Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4]normalne czy nie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2006, 18:12
Lokalizacja: Newcastle

[80 B4]normalne czy nie?

Post autor: Chris » 24 lis 2006, 15:30

Znajomy ma audi80 b4 i wyruszyl w trase do irlandi majac maly wyciek oleju.Przejechal cala Polske i pol niemiec bez oleju.Tzn byl olej ale bagnet byl suchy.Zreperowal usterke dolal oleju i pojechal dalej.Teraz raz na ok 2000-3000tys km musi dolac znaczna ilosc oleju.Nie ma wyciekow a silnik pracuje jak zegarek-idealnie.Wszystkojest ok ale musi dolewac oleju w znacznej ilosci.Czy silnik jest przytarty???????Dzieki za odp
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 21:39 przez Chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafalski82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafalski82 » 24 lis 2006, 15:35

Może robi długie trasy i przy dużych prędkościach.
Ja jechałem do Norwegi to zrobiłem 2300 km z tego 600-700km przy prędkości 150km-170km i musiałem dolać 1,5 litra oleju.

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 24 lis 2006, 17:40

A czy kolega ma gaz zamontowany?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 29 lis 2006, 15:55

Zwyczajnie bierze olej... uszczelniacze zaworowe sa do wymiany. U mnie bylo ze na 1000 km bral litr oleju. Po wymianie nie musze nic dolewac. Jaki przebieg ma silnik ?

Chris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2006, 18:12
Lokalizacja: Newcastle

Post autor: Chris » 29 lis 2006, 18:12

silnik ma nakrecone 160000-udokumentowane.Powiem ci ze mnie uspokoiles:)

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 17 paź 2007, 23:36

u mnie to dopiero sa bajery:)kupiłem auto w niemcach przejachalem nim prawie 1000KM przy predkosciach 160-180km/h i nie ziol ani grama oleju pozniej w polsce juz wziolem auto dokladnie umylem silnik tez:) bo auto wlasciciel zaniedbal 3 lata nie sprzatal ani nie nie umyl auta:P ale olej wymianial i takie tam:P no ale do zeczy po umyciu przejachalem jakies 300KM i zauważylem ze spod auta po osłonie wali olej ?? zdziwko no i okazalo sie ze wycislo zimer na wałku pośrednim... ale naszczecie olej jeszcze w silniku byl :) no i poznij dalem sie za naprawe :) koszt 8 zl :p a ile nerwow:P spowodu dostepem pomiedzy rozrzadem a chlodnica... no i po poskladaniu silniczek suchutenki i co 400KM 1l oleju trzeba było dolewac. przebieg 276 tys. pojezdzilem zalozylem gaz zrobilem juz okolo 3tys km i znowu ani grama nie wziol a silnik gdzies delikatnie sie poci:P przy misie olejowej i pod głowica ciagle wilgotny. poczatkowo byleem zalamany ze tyle oleju silnik lyka ale widocznie moja jazda od 2 tys obrotw nieraz 6 choc z reguly do 5 go zachartowala:) aczkolwiek uszczelniacze zaworow mam wplanach na wymiane:)ale na wiosne

[ Dodano: 2007-10-17, 23:44 ]
a opowiem wam jeszcze jedna chistorie ale juz nie o audi :) tylko o toyocie zdarzylo mi sie wymiac olej w toyocie w ktorej cisnienie oleju gaslo wysztko bylo ok no ale po wjechaniu na podnosnik i odkreceniu korka z misy olejowej wielkie zaskoczenie nic nie lecialo totalnie nic no to co pewnie zatkany splyw? po wbiciu srubokreta wszedl jak by w maslo z lodowki:P albo zamarazniety smar... przekrecilem korek z powrotem no i dolalem swiezego oleju no i zagrzalem silnik do pelnej temp. i dodalem ropy znowu chwile pochodzil i dopiero wtedy cos niecos dopiero zaczynalo leciec z misy olejowej... zrobilem mu plukanie pare razy ropa i zalalem olejem i autko chodzi do dzis:) tylko pytanie skad silnik mial smarowanie?? bo smaru pompa napewno nie brala....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 paź 2007, 00:05

O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 01:11

Labiel pisze:O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.
nie przesadzajmy z tymi toyotami... kolega ma corolle z 2002 zdaje sie i cos kolo 80 tys przebiegu, a dolewa jakies 0,5 litra na 1000km. no i ostatnio mu sie zapalila, ale to ponoc wina gazownikow :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 paź 2007, 01:21

koko666 pisze:
Labiel pisze:O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.
nie przesadzajmy z tymi toyotami... kolega ma corolle z 2002 zdaje sie i cos kolo 80 tys przebiegu, a dolewa jakies 0,5 litra na 1000km. no i ostatnio mu sie zapalila, ale to ponoc wina gazownikow :D
Nie jestem fanem japońskiej marki, nie trawie ich stylu, ale bądź co bądź silniczki w samochodach robią rewelacyjne. A co do twojego przykładu - wyjątek potwierdza regułę. Równie dobrze można by powiedzieć że zna się Tamiza który dojechał do 200tyś :-)

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 09:49

o francuskich autach nawet nie ma co gadac, wiem bo sam mialem renault 19, ale na szczescie szybko sie go pozbylem i kupilem moja pierwsza 80-tke :D a rewelacyjne silniki robi audi i bmw, dlugowieczne to diesle mercedesa :)

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 18 paź 2007, 11:02

co do BMW to bym sie pokłucił szczegolnie do diesla....znajomi maja to przeklneli benzyniaka tez koles z roboty ma i tez go przeklnaol... narzekaja na silniki ze sie psuja.. tyle ze wszyscy maja auta z rocznikow 91-96 Mercedowskie diesle to fakt niezniszczalne :) Widzieliscie na allegro audi chyba 100 to byla 2.0 silnik przebieg 600 tyś i gosciu chce sprzedac rocznik 1979 cena powyzej 2 tyś zł.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 paź 2007, 13:44

Ja miałem C3 2,0 diesel, który grubo miał przerzucone 700 tys. Chodził jeszcze jak dziki (wiadomo, że nie jest to wyścigówka - bardziej przyrównałbym go do czołgu :-D )

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 16:32

co do bmw to nie mowmy o 15 letnich autach zajezdzonych przez mlodocianych fanow wiejskiego tuningu i gry need4speed tokyo drift :) BMW robi swietne silniki, bardzo rowniez wytrzymale, sa jedynie wrazliwe na poziom oleju i temperature. dlatego wazne jest od kogo sie kupuje... w domu mamy juz 4 beemke (byly 2 siodemki i 2 trojki) i sa to swietne auta. byleby byly w oryginale i bez tuningow... co do diesli BMW to ustalmy: stare (324d, 325/525 tds) sa moze nie najbardziej udane, ale ich zla opinia bierze sie glownie z tego ze pozniej byly montowane w oplu omedze i tam juz nie zawsze dobrze to robili... nowe diesle bmw to poezja, silniejsze od benzyny...
oczywiscie zywotnosc i jakos audi tez doskonala (mam juz drugie), ale nie mowmy zle o bmw. np silnik 2,5 vanos 193 konie w bmw e36 uwazam za swietny,(ja mam 2,8 V6 w audi b4), tylko ze pali polowe wiecej niz w audi...a jezdzi tylko troszke lepiej.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 paź 2007, 18:00

uszczelniacze zaworów raczej do wymiany wiadomo że auto zawsze coś weżmie oleju na długich trasach i jak cały czas się daje w palnik ale bez przesady :-D

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 19 paź 2007, 09:45

no a ten silnik 1,7 td z bmw to co ? znajomy ma to mu glowica pekla podczas jazdy pech chcial ze to juz bylo wniemcach... 3000zl laweta....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl