Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] wpadajacy pedał gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dom-lux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dom-lux » 01 cze 2008, 11:40

a można ją sprawdzić jakoś :?: czy odrazu wek i bedzie spokój a co jeszce jest odpowiedzialne za wzrost spalania :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 cze 2008, 12:56

Sondę można sprawdzić za pomocą oscyloskopu lub jeśli masz LPG II generacji i sterownik Bingo lub Stag 100 to za pomocą softu do ustawiania LPG.
dom-lux pisze:czy odrazu wek i bedzie spokój
Sonda cyrkonowa ma trwałość ok. 100-150 tys. km (wynika to z właściwości materiałów użytych do jej budowy) po tym czasie może dochodzić przekłamywania wskazań, opóźnienia reakcji, generowania mniejszego napięcia itp. itd. Dlatego też moim zdaniem jeśli sonda nie była wymieniana od początku i autko ma ok. 200 tys. na karku to warto sondę wymienić.
dom-lux pisze:a co jeszce jest odpowiedzialne za wzrost spalania :?:
Jest wiele czynników wpływających na spalanie. Oprócz sondy główny element to czujnik temperatury płynu (w tym przypadku niebieski), czujnik temperatury zasysanego powietrza (znajduje się przy wtryskiwaczu), regulator ciśnienia, pompa paliwa, wtryskiwacz, ciśnienie sprężania, stan zaworów i ich gniazd, sprawność popychaczy, sprawność układu zapłonowego, regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.

dom-lux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dom-lux » 02 cze 2008, 21:43

Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:

[ Dodano: 2008-06-02, 22:07 ]
pytanko kolejne jak się nazywa taki wężyk ala plastkikowy od głowicy do serwa powietrze tam zapierdziela mam wstawiony tam ciśnieniowy gruby moze to przyczyna jest HELP

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 cze 2008, 22:58

dom-lux pisze:Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:
Nie leń się, użyj szukajki :-P . Było podawane co najmniej kilka razy.
dom-lux pisze:jak się nazywa taki wężyk ala plastkikowy od głowicy do serwa
Przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym. Na screen'ie masz numerki.
Obrazek

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 03 cze 2008, 18:12

dom-lux pisze:Halo ludziska jaka sonda idzie do tych naszych abt :?: numer katalogowy czy cuś zaczynam wymieniac caly samochod :lol:
W tym wątku (2 post) masz odpowiedź LINK

U mnie było podobnie, szarpanie i wysokie spalanie. Na VAGu nic nie wyszło, a jednak winna była sonda.

dom-lux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dom-lux » 03 cze 2008, 21:15

DANEK a ten Przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym ma coś wspólnego z tym duszeniem na zimnym bo niestety powrociło ale tylko na zimnym tak jest ok

[ Dodano: 2008-06-03, 21:36 ]
paco ile płacileś za tą lambde możliwe że 320 :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 cze 2008, 22:37

dom-lux pisze:DANEK a ten Przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym ma coś wspólnego z tym duszeniem na zimnym
moim zdaniem - mogę się mylić - gdyby był uszkodzony przewód i łapało tamtędy lewe powietrze to objawy występowałyby niezależnie od temperatury.
W dalszym ciągu podejrzewam zamuloną sondę.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 03 cze 2008, 22:40

dom-lux pisze:paco ile płacileś za tą lambde możliwe że 320 :?:
100pln na Allegro rok temu.

dom-lux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dom-lux » 05 cze 2008, 18:25

ludziska dzisiaj robiłem eksperyment odłączylem sonde wcale (czyli wtyczke z tymi dwoma białymi) i tak obroty sa ok ale dusi się jak z sondą czyli jaki morał sonda do wymiany czy szukac dalej :?: odkręciłem świece wszystkie w takim samym stanie delikatnie okopcone na czarno suchutkie

[ Dodano: 2008-06-09, 17:41 ]
i znowu ja wymieniłem lambde na nóweczke i dalej lipa bez zmian co radzicie wymieniać teraz :?:

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 14 cze 2008, 22:52

Hehe.. A moze buty na lzejsze, np. tenisowki? :D

"190 na obwodnicy" i dziwne ze 18 lyka..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 cze 2008, 23:07

dom-lux pisze:ludziska dzisiaj robiłem eksperyment odłączylem sonde wcale (czyli wtyczke z tymi dwoma białymi)
Nie odpiąłeś sondy tylko jej grzałkę :-) .
dom-lux pisze:odkręciłem świece wszystkie w takim samym stanie delikatnie okopcone na czarno suchutkie
Czyli masz za bogatą mieszankę.
dom-lux pisze:i znowu ja wymieniłem lambde na nóweczke i dalej lipa bez zmian co radzicie wymieniać teraz :?:
A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Robiłeś reset ECU i adaptację po zamontowaniu nowej sondy czy tylko zamontowałeś i od razu stwierdziłeś, że nic się nie zmieniło?

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 15 cze 2008, 06:17

Danek pisze:A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Robiłeś reset ECU i adaptację po zamontowaniu nowej sondy czy tylko zamontowałeś i od razu stwierdziłeś, że nic się nie zmieniło?
Danek, to trzeba coś jeszcze dodatkowo robić? Bo ja u siebie tylko zmieniłem... Auto już dobrze chodzi ale pomimo tego powinienem zrobić coś jeszcze? Jeśli tak to co i jak?

Apropo resetu ECU to wiem, bo użyłem szukajki :P

Włączyć zapłon na 5 sekund . później wyłączyć zapłon, odczekać 5 sekund ,
i odpalić autko, silnik musi być zimny, odpalamy na benzynie i na wolnych obrotach silnik chodzi do włączenia się wentylatora , gasimy silnik i adaptacja jest gotowa

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 15 cze 2008, 09:23

Żeby zrobić reset można też odłączyć akumulator na jakiś czas, a potem tak jak wyżej czekać na wentylator czyli temp odpowiednią

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 cze 2008, 13:10

emas pisze:Włączyć zapłon na 5 sekund . później wyłączyć zapłon, odczekać 5 sekund ,
i odpalić autko, silnik musi być zimny, odpalamy na benzynie i na wolnych obrotach silnik chodzi do włączenia się wentylatora , gasimy silnik i adaptacja jest gotowa
Tej metody nigdy nie sprawdzałem więc nie wiem czy rzeczywiście działa. Ja resetuję ECU przez odłączenie akumulatora.
emas pisze:Danek, to trzeba coś jeszcze dodatkowo robić? Bo ja u siebie tylko zmieniłem... Auto już dobrze chodzi ale pomimo tego powinienem zrobić coś jeszcze? Jeśli tak to co i jak?
Skoro już jest ok. to nie musisz nic więcej robić. Pytałem o reset i adaptację, bo jeśli ECU miał zmodyfikowaną mapę wtrysku to trzeba albo zrobić reset i adaptację, albo trochę dłużej pojeździć, żeby ECU skorygował mapę do poprawnych wartości. Gdyby jednak mieszanka dalej była za bogata to należy szukać przyczyny dalej czyli sprawdzić elementy odpowiedzialne za ustalanie mieszanki.

dom-lux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dom-lux » 01 lip 2008, 22:46

i znowu ja ,problem rozwiązany wymieniłem lambde itd dalej była lipa wyminiłem krokowca dalej lipa wymieniłem jakieś wężę podciśnienia jeszcze raz świece pompe paliwa i co dalej lipa a z głupia franc pojechałem wyminiłem cały wydech i co :?: bajka audiczka jak nowka śmiga nie dusi się itd.dzieki za wszystko <piwo> <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl