Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 NE] pytanie z dziedziny LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
marek1700
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 paź 2007, 22:25
Lokalizacja: Koniecpol

[80 B3 1.8 NE] pytanie z dziedziny LPG

Post autor: marek1700 » 26 maja 2008, 19:59

witam wszystkich mam takie pytanko mianowicie mam do wymiany reduktor(parownik) podciśnieniowy i mój gazownik doradził mi abym założył sobie reduktor elektroniczny bo ten podciśnieniowy juz wychodzi z ożycia i tu jest moje pytanie ja mam na gaźniku bryczkę i czy jak wymienię z podciśnieniowego na elektroniczny to czy będzie wszystko ok czy spadnie moc czy zacznie więcej palić.Proszę o znawców tematu o odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 maja 2008, 21:50

marek1700, różnica polega tylko na rodzaju sterowania zaworem komory I stopnia. W podciśnieniowym zawór jest otwierany podciśnieniem z dodatkowego wężyka, a w "elektroniku" za pomocą elektrozaworu uruchamianego przełącznikiem benzyna/gaz. Różnic w spalaniu i mocy być nie powinno (oczywiście pod warunkiem prawidłowego wyregulowania). Można spokojnie zastosować "elektronik".

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 26 maja 2008, 21:52

załóż sobie reduktor z kompensacja(i się przy tym upieraj)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 maja 2008, 07:39

misiek440, A po co w gaźniku kompensacja? Tam nie ma takich wielkich skoków podciśnienia, żeby była potrzebna kompensacja.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 27 maja 2008, 11:46

Fakt Danek pomyliłem się, zwracam honor - faktycznie ten reduktor jest dobry do wielopukntu, u mnie się sprawdza rewelacyjnie a w przypadku gaźnika może nic nie dać

marek1700
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 paź 2007, 22:25
Lokalizacja: Koniecpol

Post autor: marek1700 » 29 maja 2008, 14:34

wielkie dzięki za info temat do zamknięcia Pozdro...:) ps. co ile km zmieniać filter gazu????

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 maja 2008, 14:45

co ile km zmieniać filter gazu?
Ja zmieniam co 15 tys. (raz w roku)

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 29 maja 2008, 20:12

a gdzie w holenderskiej instalacji sie ten filter znajduje?hehe bo tez musze wymienic

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 maja 2008, 21:17

psk pisze:a gdzie w holenderskiej instalacji sie ten filter znajduje?
Trudno powiedzieć, szukaj gdzieś pod maską na rurce doprowadzającej gaz do reduktora (najczęściej zintegrowany z elektrozaworem) albo na samym reduktorze.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 31 maja 2008, 10:19

a w oplu omedze mojego ojca przy holenderskiej instalacji filtra po prostu nie ma :-/ nie wiem jak to możliwe?

pozdrawiam melo

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 maja 2008, 10:26

melomarcin pisze:nie wiem jak to możliwe?
Czasem zdarzało się, że filtry gazu fazy ciekłej nie były montowane, najczęściej w krajach skandynawskich i właśnie Holandii. Czasem były to filtry wielokrotnego użytku zintegrowane z reduktorem tzn. co jakiś czas należało wyjąć wkład i go przedmuchać i założyć z powrotem. Prawdopodobnie wynika to stąd, że gaz w Holandii i krajach skandynawskich jest o wiele czystszy niż u nas. Podobne wielorazowe filtry stosowało bodjaże włoskie BRC ale w Polsce bardzo rzadko się to spotykało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl