[80 B4 2.0 ABT] wpadajacy pedał gazu
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sondę można sprawdzić za pomocą oscyloskopu lub jeśli masz LPG II generacji i sterownik Bingo lub Stag 100 to za pomocą softu do ustawiania LPG.
Sonda cyrkonowa ma trwałość ok. 100-150 tys. km (wynika to z właściwości materiałów użytych do jej budowy) po tym czasie może dochodzić przekłamywania wskazań, opóźnienia reakcji, generowania mniejszego napięcia itp. itd. Dlatego też moim zdaniem jeśli sonda nie była wymieniana od początku i autko ma ok. 200 tys. na karku to warto sondę wymienić.dom-lux pisze:czy odrazu wek i bedzie spokój
Jest wiele czynników wpływających na spalanie. Oprócz sondy główny element to czujnik temperatury płynu (w tym przypadku niebieski), czujnik temperatury zasysanego powietrza (znajduje się przy wtryskiwaczu), regulator ciśnienia, pompa paliwa, wtryskiwacz, ciśnienie sprężania, stan zaworów i ich gniazd, sprawność popychaczy, sprawność układu zapłonowego, regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.dom-lux pisze:a co jeszce jest odpowiedzialne za wzrost spalania :?:
Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:
[ Dodano: 2008-06-02, 22:07 ]
pytanko kolejne jak się nazywa taki wężyk ala plastkikowy od głowicy do serwa powietrze tam zapierdziela mam wstawiony tam ciśnieniowy gruby moze to przyczyna jest HELP
[ Dodano: 2008-06-02, 22:07 ]
pytanko kolejne jak się nazywa taki wężyk ala plastkikowy od głowicy do serwa powietrze tam zapierdziela mam wstawiony tam ciśnieniowy gruby moze to przyczyna jest HELP
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie leń się, użyj szukajki . Było podawane co najmniej kilka razy.dom-lux pisze:Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:
Przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym. Na screen'ie masz numerki.dom-lux pisze:jak się nazywa taki wężyk ala plastkikowy od głowicy do serwa
W tym wątku (2 post) masz odpowiedź LINKdom-lux pisze:Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:
U mnie było podobnie, szarpanie i wysokie spalanie. Na VAGu nic nie wyszło, a jednak winna była sonda.
ludziska dzisiaj robiłem eksperyment odłączylem sonde wcale (czyli wtyczke z tymi dwoma białymi) i tak obroty sa ok ale dusi się jak z sondą czyli jaki morał sonda do wymiany czy szukac dalej :?: odkręciłem świece wszystkie w takim samym stanie delikatnie okopcone na czarno suchutkie
[ Dodano: 2008-06-09, 17:41 ]
i znowu ja wymieniłem lambde na nóweczke i dalej lipa bez zmian co radzicie wymieniać teraz :?:
[ Dodano: 2008-06-09, 17:41 ]
i znowu ja wymieniłem lambde na nóweczke i dalej lipa bez zmian co radzicie wymieniać teraz :?:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie odpiąłeś sondy tylko jej grzałkę .dom-lux pisze:ludziska dzisiaj robiłem eksperyment odłączylem sonde wcale (czyli wtyczke z tymi dwoma białymi)
Czyli masz za bogatą mieszankę.dom-lux pisze:odkręciłem świece wszystkie w takim samym stanie delikatnie okopcone na czarno suchutkie
A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Robiłeś reset ECU i adaptację po zamontowaniu nowej sondy czy tylko zamontowałeś i od razu stwierdziłeś, że nic się nie zmieniło?dom-lux pisze:i znowu ja wymieniłem lambde na nóweczke i dalej lipa bez zmian co radzicie wymieniać teraz :?:
Danek, to trzeba coś jeszcze dodatkowo robić? Bo ja u siebie tylko zmieniłem... Auto już dobrze chodzi ale pomimo tego powinienem zrobić coś jeszcze? Jeśli tak to co i jak?Danek pisze:A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Robiłeś reset ECU i adaptację po zamontowaniu nowej sondy czy tylko zamontowałeś i od razu stwierdziłeś, że nic się nie zmieniło?
Apropo resetu ECU to wiem, bo użyłem szukajki
Włączyć zapłon na 5 sekund . później wyłączyć zapłon, odczekać 5 sekund ,
i odpalić autko, silnik musi być zimny, odpalamy na benzynie i na wolnych obrotach silnik chodzi do włączenia się wentylatora , gasimy silnik i adaptacja jest gotowa
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tej metody nigdy nie sprawdzałem więc nie wiem czy rzeczywiście działa. Ja resetuję ECU przez odłączenie akumulatora.emas pisze:Włączyć zapłon na 5 sekund . później wyłączyć zapłon, odczekać 5 sekund ,
i odpalić autko, silnik musi być zimny, odpalamy na benzynie i na wolnych obrotach silnik chodzi do włączenia się wentylatora , gasimy silnik i adaptacja jest gotowa
Skoro już jest ok. to nie musisz nic więcej robić. Pytałem o reset i adaptację, bo jeśli ECU miał zmodyfikowaną mapę wtrysku to trzeba albo zrobić reset i adaptację, albo trochę dłużej pojeździć, żeby ECU skorygował mapę do poprawnych wartości. Gdyby jednak mieszanka dalej była za bogata to należy szukać przyczyny dalej czyli sprawdzić elementy odpowiedzialne za ustalanie mieszanki.emas pisze:Danek, to trzeba coś jeszcze dodatkowo robić? Bo ja u siebie tylko zmieniłem... Auto już dobrze chodzi ale pomimo tego powinienem zrobić coś jeszcze? Jeśli tak to co i jak?
i znowu ja ,problem rozwiązany wymieniłem lambde itd dalej była lipa wyminiłem krokowca dalej lipa wymieniłem jakieś wężę podciśnienia jeszcze raz świece pompe paliwa i co dalej lipa a z głupia franc pojechałem wyminiłem cały wydech i co :?: bajka audiczka jak nowka śmiga nie dusi się itd.dzieki za wszystko <ok>