Witam! Mam problem ze swoim Audi b3 1.8S KE Jetronic i moj pierwszy problem to nierowna praca na wolnych obrotach,nieprawidlowosc ta polega na tym ze gdy samochod jest na biegu jalowym i ma ok 900 obr/min to co chwile jakby gubił spalanie na ktoryms cylindrze,czasem jest dobrze i praca jest rowna,ale wtedy silnik ma ok 1100 obr/min... po czym problem wraca najdluzej po kilkunastu minutach jazdy, np po miescie.
A drugi problem zaczą sie dosć niedawno i jest to problem z rozruchem zimnego auta....ale tylko wtedy gdy temp. otoczenia wynosi ok 15 st. C powyzej zera (wtedy trzeba krecic pare sekund) Jesli na zewnatrz jest troche chlodniej to samochod odpala od razu ale w obu przypadkach kuleje przez moment na ktorys cylinder przez jakies 30 sekund od odpalenia (a moze i nawet na 2) po czym wszystko wraca do normy. POMOCY ! jestem teraz tym samochodem za granicą i nie bardzo mam mozliwosc pojechania do jakiegos znachora :cry:
[B3 1.8S JN] Nierówna praca po odpaleniu zimnego silnika,
- marcinstudio1
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 maja 2008, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Sonda na zimnym?? Diagnostyka kompem KE-jeta?? :shock:
Zacznij od układu WN - świece, przewody, kopułka, palec, to najbardziej prawdopodobne.
Po drugie, jeśli nie podnosi obrotów na zimnym, to zawór dodatkowego powietrza i przede wszystkim czujnik temperatury silnika.
Jak wyeliminujesz podstawowe rzeczy, to można szukać dalej.
Chociaż "kulanie" na zimnym raczej wskazuje na WN.
Zacznij od układu WN - świece, przewody, kopułka, palec, to najbardziej prawdopodobne.
Po drugie, jeśli nie podnosi obrotów na zimnym, to zawór dodatkowego powietrza i przede wszystkim czujnik temperatury silnika.
Jak wyeliminujesz podstawowe rzeczy, to można szukać dalej.
Chociaż "kulanie" na zimnym raczej wskazuje na WN.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
marcinstudio1, dla uswiadomienia Cie, tego silnika nie da czytac sie kompem, jedynie mozna odczytac kody blyskowe, choc w JN nie mam pojecia jak. A co do sondy to prubkowanie rozpoczyna sie po jej rozgrzaniu, czyli w jednoprzewodowej po oklolo 5 minutach.
Wracajac do problemu, zwruc uwage na wskazowki ghost2255, jak rowniez na filtry paliwa i powietrza.
Wracajac do problemu, zwruc uwage na wskazowki ghost2255, jak rowniez na filtry paliwa i powietrza.
marcinstudio1,
lukas8505,
przeczytaj moje posty o regulacji mechanicznego wtrysku.
jakim kompem? Kolego.... Sonda lambda na zimnym? A od kiedy to sonda pracuje jak jest zimna?Nierówna praca na zimnym silniku może być spowodowana uszkodzeniem sondy .Najlepiej zrobić diagnostykę kompem , może coś pokaże .
lukas8505,
przeczytaj moje posty o regulacji mechanicznego wtrysku.