[80 1,9 TD AZZ] Szarpanie i brak mocy
[80 1,9 TD AZZ] Szarpanie i brak mocy
Witam. od paru dni zaczęło się robić coś niedobrego z silnikiem mianowicie szarpie i dymi na biało "czuć nieprzepaloną ropę". okazało się że był rozrząd trochę przestawiony ale po ustawieniu nic się nie zmieniło autko nie ma mocy i czuć wyraźnie że nie pali na wszystkie tłoki. przypuszczam że przez przestawiony rozrząd uszkodziły się zawory i to dlatego. proszę o radę co muszę wymienić
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Pocztaj sobie na forum o N75 i najlepiej zrób diagnoze Vagiem wtedy wszystko stanie sie jasne.askar pisze:Witam audi mam od 2 tygodni i zauwazylem ze przy energicznej jezdzie czasami szarpie.Auto ladnie przyspiesza do okolo 3000 obrotow i potem jakby tracilo na mocy przyspiesza wolniej.Po odpuszczeniu gazu i ponownym wcisniecu na krotko moc wraca.Prosze o rade co robic.
najpierw zdecyduj się jaki masz silnik: AAZ - TD czy 1Z - TDI
Jeśli TDI to najlepiej podjechać do zakładu i zczytać VAGiem co się da...
jeśli TD to zostaje tylko zdjąć głowicę i sprawdzić te zawory... sprawdz od razu bicie na wale o którym pisał Solskier. Powiedz jeszcze o ile sie przestawił rozrząd... jeśli klin na wale ma już luzy to kąt wtrysku może się samoczynnie przestawiać stąd te zaniki mocy i szarpanie
warto też sprawdzić pompę wtryskową, najpierw jednak sprawdziłbym czy nie układ paliwowy nie zasysa powietrza gdzieś w okolicach filtra paliwa
Jeśli TDI to najlepiej podjechać do zakładu i zczytać VAGiem co się da...
jeśli TD to zostaje tylko zdjąć głowicę i sprawdzić te zawory... sprawdz od razu bicie na wale o którym pisał Solskier. Powiedz jeszcze o ile sie przestawił rozrząd... jeśli klin na wale ma już luzy to kąt wtrysku może się samoczynnie przestawiać stąd te zaniki mocy i szarpanie
warto też sprawdzić pompę wtryskową, najpierw jednak sprawdziłbym czy nie układ paliwowy nie zasysa powietrza gdzieś w okolicach filtra paliwa