Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1Z] Rezanie - Zaślepianie EGRa.

Post autor: Solskier » 24 maja 2008, 18:39

Zauwazyłem ze na forum jest wiele pytań jak zaślepić EGRa... sam stwierdziłem ze nie ma to sensu ale z braku zajecia postanowiłem sie pobawic zaślepić go i zrobić przy okazji fotostory ;-)

Wiec zaczynamy pierw odkrecamy mocowanie rury do Intecoolera tak aby nam nie przeszkadzał i nie prezył... Klucz nasadowy 10mm najlepiej na patyku, odkrecamy opaski i zrzucamy przeszkadzajace werze...

Obrazek Obrazek Obrazek

Nasptepnie bierzymy klucz imbusowy 6mm i odkrecamy dwie sórby trzymajce zawór podcisnieniowy (zawór recyrkulacji spalin - EGR) Po odkreceniu srób odchylamy czeci dla ułatwienia sobie dostepu (mozemy smaiło odchyluić bo rurka jest na gietkiej charmonijce)

Obrazek Obrazek Obrazek

W sumie tu moglibysmy juz zakończyć robote ale ja jak robie coś to robie juz pozadnie wiec odkrecam dalej dla łatwiejszego dostepu mocownaie przeowdu smarucacego turbawke (2x 10mm nasadowy plus płaski) i nastepnie dwie sórby na klucz nasadowy z przedlóżką 13mm (mocowanie kolanka kolektora i osłony termicznej) Osłona termicnza dodatkowo przykrecona jest na sróbek 6 - klucz plaski 10mm.

Obrazek Obrazek Obrazek

Mamy wszystko juz na wierzchu czyscimy co morzemy i zabieramy kolanko do warsztatu (domu , garazu ;-) na czyszczenie plus dorobienie blaszki - tylko nie z puszki po piwie <piwo> Ja zaczołem od zrobienia papierowego szablonu który sobie odstukalem po przyłozeniu do kolanka... naspenie odrysowujemy na blache i wycinamy nozycami do ciecia blachy... Na jednej fotce widok wyczyszczonego kolanka ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Blaszka wycieta, wypolerowana i z wyborowanymi dzirami (wiertło 6.5mm) gotowa do montarzu, odtłuszczamy powierzchnie kolektora i walimy sylikon (najlepiej wysokotemperaturowy pomimo ze kolektor ssacy fest sie nie grzeje ale lepiej byc przezornym niz potem grzebac dwa razy :mrgreen: ) Rózniez samrujemy z obyswu storn kolanko i zawór EGRa wsadzmy blaszke i skrecamy na beton wszystko w odwrotnej kolejności. Wycieramy resztki sylikonu aby nie straszły wygladem i sprawdzamy czy wszystko jest szczelne. Dodam jeszcze ze blaszka powinna miec conajmniej 1-1.5mm nie mozna tez przesadzic z gruboscia bo ciezko bedzie z doleganiem do płaszczyzny.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Mam nadizeje ze przyda sie komus to fotostory bo na forum czesto padało pytanie "Jak zaślepić EGRa" <piwo>

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 24 maja 2008, 18:45

<piwo> <piwo> <piwo>

Dobra robota, ale po co było się męczyć z dorobieniem tak dokładnie podkładki metalowej :?: ja przełożyłem tylko kawałkiem okrągłej blaszki <czapa> Tak czy siak <piwo>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 maja 2008, 18:48

minon1 pisze:ale po co było się męczyć z dorobieniem tak dokładnie podkładki metalowej
Jestem zboczony na punkcie dokładnosci a pozatym nic nie widac jak sie patrzy ;-)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 24 maja 2008, 19:42

Solskier, ale się nagrzebałeś :shock: Ja zaślepiłem go w innym miejscu,mianowicie od strony rurki z harmonijką,a w przewód przed samym zaworem wsadziłem kulkę metalową.
Zrobiłeś to trochę nie po mojemu,na innych forach widziałem właśnie zaślepianie tak jak ja to opisałem.Dobre foto story <ok> <piwo>

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 maja 2008, 20:13

doberek... świetna historyjka obrazkowa <ok>

wsadziłem u siebie dokładnie taką samą blaszkę w dokładnie tym samym miejscu - miałem zamiar wsadzić jeszcze od strony harmonijki (tam właściwie powinna być blaszka, toby egra nie zasyfiało) ale wszystkie nieczym nie mogłem ruszyć tych zapieczonych śrub...
różnicy specjalnej nie odczułem ale przynajmniej nie syfi mi olejem który wyciekał z egra (nieznaczne ilości turbina musi już puszczać) <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 maja 2008, 21:15

Krzysiu ja zauwazyłem ze silnik nieco twardziej pracuje... a co do drugiej blaszki to myśle nad wstawieniej jej zaraz przed samym zaworem aby nie przepuszczał (bo jak wiadomo lubi sobie puscić co nieco), i zniwelowało by to róznice ciśnienie a blaszka nie była by narazona tak mocno jak na dole na przepalanie sie. ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 25 maja 2008, 02:05

Jak zwykle Solskier, robota pierwsza klasa <ok> tylko czy mógł by mi ktoś wyoślić co daje taki zabieg, bo jeśli chodzi o Diesle to ja zielony jestem :roll:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 25 maja 2008, 09:26

IC69, EGR służy ekologi 8-)
na wolnych obrotach częśc spalin poprzez otworzenie tego zaworu trafia spowrotem do dolotu ma to równiez na celu szybsze złapanie temp roboczej silnika. Otwierany przez podciśnienie


Faktycznie jest duzo pytan dotyczących co jaK i gdzie postępować z tym zaworem.
Dobra robota kolego <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 maja 2008, 11:19

witam świętna robotka solskier jak zawsze :mrgreen: brawo dla kolegi za szczere checi i pomoc <ok> ja jeszcze bym zaslepil blacha przy samym kolektorze wydechowym tam gdzie sie przykreca harmonijke no bo po co jeszcze spaliny maja wedrowac do tej rurki

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 maja 2008, 22:48

Solskier, kyjo napisał do czego służy EGR, a co daje jego wyeliminowanie, tego nie wyjaśnił :-/ albo ja nie łapię :roll:

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 26 maja 2008, 23:22

Fajne fotostory i może posłużyć nie tylko do zaślepiania ale również i do czyszczenia EGRa. :-P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 maja 2008, 08:20

IC69 pisze:Solskier, kyjo napisał do czego służy EGR, a co daje jego wyeliminowanie, tego nie wyjaśnił albo ja nie łapię
OK. Napisze. EGR wraca czesc spalin do ukaldu dolotowego celem powtórnego przepalenia.... jak widomo spaliny z diesla zwlaszcza sa zasadzone i tłuste, osadzaja sie na sciankach kolektra ssacego i w całej głowicy przez co ja zasyfiaja i potrafia zasyfić kolektor do teg ostopnia ze auto traci odczuwalnie moc. <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 maja 2008, 16:03

Solskier pisze:OK. Napisze. EGR wraca czesc spalin do ukaldu dolotowego celem powtórnego przepalenia.... jak widomo spaliny z diesla zwlaszcza sa zasadzone i tłuste, osadzaja sie na sciankach kolektra ssacego i w całej głowicy przez co ja zasyfiaja i potrafia zasyfić kolektor do teg ostopnia ze auto traci odczuwalnie moc.
Dzięki kolego, teraz już jażę <piwo>
Czyli jednym słowem, zabieg ten nie podnosi mocy silnika, tylko zapobiega jej utracie...rozumiem ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 maja 2008, 18:17

IC69 pisze:Czyli jednym słowem, zabieg ten nie podnosi mocy silnika, tylko zapobiega jej utracie...rozumiem
Dokładnie, zapobiega syfieniu sie kolektra i zabija przyrode <piwo> :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tdi B4 117Ps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tdi B4 117Ps » 06 lip 2008, 12:58

Solskier pisze:Dokładnie, zapobiega syfieniu sie kolektra i zabija przyrode
Tym by raczej się nie martwił :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl