Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s +lpg] Loteria z działaniem na gazie..

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

[B3 1.8s +lpg] Loteria z działaniem na gazie..

Post autor: gandii2 » 02 cze 2008, 11:26

witam, mój problem pojawił sie tydzień temu, za pomocą szukajki jak i innych rozwiązań typu Google nie odnalazłem nic co by pomogło wiec piszę o co chodzi: Posiadam Audi 80 1.8s z 87r gaźnik ,instalacja gazowa jest firmy brc (3 lata w aucie) I generacji.Sprawa wygląda tak: Gdy samochód jest zimny np dziś o 6.00 odpalam go na benzynie (mogę od razu na gazie ale to niezdrowe dla silnika) i przełączywszy na gaz chodzi bez zarzutu (nie muli ,obroty równiutkie bez falowania na 950 mniej więcej,nie czuć różnicy miedzy zasilaniem benzyną a gazem) po czym gdy wyłączę silnik i auto postoi ok 15 min, na gazie ani nie odpali ani nie pojedzie-nadmienię iż zachowuje się tak jakby w ogóle nie było gazu -po przełączeniu porostu silnik gaśnie.Jeżdżę więc na benzynie(chodzi idealnie). Samochód postoi do ochłodzenia silnika do temp. pokojowej i znów jeździ na gazie.. Dziwne jest to iż nie zawsze tak akurat się zachowuje :wczoraj ku mojemu zdumieniu po przejechaniu 60 km rano i zgaszeniu auta ,po 15 min odpalił i jeździł na gazie bez problemu.Dlatego właśnie temat nazwałem loterią. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o podpowiedzieć. Dodam jeszcze że wymieniłem ostatnio czujnik temp.cieczy-fabryczny stracił swoje właściwości i pokazywał tyko 55st max. Zdziwiłem sie bo był on koloru czarnego a w sklepach twierdzili że czarnego nie było i nie znajdę nigdzie więc kupiłem szary i teraz wskazówka stoi na 110-115st i cały czas świeci mi się kontrolka od temp. cieczy,układ jest odpowietrzony ,płynu jest prawie pod korek..I zastanawiam sie czy rzeczywiście glikol jest aż tak gorący i może silnik mi się przegrzewa i dlatego nie pracuje na gazie?? -czy jedno z drugim ma jakiś związek?
Audi 80 -lepsze niż fiatów 150

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 cze 2008, 12:55

Ja obstawiam uszkodzenie przełącznika, u taty było podobnie raz jeździł na LPG a raz nie wogóle nie otwierał zaworów gazowych albo jechal na tym i na tym. po wymianie przełącznika jeździ jak trzeba

gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gandii2 » 02 cze 2008, 13:33

Dzięki za odp. ale zastanawiam się czy to możliwe ponieważ po przełączeniu na gaz przełącznikiem słychać "cyknięcia" elektrozaworów przy butli i w komorze silnika .Chyba że jest jeszcze jakiś trzeci zawór..W każdym razie sprawdzę przełącznik-w sumie jest bez obudowy i wygląda na to że już było coś z nim kombinowane..A co do pracy na obydwu paliwach jednocześnie to odpada ponieważ w celach bezpieczeństwa zrobiłem odcięcie pompy paliwa i wyłączam ją zawszy po przełączeniu na gaz.
Audi 80 -lepsze niż fiatów 150

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 cze 2008, 14:49

Jak zrobiłes odcięcie pompy paliwa skoro masz gaźnik i mech pompke :?:

gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gandii2 » 02 cze 2008, 14:57

Wygląd na to że jednak nie ..odkręciłem kanapę tylną a tam przewody i kostka-fabryczne!:) przełącznik na jeden z przewodów i odcięcie gotowe.:)
Audi 80 -lepsze niż fiatów 150

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 cze 2008, 17:35

witaj też posiadam instalacje BRC pierwszej generacji i silnik na gazniku jeżeli po zgaszeniu silnika nie możesz go odpalić na gazowni odłącz centralkę od gazu ( kostka z tyłu centralki) i podłącz elektrozawór gazowy na krótko bezpośrednio z akumulatora plus jak odpali to znaczy że masz jakiś problem z centralką tak samo możesz zrobić z benzyną jak padnie centralką a powracając do elektrozaworu gazu on jest rozbieralny rozkręcisz górny czpień i przemyj środek benzyną lub acetonem tam znajduje się taka mała blaszka z mosiądzu zobacz jak ona wygląda jak jest pęknięta to dorób nową lub wyrzuć ją całkowicie i też będzie śmigać :-D a co do czujnika temperatury to coś jest nie tak maksymalnie na ciepłym silniku powinien pokazywać 90 stopni :-D

gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gandii2 » 02 cze 2008, 19:26

wielkie dzięki za odpowiedź sprawdzę także i zawór i dam znać jakie wyniki. 8-)
Audi 80 -lepsze niż fiatów 150

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 03 cze 2008, 15:18

Ja miałem taki przypadek (citroen ZX 1,4 gaźnik BRC I generacji) po zagrzaniu silnik na gazie słabnął, po ostudzeniu znowu jeździł z czasem było coraz gorzej znowu słabnął coraz mocniej aż w końcu gasnoł. Okazało się że winę za to ponosił zawór odcinający znajdujacy sie w parowniku który wygląda tak (zdjęcie przykładowe)--> Obrazek
podobno jest to zawór który ma odcinać gaz przy zbyt niskiej temp. nie wiem, był napuchnięty i robił takie jaja. po wymianie wróciło wszystko do normy.

gandii2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2008, 12:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gandii2 » 04 cze 2008, 08:43

przyczyna usterki okazała sie banalna i szybka w naprawie: sprawdziłem najpierw czy wszystkie elektrozawory odbijają po przekręceniu kluczyka z taką samą siłą i okazało sie że ten przy filtrze gazu jest trochę niemrawy wiec rozebrałem go ,wywaliłem sprężynkę ze środka i teraz śmiga bez najmniejszych problemów.:)
Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdr!
Audi 80 -lepsze niż fiatów 150

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 cze 2008, 08:53

Grzegorzbielsko, to jest zawór komory pierwszego stopnia sterowany podciśnieniem z kolektora i nie ma nic wspólnego z odcinaniem gazu przy zbyt niskiej temperaturze :lol: . W reduktorach tzw. elektronicznych (powszechnie stosowanych w II generacji) zastąpił go elektrozawór.
gandii2, na Twoim miejscu wymieniłbym cały elektrozawór, w razie jakiegoś nieszczęścia ten zawór może nie odciąć dostatecznie skutecznie dopływu LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga