[B3 3a] czujniki hala i spalania stukowego
[B3 3a] czujniki hala i spalania stukowego
czy ktoś by mi mógł powiedzieć w którym miejscu mojego autka znajdują sie:
czujnik hala oraz spalania stukowego(tak jakoś bardziej precyzyjnie) i jak je sprawdzić czy są sprawne
czujnik hala oraz spalania stukowego(tak jakoś bardziej precyzyjnie) i jak je sprawdzić czy są sprawne
misiek440, witaj to znowu ja )
Otóz czujnik halla masz w aparacie zapłonowym. CZujnik spalania stukowego masz przykrecony do glowicy pod alternatorem.
Do sprawdzenia obydwu potrzebujesz niestety oscyloskopu. Mozna sprawdzac miernikiem, ale jest to niemiarodajne.
Co dzieje sie z Twoim autkiem, ze kombinujesz?
Otóz czujnik halla masz w aparacie zapłonowym. CZujnik spalania stukowego masz przykrecony do glowicy pod alternatorem.
Do sprawdzenia obydwu potrzebujesz niestety oscyloskopu. Mozna sprawdzac miernikiem, ale jest to niemiarodajne.
Co dzieje sie z Twoim autkiem, ze kombinujesz?
k44761 Witaj znów - czyżby zrządzenie losu
Przyszło lato ładna pogoda i mogę wieczorkiem sobie pogrzebać w autku, a jako że mam dobry nastrój to zamierzam w ciągu dwóch miesięcy doprowadzić autko do idealnego stanu.
Mój problem występuje odkąd kupiłem autko(do tego stopnia że do niego przywykłem-brak czau na grzebanie), o tuż czasem go muli i po chwili odmula (szczególnie efekt poniżej 3 tyś)
,wygląda to trochę jak zła mieszanka. Efekt jest na gazie i na benzynie ale występował jak autko nie było jeszcze zagazowane, do tego obroty ma równe ale cały czas 1100 obr na jałowym oraz brak ssania na zimnym(muszę przez chwilkę trzymać lekko wciśnięty gaz)
kiedyś kręciłem na pałe aparatem zapłonowym i udało mi się ustawić 900obr na jałowym ale wtedy to była zamulona cały czas, później ustawianie na lampę i jest jak jest.
Wymienione zostały :
kopułka,palec(beru)
czujnik temperatury(niebieski)
kable(sentech)
sprawdzona szczelność dolotu
najpierw zamierzam posprawdzać czujniki, dopiero później zabiorę się za tą nieszczęsna przepływke. Dodam że wystrzału nigdy nie miała.a po przekręceniu kluczyka na 0 i zpowrotem efekt przymulenia na chwilkę znika :shock:
[ Dodano: 2008-06-02, 09:12 ]
a może masz rysunek jak wygląda wykres prawidłowy z oscyloskopu bo mam dostęp u znajomego??
Przyszło lato ładna pogoda i mogę wieczorkiem sobie pogrzebać w autku, a jako że mam dobry nastrój to zamierzam w ciągu dwóch miesięcy doprowadzić autko do idealnego stanu.
Mój problem występuje odkąd kupiłem autko(do tego stopnia że do niego przywykłem-brak czau na grzebanie), o tuż czasem go muli i po chwili odmula (szczególnie efekt poniżej 3 tyś)
,wygląda to trochę jak zła mieszanka. Efekt jest na gazie i na benzynie ale występował jak autko nie było jeszcze zagazowane, do tego obroty ma równe ale cały czas 1100 obr na jałowym oraz brak ssania na zimnym(muszę przez chwilkę trzymać lekko wciśnięty gaz)
kiedyś kręciłem na pałe aparatem zapłonowym i udało mi się ustawić 900obr na jałowym ale wtedy to była zamulona cały czas, później ustawianie na lampę i jest jak jest.
Wymienione zostały :
kopułka,palec(beru)
czujnik temperatury(niebieski)
kable(sentech)
sprawdzona szczelność dolotu
najpierw zamierzam posprawdzać czujniki, dopiero później zabiorę się za tą nieszczęsna przepływke. Dodam że wystrzału nigdy nie miała.a po przekręceniu kluczyka na 0 i zpowrotem efekt przymulenia na chwilkę znika :shock:
[ Dodano: 2008-06-02, 09:12 ]
a może masz rysunek jak wygląda wykres prawidłowy z oscyloskopu bo mam dostęp u znajomego??
W takim przypadku to moze byc potencjometr przeplywomierza albo czujnik spalania stukowego. Jak ja mialem takie objawy, mialem padniete i to i to. Z wiekszym naciskiem na czujnik spalania stukowego. Brak ssania moze byc spowodowany zlym ustawieniem podstawowym przepustnicy - w polozeniu zerowym przepustnica nie wlacza mikrostyku i nie masz w ogole regulacji obrotow biegu jalowego.
Ja bym sobie kupil taki ANALOGOWY zwykly mierniczek w markecie za 9 zl, wazne zeby byl analogowy, i sprawdzil sonde lambda i czujnik spalania stukowego (na najnizszym zakresie jaki bedziesz mial, stukasz lekko mloteczkiem w glowice w okolicy czujnika). Z tym drugim pomiarem bez oscyloskopu moze byc problem, ale sprawdz.
Ja bym sobie kupil taki ANALOGOWY zwykly mierniczek w markecie za 9 zl, wazne zeby byl analogowy, i sprawdzil sonde lambda i czujnik spalania stukowego (na najnizszym zakresie jaki bedziesz mial, stukasz lekko mloteczkiem w glowice w okolicy czujnika). Z tym drugim pomiarem bez oscyloskopu moze byc problem, ale sprawdz.
- <ok>Przyszło lato ładna pogoda i mogę wieczorkiem sobie pogrzebać w autku, a jako że mam dobry nastrój to zamierzam w ciągu dwóch miesięcy doprowadzić autko do idealnego stanu.
Styki na przepustnicy dobrze działają i sie załączają, sonde raczej wykluczam bo na gazie też jest ten problem a instalka I generacji - więc sonda olewana. Obawiam się o tą przepływke :cry:
a ten mierniczek analogowy to w jakim zakresie najlepiej kupić aby to było widać bo zaraz jadę na zakupy :mrgreen:
ps
a nie mówiłem że ty masz łeb - kurde na twoim miejscu to w serwisie bym się zatrudnił i już byś miał jednego klienta :mrgreen:
a ten mierniczek analogowy to w jakim zakresie najlepiej kupić aby to było widać bo zaraz jadę na zakupy :mrgreen:
ps
a nie mówiłem że ty masz łeb - kurde na twoim miejscu to w serwisie bym się zatrudnił i już byś miał jednego klienta :mrgreen:
misiek440,
Miernik analogowy, zwykly za kilka zlotych, zeby mial mozliwosc pomiaru napiecia w zakresie na DC do 12V, ale szukaj tez takiego, zeby mial jedna ze skal w okolicach do 1V (ekstra do sprawdzania sondy).
Poza tym rezystancje przynajmniej do 200kOhm (ekstra sprawdza się takim miernikiem np potencjometr przeplywomierza).
Jesli na gazie tez tak jest, to raczej bedzie jakas nieszczelnosc, sprawdz mikser gazowy oraz to, czy polozenie spoczynkowe przepustnicy nie jest za duze.
- mam dobra prace i nie chce zmieniac Tez serwis, ale wiekszych rzeczya nie mówiłem że ty masz łeb - kurde na twoim miejscu to w serwisie bym się zatrudnił i już byś miał jednego klienta :mrgreen:
Miernik analogowy, zwykly za kilka zlotych, zeby mial mozliwosc pomiaru napiecia w zakresie na DC do 12V, ale szukaj tez takiego, zeby mial jedna ze skal w okolicach do 1V (ekstra do sprawdzania sondy).
Poza tym rezystancje przynajmniej do 200kOhm (ekstra sprawdza się takim miernikiem np potencjometr przeplywomierza).
Jesli na gazie tez tak jest, to raczej bedzie jakas nieszczelnosc, sprawdz mikser gazowy oraz to, czy polozenie spoczynkowe przepustnicy nie jest za duze.
no i nic, woltomierza nie kupiłem bo mój bobas tak dawał czadu że nie było możliwości
a z uszczelkę nagle zapytali jaki rozmiar bo podobno 5 rodzai wychodziło da sie sprawdzić jaką u mnie mają średnice bez wyciągnięcia wtryskiwacza??? np po numerze silnika???
[ Dodano: 2008-06-02, 21:30 ]
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1110039/
znalazłem takie coś domyślam sie że to chodzi o te 8 ale 11 i 10 też się wymienia????
trza się najpierw zalogować i tam jest rysunek.
login: misiek440
hasło: audi80
a z uszczelkę nagle zapytali jaki rozmiar bo podobno 5 rodzai wychodziło da sie sprawdzić jaką u mnie mają średnice bez wyciągnięcia wtryskiwacza??? np po numerze silnika???
[ Dodano: 2008-06-02, 21:30 ]
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1110039/
znalazłem takie coś domyślam sie że to chodzi o te 8 ale 11 i 10 też się wymienia????
trza się najpierw zalogować i tam jest rysunek.
login: misiek440
hasło: audi80
niestety @misiek440, nie da sie. Bylo 3 rodzaje uszczelek (zaleznie od fajek, jakie posiadasz). Musisz rozmontowac, pozdejmowac oringi i kupic. Ja kupowalem w serwisie Boscha, bo nigdzie indziej nie moglem znalezc i za komplet z 4 nowymi fajkami (tymi czarnymi) do wtryskow wyszlo 60 zl.
A to dlatego, ze przy wyjmowaniu musisz uzyc horrendalnej wrecz sily, zeby wyjac wtryskiwacz z tego plastiku, i on czesto peka.
Po wymianie oringow poprawila sie znacznie dynamika, spadlo spalanie i wskazowka od wolnych obrotow zachowuje sie jakby ktos ja klejem przykleil.
A to dlatego, ze przy wyjmowaniu musisz uzyc horrendalnej wrecz sily, zeby wyjac wtryskiwacz z tego plastiku, i on czesto peka.
Po wymianie oringow poprawila sie znacznie dynamika, spadlo spalanie i wskazowka od wolnych obrotow zachowuje sie jakby ktos ja klejem przykleil.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Uszczeliki wtryskiwaczy bardzo czesto puszczaja lewe powietrze. Jak miałem 2.3NG to tam też miałem wiele problemów z tym nieszczesnym mechnicznym wtryskiem (auto było zagazowane ale gaz wywaliłem) Po gazie lubia sie zapikać tez wtyskiwacze i moga nie miec takiej wydajnosci jak trzeba, a uszczelki pod nimi sa na bak wywalone po gazowni. A co do szczałów na przepływke to tak jak mówiłem Ci przez telefon, wcale nie msuiałes wiedzec ze był szczał a moglo szczelić i uszkodzić przepływke. O czujniku spalania stukowego tez mówiłem Ci przez telefon bo to właśnie on robi zazwyczaj zamieszanie powyzej 3tys obrto. Wg mnie mechaniczny wtrysk był dobry jak był nowy i napewno nie zdecydowałbym sie wsadzić gazu, nawet jak bym nie był to mechniczny. Trzeba jezdzić na tym do czego sptoworzy jest silnk i podzespoły, takie moje prywatne zdanie.