanie, bo nie pamiętam jak silnik jest przykręcony do sanek. I jest jeszcze jeden szczegół, z tego co widać na tym zdjęciu to jest jeszcze jedno koło pasowe, czyli pewnie wspomaganie kierownicy a przypuszczam, że Ty nie masz wspomagania i pompa od wspomagania będzie nie używana.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 18 maja 2008, 12:11

Przewody wodne nie pasują,kółka pasowe trzeba mieć swoje,u mnie nawet koło zamachowe nie pasowało(nie mówiąc o sprzęgle)."Odwyrtka".W sumie RA z Passata do mego w miarę pasowała-oprócz jednego wspornika i do dziś jeźdżi i jest ok.Jak coś,to pytać.Chętnię pomogę,żeby ktoś nie przerabiał moich błędów. <ok>
Oznaczenia silnika (RA<SB<JK) są na bloku. ;-)
Aha-na fotkach chyba masz silnik z Passata-ale da się wstawić(mnie się udało ;-) )

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 18 maja 2008, 14:26

mireko pewnie masz racje, że na tym drugim zdjeciu jest silnik z VW. ale pierwsze to silnik z audi.

W sumie RA z Passata do mego w miarę pasowała-oprócz jednego wspornika i do dziś jeźdżi i jest ok
czyli to znaczy, że w jednym miejscu silnik nie jest umocowany tak jak powinien?

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 19 maja 2008, 20:24

Jedna podpórka mniej(taka od poduszki do bloku koło rozrusznika).Aha-misa olejowa od Passata b3 do Audi nie podejdzie (pasuje od VW b2).

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 wrz 2009, 22:23

Sorki, że odkopuje temat, ale po dzisiejszych wywodach z Matt1988 okazało się że tłoki z 1,6d (JK) róznią się od tych z 1,6td (SB). A różnią się tym: :arrow: http://img185.imageshack.us/img185/1659/72174597.jpg. W grudniu robilem remont i mam jedną fotke pokazującą moje tłoki :arrow: Obrazek i u mnie tego wycięcia na dysze natrysku oleju nie widać:/ Czy może mam tłoki z czegoś innego. Może b2 :?:

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 23 wrz 2009, 22:33

w silniku JP nie ma natrysku na denko tloka w odroznieniu od JR SB RA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl