Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3a] czujniki hala i spalania stukowego

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3 3a] czujniki hala i spalania stukowego

Post autor: misiek440 » 01 cze 2008, 22:39

czy ktoś by mi mógł powiedzieć w którym miejscu mojego autka znajdują sie:
czujnik hala oraz spalania stukowego(tak jakoś bardziej precyzyjnie) i jak je sprawdzić czy są sprawne

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 08:48

misiek440, witaj to znowu ja :))

Otóz czujnik halla masz w aparacie zapłonowym. CZujnik spalania stukowego masz przykrecony do glowicy pod alternatorem.
Do sprawdzenia obydwu potrzebujesz niestety oscyloskopu. Mozna sprawdzac miernikiem, ale jest to niemiarodajne.
Co dzieje sie z Twoim autkiem, ze kombinujesz?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 02 cze 2008, 09:10

k44761 Witaj znów - czyżby zrządzenie losu
Przyszło lato ładna pogoda i mogę wieczorkiem sobie pogrzebać w autku, a jako że mam dobry nastrój to zamierzam w ciągu dwóch miesięcy doprowadzić autko do idealnego stanu.
Mój problem występuje odkąd kupiłem autko(do tego stopnia że do niego przywykłem-brak czau na grzebanie), o tuż czasem go muli i po chwili odmula (szczególnie efekt poniżej 3 tyś)
,wygląda to trochę jak zła mieszanka. Efekt jest na gazie i na benzynie ale występował jak autko nie było jeszcze zagazowane, do tego obroty ma równe ale cały czas 1100 obr na jałowym oraz brak ssania na zimnym(muszę przez chwilkę trzymać lekko wciśnięty gaz)
kiedyś kręciłem na pałe :-P aparatem zapłonowym i udało mi się ustawić 900obr na jałowym ale wtedy to była zamulona cały czas, później ustawianie na lampę i jest jak jest.

Wymienione zostały :
kopułka,palec(beru)
czujnik temperatury(niebieski)
kable(sentech)
sprawdzona szczelność dolotu

najpierw zamierzam posprawdzać czujniki, dopiero później zabiorę się za tą nieszczęsna przepływke. Dodam że wystrzału nigdy nie miała.a po przekręceniu kluczyka na 0 i zpowrotem efekt przymulenia na chwilkę znika :shock:

[ Dodano: 2008-06-02, 09:12 ]
a może masz rysunek jak wygląda wykres prawidłowy z oscyloskopu bo mam dostęp u znajomego??

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 10:48

W takim przypadku to moze byc potencjometr przeplywomierza albo czujnik spalania stukowego. Jak ja mialem takie objawy, mialem padniete i to i to. Z wiekszym naciskiem na czujnik spalania stukowego. Brak ssania moze byc spowodowany zlym ustawieniem podstawowym przepustnicy - w polozeniu zerowym przepustnica nie wlacza mikrostyku i nie masz w ogole regulacji obrotow biegu jalowego.

Ja bym sobie kupil taki ANALOGOWY zwykly mierniczek w markecie za 9 zl, wazne zeby byl analogowy, i sprawdzil sonde lambda i czujnik spalania stukowego (na najnizszym zakresie jaki bedziesz mial, stukasz lekko mloteczkiem w glowice w okolicy czujnika). Z tym drugim pomiarem bez oscyloskopu moze byc problem, ale sprawdz.
Przyszło lato ładna pogoda i mogę wieczorkiem sobie pogrzebać w autku, a jako że mam dobry nastrój to zamierzam w ciągu dwóch miesięcy doprowadzić autko do idealnego stanu.
- <ok>

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 02 cze 2008, 10:57

Styki na przepustnicy dobrze działają i sie załączają, sonde raczej wykluczam bo na gazie też jest ten problem a instalka I generacji - więc sonda olewana. Obawiam się o tą przepływke :cry:

a ten mierniczek analogowy to w jakim zakresie najlepiej kupić aby to było widać bo zaraz jadę na zakupy :mrgreen:

ps
a nie mówiłem że ty masz łeb - kurde na twoim miejscu to w serwisie bym się zatrudnił i już byś miał jednego klienta :mrgreen:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 11:07

misiek440,
a nie mówiłem że ty masz łeb - kurde na twoim miejscu to w serwisie bym się zatrudnił i już byś miał jednego klienta :mrgreen:
- mam dobra prace i nie chce zmieniac :) Tez serwis, ale wiekszych rzeczy :)

Miernik analogowy, zwykly za kilka zlotych, zeby mial mozliwosc pomiaru napiecia w zakresie na DC do 12V, ale szukaj tez takiego, zeby mial jedna ze skal w okolicach do 1V (ekstra do sprawdzania sondy).
Poza tym rezystancje przynajmniej do 200kOhm (ekstra sprawdza się takim miernikiem np potencjometr przeplywomierza).

Jesli na gazie tez tak jest, to raczej bedzie jakas nieszczelnosc, sprawdz mikser gazowy oraz to, czy polozenie spoczynkowe przepustnicy nie jest za duze.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 02 cze 2008, 11:11

ok posprawdzam i dam znać, narazie jadę po mierniczek, :-D mikser raczej nie bo jest nowy a przed założeniem instalacji już był ten problem. Dzisiaj wieczorkiem będę sobie wszytko powoli sprawdzał <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 11:16

misiek440, sprawdz KONIECZNIE uszczelki wtryskiwaczy. Nie jest to proste, ale jak bedziesz na zakupach to kup komplet (tam ZAWSZE powietrza troche sie dostaje), stawiam dobra flaszke ze nikt tego nie wymienial wczesniej, gumki sa sparciale i powietrze wciaga.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 02 cze 2008, 11:22

jak to będzie to to daj adres ja ci postawie flaszkę :mrgreen: , a duży jest kłopot aby to wymienić????

już zamówione koszt kosmiczny 1,5 za sztukę :shock:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 11:32

misiek440, poslac to nie, ale chetnie wybiore sie do Krakowa na flaszke :) Przy okazji mozemy pogrzebac przy niunce :)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 02 cze 2008, 18:55

no i nic, woltomierza nie kupiłem bo mój bobas tak dawał czadu że nie było możliwości :/
a z uszczelkę nagle zapytali jaki rozmiar bo podobno 5 rodzai wychodziło da sie sprawdzić jaką u mnie mają średnice bez wyciągnięcia wtryskiwacza??? np po numerze silnika???

[ Dodano: 2008-06-02, 21:30 ]
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1110039/
znalazłem takie coś domyślam sie że to chodzi o te 8 ale 11 i 10 też się wymienia????

trza się najpierw zalogować i tam jest rysunek.
login: misiek440
hasło: audi80

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 03 cze 2008, 08:09

niestety @misiek440, nie da sie. Bylo 3 rodzaje uszczelek (zaleznie od fajek, jakie posiadasz). Musisz rozmontowac, pozdejmowac oringi i kupic. Ja kupowalem w serwisie Boscha, bo nigdzie indziej nie moglem znalezc i za komplet z 4 nowymi fajkami (tymi czarnymi) do wtryskow wyszlo 60 zl.
A to dlatego, ze przy wyjmowaniu musisz uzyc horrendalnej wrecz sily, zeby wyjac wtryskiwacz z tego plastiku, i on czesto peka.
Po wymianie oringow poprawila sie znacznie dynamika, spadlo spalanie i wskazowka od wolnych obrotow zachowuje sie jakby ktos ja klejem przykleil.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 03 cze 2008, 09:44

60zł w aso??? i o co ja mam tam prosić to jest jakiś komplet??? uszczelek pod wtryski???

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 03 cze 2008, 09:57

Nie, nie w ASO tylko autoryzowanym serwisie Boscha. Popros o komplet uszczelek wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 cze 2008, 10:45

Uszczeliki wtryskiwaczy bardzo czesto puszczaja lewe powietrze. Jak miałem 2.3NG to tam też miałem wiele problemów z tym nieszczesnym mechnicznym wtryskiem (auto było zagazowane ale gaz wywaliłem) Po gazie lubia sie zapikać tez wtyskiwacze i moga nie miec takiej wydajnosci jak trzeba, a uszczelki pod nimi sa na bak wywalone po gazowni. A co do szczałów na przepływke to tak jak mówiłem Ci przez telefon, wcale nie msuiałes wiedzec ze był szczał a moglo szczelić i uszkodzić przepływke. O czujniku spalania stukowego tez mówiłem Ci przez telefon bo to właśnie on robi zazwyczaj zamieszanie powyzej 3tys obrto. Wg mnie mechaniczny wtrysk był dobry jak był nowy i napewno nie zdecydowałbym sie wsadzić gazu, nawet jak bym nie był to mechniczny. Trzeba jezdzić na tym do czego sptoworzy jest silnk i podzespoły, takie moje prywatne zdanie. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl