[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.
Zauwazyłem ze na forum jest wiele pytań jak zaślepić EGRa... sam stwierdziłem ze nie ma to sensu ale z braku zajecia postanowiłem sie pobawic zaślepić go i zrobić przy okazji fotostory
Wiec zaczynamy pierw odkrecamy mocowanie rury do Intecoolera tak aby nam nie przeszkadzał i nie prezył... Klucz nasadowy 10mm najlepiej na patyku, odkrecamy opaski i zrzucamy przeszkadzajace werze...
Nasptepnie bierzymy klucz imbusowy 6mm i odkrecamy dwie sórby trzymajce zawór podcisnieniowy (zawór recyrkulacji spalin - EGR) Po odkreceniu srób odchylamy czeci dla ułatwienia sobie dostepu (mozemy smaiło odchyluić bo rurka jest na gietkiej charmonijce)
W sumie tu moglibysmy juz zakończyć robote ale ja jak robie coś to robie juz pozadnie wiec odkrecam dalej dla łatwiejszego dostepu mocownaie przeowdu smarucacego turbawke (2x 10mm nasadowy plus płaski) i nastepnie dwie sórby na klucz nasadowy z przedlóżką 13mm (mocowanie kolanka kolektora i osłony termicznej) Osłona termicnza dodatkowo przykrecona jest na sróbek 6 - klucz plaski 10mm.
Mamy wszystko juz na wierzchu czyscimy co morzemy i zabieramy kolanko do warsztatu (domu , garazu na czyszczenie plus dorobienie blaszki - tylko nie z puszki po piwie Ja zaczołem od zrobienia papierowego szablonu który sobie odstukalem po przyłozeniu do kolanka... naspenie odrysowujemy na blache i wycinamy nozycami do ciecia blachy... Na jednej fotce widok wyczyszczonego kolanka
Blaszka wycieta, wypolerowana i z wyborowanymi dzirami (wiertło 6.5mm) gotowa do montarzu, odtłuszczamy powierzchnie kolektora i walimy sylikon (najlepiej wysokotemperaturowy pomimo ze kolektor ssacy fest sie nie grzeje ale lepiej byc przezornym niz potem grzebac dwa razy :mrgreen: ) Rózniez samrujemy z obyswu storn kolanko i zawór EGRa wsadzmy blaszke i skrecamy na beton wszystko w odwrotnej kolejności. Wycieramy resztki sylikonu aby nie straszły wygladem i sprawdzamy czy wszystko jest szczelne. Dodam jeszcze ze blaszka powinna miec conajmniej 1-1.5mm nie mozna tez przesadzic z gruboscia bo ciezko bedzie z doleganiem do płaszczyzny.
Mam nadizeje ze przyda sie komus to fotostory bo na forum czesto padało pytanie "Jak zaślepić EGRa"
Wiec zaczynamy pierw odkrecamy mocowanie rury do Intecoolera tak aby nam nie przeszkadzał i nie prezył... Klucz nasadowy 10mm najlepiej na patyku, odkrecamy opaski i zrzucamy przeszkadzajace werze...
Nasptepnie bierzymy klucz imbusowy 6mm i odkrecamy dwie sórby trzymajce zawór podcisnieniowy (zawór recyrkulacji spalin - EGR) Po odkreceniu srób odchylamy czeci dla ułatwienia sobie dostepu (mozemy smaiło odchyluić bo rurka jest na gietkiej charmonijce)
W sumie tu moglibysmy juz zakończyć robote ale ja jak robie coś to robie juz pozadnie wiec odkrecam dalej dla łatwiejszego dostepu mocownaie przeowdu smarucacego turbawke (2x 10mm nasadowy plus płaski) i nastepnie dwie sórby na klucz nasadowy z przedlóżką 13mm (mocowanie kolanka kolektora i osłony termicznej) Osłona termicnza dodatkowo przykrecona jest na sróbek 6 - klucz plaski 10mm.
Mamy wszystko juz na wierzchu czyscimy co morzemy i zabieramy kolanko do warsztatu (domu , garazu na czyszczenie plus dorobienie blaszki - tylko nie z puszki po piwie Ja zaczołem od zrobienia papierowego szablonu który sobie odstukalem po przyłozeniu do kolanka... naspenie odrysowujemy na blache i wycinamy nozycami do ciecia blachy... Na jednej fotce widok wyczyszczonego kolanka
Blaszka wycieta, wypolerowana i z wyborowanymi dzirami (wiertło 6.5mm) gotowa do montarzu, odtłuszczamy powierzchnie kolektora i walimy sylikon (najlepiej wysokotemperaturowy pomimo ze kolektor ssacy fest sie nie grzeje ale lepiej byc przezornym niz potem grzebac dwa razy :mrgreen: ) Rózniez samrujemy z obyswu storn kolanko i zawór EGRa wsadzmy blaszke i skrecamy na beton wszystko w odwrotnej kolejności. Wycieramy resztki sylikonu aby nie straszły wygladem i sprawdzamy czy wszystko jest szczelne. Dodam jeszcze ze blaszka powinna miec conajmniej 1-1.5mm nie mozna tez przesadzic z gruboscia bo ciezko bedzie z doleganiem do płaszczyzny.
Mam nadizeje ze przyda sie komus to fotostory bo na forum czesto padało pytanie "Jak zaślepić EGRa"
doberek... świetna historyjka obrazkowa <ok>
wsadziłem u siebie dokładnie taką samą blaszkę w dokładnie tym samym miejscu - miałem zamiar wsadzić jeszcze od strony harmonijki (tam właściwie powinna być blaszka, toby egra nie zasyfiało) ale wszystkie nieczym nie mogłem ruszyć tych zapieczonych śrub...
różnicy specjalnej nie odczułem ale przynajmniej nie syfi mi olejem który wyciekał z egra (nieznaczne ilości turbina musi już puszczać) <ok>
wsadziłem u siebie dokładnie taką samą blaszkę w dokładnie tym samym miejscu - miałem zamiar wsadzić jeszcze od strony harmonijki (tam właściwie powinna być blaszka, toby egra nie zasyfiało) ale wszystkie nieczym nie mogłem ruszyć tych zapieczonych śrub...
różnicy specjalnej nie odczułem ale przynajmniej nie syfi mi olejem który wyciekał z egra (nieznaczne ilości turbina musi już puszczać) <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Krzysiu ja zauwazyłem ze silnik nieco twardziej pracuje... a co do drugiej blaszki to myśle nad wstawieniej jej zaraz przed samym zaworem aby nie przepuszczał (bo jak wiadomo lubi sobie puscić co nieco), i zniwelowało by to róznice ciśnienie a blaszka nie była by narazona tak mocno jak na dole na przepalanie sie.
IC69, EGR służy ekologi 8-)
na wolnych obrotach częśc spalin poprzez otworzenie tego zaworu trafia spowrotem do dolotu ma to równiez na celu szybsze złapanie temp roboczej silnika. Otwierany przez podciśnienie
Faktycznie jest duzo pytan dotyczących co jaK i gdzie postępować z tym zaworem.
Dobra robota kolego <ok>
na wolnych obrotach częśc spalin poprzez otworzenie tego zaworu trafia spowrotem do dolotu ma to równiez na celu szybsze złapanie temp roboczej silnika. Otwierany przez podciśnienie
Faktycznie jest duzo pytan dotyczących co jaK i gdzie postępować z tym zaworem.
Dobra robota kolego <ok>
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
OK. Napisze. EGR wraca czesc spalin do ukaldu dolotowego celem powtórnego przepalenia.... jak widomo spaliny z diesla zwlaszcza sa zasadzone i tłuste, osadzaja sie na sciankach kolektra ssacego i w całej głowicy przez co ja zasyfiaja i potrafia zasyfić kolektor do teg ostopnia ze auto traci odczuwalnie moc. <ok>IC69 pisze:Solskier, kyjo napisał do czego służy EGR, a co daje jego wyeliminowanie, tego nie wyjaśnił albo ja nie łapię
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki kolego, teraz już jażęSolskier pisze:OK. Napisze. EGR wraca czesc spalin do ukaldu dolotowego celem powtórnego przepalenia.... jak widomo spaliny z diesla zwlaszcza sa zasadzone i tłuste, osadzaja sie na sciankach kolektra ssacego i w całej głowicy przez co ja zasyfiaja i potrafia zasyfić kolektor do teg ostopnia ze auto traci odczuwalnie moc.
Czyli jednym słowem, zabieg ten nie podnosi mocy silnika, tylko zapobiega jej utracie...rozumiem
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt: