[B3 80 1.6 D] czy moze byc taki olej??
[B3 80 1.6 D] czy moze byc taki olej??
Mam do kupienia po okazyjnej cenie olej : "ELF COMPETITION STI 10W40" i sie zastanawiam czy moge go nalac do siebie...
niestety poprzedni wlasciciel auta nie poinformowal mnie jaki mial olej wczesniej ani zadnej kartki nie ma i nie mam jak sie z nim skontaktowac... ;/
niestety poprzedni wlasciciel auta nie poinformowal mnie jaki mial olej wczesniej ani zadnej kartki nie ma i nie mam jak sie z nim skontaktowac... ;/
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To jest półsyntetyk tak?
Ja u siebie jak kupiłem auto zalany miałem też minerał i to najgorszy jaki może być bo z lotosa. Ale auto było dopiero 2 lata w kraju więc domyślałem się że na tym świństwie jeździ od czasu gdy przyjechał do Polski, więc zaryzykowałem i zalałem półsyntetyk. Nic się nie stało, atuto wyciszyło się no i ogólnie lepiej na tym oleju chodzi. Jego zużycie nie zmieniło się, czyli nic nigdzie się nie rozszczelniło.
Co innego jak samochód chodził ileś tam lat na minerale. Po zalaniu półsyntetyka może być kłopot, bo półsyntetyk zacznie wymywać całe świństwo które nagromadziło sie w silniku przez całe lata. Oprócz pojawienia się wycieków może to doprowadzić kilku groźniejszych sytuacji.
Ja u siebie jak kupiłem auto zalany miałem też minerał i to najgorszy jaki może być bo z lotosa. Ale auto było dopiero 2 lata w kraju więc domyślałem się że na tym świństwie jeździ od czasu gdy przyjechał do Polski, więc zaryzykowałem i zalałem półsyntetyk. Nic się nie stało, atuto wyciszyło się no i ogólnie lepiej na tym oleju chodzi. Jego zużycie nie zmieniło się, czyli nic nigdzie się nie rozszczelniło.
Co innego jak samochód chodził ileś tam lat na minerale. Po zalaniu półsyntetyka może być kłopot, bo półsyntetyk zacznie wymywać całe świństwo które nagromadziło sie w silniku przez całe lata. Oprócz pojawienia się wycieków może to doprowadzić kilku groźniejszych sytuacji.
Kolego skoro nie wiesz jaki olej był lany wcześniej a przypuszczam, że autko jest już dawno w polsce to przupuszczalnie będziesz miał minerala i chyba szkoda ryzykować zamiany teraz na połsyntetyk. Bezpieczniej pewnie będzie zalać jakiś firmowy mineral. 1,6d to nie jest zbyt nowoczesny i wymagający silnik więc firmowy mineral powinien mu wystarczyć.
Witam. Ja śmiało bym lał półsyntetyka. 70% składu tego oleju to minerał. Nie powinien on wypłukać nagaru co może objawić się wyciekiem. Wszystkie oleje (mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne) są mieszalne ze sobą.Odnośnie olejów Lotos to do końca nie mogę się zgodzić, że jest to syf. Teraz jakość tej firmy o wiele się poprawiła w stosunku do opinii za czasów PRL-u. Chyba obecnie posiadają licencję jakiegoś amerykańskiego koncernu. Ale to jest tylko moje zdanie. Cena zachęca.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A jak rano autko odpala? Szybko się wycisza? Jak szybko gaśnie kontrolka od oleju? Jak będziesz miał zalany minerał to na przykład odpalając w chłodny poranek będzie można wyczuć że silnikowi troszkę ciężko na samym początku a kontrolka może nie gasnąć tak szybko - tak przynajmniej było u mniee gdy mialem zalany minerał (lotos mineralny).
Na półsyntetyku nawet zimą nie było czuć aby silnikowi było ciżko kręcić a to z tego powodu iż półsyntetyk nie gęstnieje od zimna tak bardzo jak minerał. Po za tym na minerale przy zimnym silniku kontrolka gasła mi tak po 3s a na półsyntetyku gaśnie odrazu.
Na półsyntetyku nawet zimą nie było czuć aby silnikowi było ciżko kręcić a to z tego powodu iż półsyntetyk nie gęstnieje od zimna tak bardzo jak minerał. Po za tym na minerale przy zimnym silniku kontrolka gasła mi tak po 3s a na półsyntetyku gaśnie odrazu.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli wszystko dobrze z autem jest to równo chodzić będzie czy to będzie minerał czy półsyntetyk. Chodzi o to że po postoju w zimnie minerał robi sie gęsty. Ustarszego jak jego passat stał na dworze przy -30 jak były te wielkie mrozy u nas to rano jak go odpalałem to rozrósznik prawie nie mógł obrócić silnikiem bo tak olej zgęstniał (a aku był dobry). Po odpaleniu też ciężko jeszcze przez chwile pracował. Czuć było poprostu że przez ten gęsty olej silnikowi ciężko.
[ Dodano: 20 Maj 2008, 08:27 ]
Ale ogólnie moja rada to zalej olej mineralny ale jakieś dobrej firmy i nie bedziesz miał problemów.
[ Dodano: 20 Maj 2008, 08:27 ]
Ale ogólnie moja rada to zalej olej mineralny ale jakieś dobrej firmy i nie bedziesz miał problemów.