[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - głowica od G60 - sprawdzone
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - głowica od G60 - sprawdzone
Witam. Niedawno w ręce wpadła mi głowica z Corrado G60, chciałbym ją wstawić do mojej Audi z silnikiem 2,0 ABK, ale na starcie już mam jeden problem, mianowicie chodzi o to, że w ABK wtryskiwacze są na kolektorze ssącym, a w głowicy z G60 sa bezpośrednio w głowicy nad kolektorami. Wyszedł pomysł żeby zaslepić te otwory w głowicy, ale teraz druga sprawa czy kolektory będą pasowały? Proszę o pomoc jeśli ktoś sie orientuje....
[ Dodano: 2008-06-03, 18:43 ]
Dzisiaj w końcu znalazłem chwilę wolną na rozebranie głowicy w audince, przy okazji udalo mi się wymyślić swego rodzaju dystans do tego aby do głowicy G60 zamontować kolektor ssący z Audi. Na szczęście kolektor wydechowy jest taki sam i jego nie będzie trzeba przerabiać. Chcę dorobić taka jakby hybrydę, tzn. z blachy nierdzewki o gr. 50mm w specjalistycznym zakładzie zostanie docięty wzór flanszy od kolektora ssącego. z jednej strony będzie wygładał jak w silniku 2,0 (wtryski po ukosie) a z drugiej strony bedzie wyjście tylko z kanałami ssacymi (ponieważ na G60 wtryski byly bezpośrednio w głowicy i gniazda po nich zostaną zaślepione). to na tyle z poczynań z głowicą od G60, a teraz lecę odebrać nowe amorki na tył:D pozdrawiam
[ Dodano: 2008-06-03, 18:43 ]
Dzisiaj w końcu znalazłem chwilę wolną na rozebranie głowicy w audince, przy okazji udalo mi się wymyślić swego rodzaju dystans do tego aby do głowicy G60 zamontować kolektor ssący z Audi. Na szczęście kolektor wydechowy jest taki sam i jego nie będzie trzeba przerabiać. Chcę dorobić taka jakby hybrydę, tzn. z blachy nierdzewki o gr. 50mm w specjalistycznym zakładzie zostanie docięty wzór flanszy od kolektora ssącego. z jednej strony będzie wygładał jak w silniku 2,0 (wtryski po ukosie) a z drugiej strony bedzie wyjście tylko z kanałami ssacymi (ponieważ na G60 wtryski byly bezpośrednio w głowicy i gniazda po nich zostaną zaślepione). to na tyle z poczynań z głowicą od G60, a teraz lecę odebrać nowe amorki na tył:D pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 15:53 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Witam. Czy występowało G60 16v? nie widziałem osobiście nigdy. Większość to silniki PG czyli 8v, a jeśli występują 16v to sadze, ze kompresor jest tylko dodatkiem po przeróbce. pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-06-16, 12:35 ]
Mój projekt na razie stanął w miejscu. Adapter który wymyśliłem choć nie kosztował mało został źle zrobiony i niestety wtryskiwacze nie mieściły sie prawidłowo w gniazda. Za pewien czas jak będzie trochę funduszy to myślę raczej nad przerobieniem listwy wtryskiwaczy, bo mam taka z VW 1,8 i kupnie kolektora ssącego od G60, a niech mi ktoś powie, jaką wydajność mają wtryski od ABK z audi a te od G60 ?
[ Dodano: 2008-06-16, 12:35 ]
Mój projekt na razie stanął w miejscu. Adapter który wymyśliłem choć nie kosztował mało został źle zrobiony i niestety wtryskiwacze nie mieściły sie prawidłowo w gniazda. Za pewien czas jak będzie trochę funduszy to myślę raczej nad przerobieniem listwy wtryskiwaczy, bo mam taka z VW 1,8 i kupnie kolektora ssącego od G60, a niech mi ktoś powie, jaką wydajność mają wtryski od ABK z audi a te od G60 ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No właśnie problem polega na tym ze zbyt płytko tzn blisko głowicy zrobili mi otwory, także tutaj nic nie wymyśle, gniazda pod wtryski w tej głowicy wyglądają tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/747 ... e8dd6.html
pomyślałem, że je może da sie rozwiercić, ale nie wiem czy tak można ingerować w budowę głowicy?
[ Dodano: 2008-06-16, 13:14 ]
Co do kompresora w 3A to najpierw trzeba by było do tego odpowiednio przygotować silniczek, bo w najgorszym razie wał by Ci wyszedł bokiem, dosłownie;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/747 ... e8dd6.html
pomyślałem, że je może da sie rozwiercić, ale nie wiem czy tak można ingerować w budowę głowicy?
[ Dodano: 2008-06-16, 13:14 ]
Co do kompresora w 3A to najpierw trzeba by było do tego odpowiednio przygotować silniczek, bo w najgorszym razie wał by Ci wyszedł bokiem, dosłownie;)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
no wiem silniczek jest w super stanie więc moze by wytrzymał na ogół podzespoły silnika są w stanie wytrzymać duze obciązenia problem mógł by byc z uszczelką pod głowicą. Szczerze mówiąc to w budowe głowicy mozna dosyć mocno ingerować ja kanały wydechowe rozwierciłem o około 25% i nie było problemu no moze poza tym z uszczelkami bo zadna nie obejmowała i dałem na silikon a tak sobie myśle ze moze ci podpasują twoje wtryski w otwory w głowicy ostatecznie mozna je nieco rozpiłować w castoramie mozna zakupić rozwiertaki za około 10 zł które naprawde dają rade potem poprawic kamieniem na wiertarce i będzie ok ja tak rozwiercałem kanały
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Z tego co niedawno czytałem do G60 16V były w wersji limitowanej Golfa II, ale nie odbiegajmy od tematu... Moja głowica niestety idzie na sprzedaż, i raczej na tym się na razie te marzenia kończą. Autko przywiozłem parę miesięcy temu a teraz czeka mnie kapitalny remont silnika, panewki poszły no i uszczelniacze w głowicy muszę zrobić. Także puki co autko stoi już 2 tydzień i jeszcze trochę postoi aż do remontu na warsztacie u znajomego...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Sprawa z głowicą zakończyła się w ten sposób, że jest to po prostu nie dość, że nie opłacalne to jeszcze nie przyniosłoby zamierzonych efektów. Średnice zaworów zarówno ssących jak i wydechowych są identyczne, możliwym jest tylko, że różnice występują w wałkach rozrządu, ale już nawet tego nie sprawdzałem, głowica została sprzedana, a w silnik zostanie wkrótce po skończonym remoncie zamontowana oryginalna od 2,0l ABK w pełni wyremontowana z przeszlifowanymi kanałami. TEMAT UWAŻAM ZA ZAKOŃCZONY